[QUOTE=Bastet;1033308]Trekkie, det var ikke for at hænge nogle ud - jeg har bare aldrig hørt borgerlige komme med den udtalelse.
Helt ærligt - jeg mener, jeg betaler nok - og er ikke villig til at betale så meget som 50 øre mere, for jeg har snart selv svært ved at overleve på min løn. Men fordi jeg er single og har et job, er der sørme ingen, der bekymrer sig, om hvorvidt jeg klarer mig eller ej, og det er fint nok, for det er ikke andres ansvar, ej heller statens, om jeg klarer mig eller ej, men jeg er sgi træt af at høre, at det aldrig er nok.
Nej, lad os få luget ud i alle dem, der får ydelser, og som reelt ikke er svage, og så lad os hælpe de svage endnu bedre.
Og en lille anekdote:
Jeg har en kollega, som er PÆNT velhavende. Hun har haft en OK-løn hele sit liv, og manden har tjent kassen som selvstændig revisor. Disse to har masser af penge og flere luksussommerhuse, som de lejer ud. Da deres dreng så blev voksen, købte de selvføgelig en lejlighed i Kbh, hvor ungen kunne bo. Lejligheden lejede de så til deres eget barn til en pæn pris. Barnet fik så boligsikring af kommunen samt kontanthjælp i de måneder, der gik fra han blev færdig på gymnasiet, og til han begyndte på uni. Der er vel ingen, der kan påstå, at han er svag, vel? Men vi bliver nødt til at indse, at mange i vores samfund er blevet sådan: De mener, de har krav på at få andre folks surttjente penge, selvom de selv kunne klare sig, hvis bare de gad (enten arbejde eller få mor og far til at punge ud), og DET ER DEM, JEG GERNE VIL TILLIVS, ikke de svage, der har brug for vores hjælp.[/QUOTE]
De har jo ryddet op i den slags ordninger. Da jeg læste enkeltfag på HF, kunne jeg ikke få SU i sommerferierne. Jeg kunne heller ikke få kontanthjælp. Jeg havde jo søgt ind til næste studieår, men jeg var ikke optaget, så derfor fik jeg heller ikke SU. Havde jeg taget HF i streg, var der ingen problemer med SU. Da jeg blev færdig med HF og kom ind på seminariet, var det samme galskab. Oveni skulle jeg flytte og finde mig et billigt sted at bo i Kbh i august. Det var umuligt. Jeg ved at mange andre overnatter på deres uddannelsessteder de første måneder, men seminariet var ikke “åbent” dengang, så det kunne jeg ikke. Medmindre jeg ville låses inde om natten. 
Der skal jo ryddes op i reglerne fremfor at indføre regler, hvor de fleste kan opfylde kravene.