Er kl. "godt" 20 før eller efter kl. 20?

Ja god samligning -thumbs

Enig -thumbs

Jeg er helt enig, men vi har også tit diskuteret det herhjemme, for Brian er også overbevist om at godt 20 er lidt før.

Hi hi - begge dele siger Bjørn betyder “mindre end” -høhø Han siger også at “lige ved og næsten” er det samme som “godt og vel”. Den er ved at være langt ude, er den ikke? :smiley:

Enig -thumbs

Jeg er helt enig, men vi har også tit diskuteret det herhjemme, for Brian er også overbevist om at godt 20 er lidt før.[/quote] Er det ikke underligt, hvordan pokker de kan få den slags “fejl” skruet ind i hovedet?
-hahaha

Enig -thumbs

Jeg er helt enig, men vi har også tit diskuteret det herhjemme, for Brian er også overbevist om at godt 20 er lidt før.[/quote] Er det ikke underligt, hvordan pokker de kan få den slags “fejl” skruet ind i hovedet?
-hahaha[/quote:1118kdgh]

:smiley: :smiley: :smiley: Jo man fatter det ikke…

Jeg har lige spurgt ham om den med “godt og vel” og “lige ved og næsten” også her siger han at det betyder det samme.

Enig -thumbs

Jeg er helt enig, men vi har også tit diskuteret det herhjemme, for Brian er også overbevist om at godt 20 er lidt før.[/quote] Er det ikke underligt, hvordan pokker de kan få den slags “fejl” skruet ind i hovedet?
-hahaha[/quote:3mawdzkr]

:smiley: :smiley: :smiley: Jo man fatter det ikke…

Jeg har lige spurgt ham om den med “godt og vel” og “lige ved og næsten” også her siger han at det betyder det samme.[/quote:3mawdzkr]

Nej, det er simpelthen løgn … siger han virkelig også det …

Enig -thumbs

Jeg er helt enig, men vi har også tit diskuteret det herhjemme, for Brian er også overbevist om at godt 20 er lidt før.[/quote] Er det ikke underligt, hvordan pokker de kan få den slags “fejl” skruet ind i hovedet?
-hahaha[/quote:khxep0pk]

:smiley: :smiley: :smiley: Jo man fatter det ikke…

Jeg har lige spurgt ham om den med “godt og vel” og “lige ved og næsten” også her siger han at det betyder det samme.[/quote:khxep0pk]

Nej, det er simpelthen løgn … siger han virkelig også det …[/quote:khxep0pk]

Ja de er ikke for kloge de mænd :stuck_out_tongue:

hos os kan det betyde begge dele - det kommer an på hvordan vi lægger trykket…

hvis en steg er GODT gennemstegt… så mener vi den er knas tør… altså er trykket når det ligger kraftigt på ordet godt = mere end

omvendt - hvis der er mindre tryk på ordet godt - men der bliver trukket lidt på det… i ved sådan goooodt… hvor tonen går op til sidst - så betyder det før…

Godt otte, jeg har altid troet det betød næsten otte, altså før :smiley:
Eller nok faktisk som ca. otte.

Ordet GODT er afledt af GODT og VEL og betyder …lidt mere end… så er klokken godt otte er den lidt over otte.

Ja ja, hvordan skal vi sjællændere da kunne forstå det jyske hva’. Det er jo oldnordisk sådan snakker vi slet ikke her :stuck_out_tongue:

Og bemærk lige:
Der er uenighed om hvad godt og vel betyder (det samme gælder for godt i forbindelser som godt et år). Generelt er det sådan at de ældre generationer forstår udtrykkene som ‘lidt over’, og de yngre generationer forstår dem som ‘lidt under’.
Det må være derfor jeg har troet det :stuck_out_tongue:

Damn right girl!
-thumbs

Klokken godt tyve, er efter kl 20 -kittypushpull

Godt nok en svær opgave for en Falstring

nix -kittypushpull - hvem er stærkest her?? -xxrotflmao

godt 20, er over 20.

Jeg har spurgt min mand, og han er enig med mig om at det er over 20.

Ej altså… så jeg betegnes som ynger… for i min verden er godt og vel, noget der næsten er der…

Jeg ser godt og vel som noget der er sådanne ca…altså kan være både lidt over og lidt under… -høhø

Godt nok en svær opgave for en Falstring[/quote:23w73jud]

Ingen har sagt det skulle være nemt vel da? :stuck_out_tongue: :stuck_out_tongue: :stuck_out_tongue: