Er kl. "godt" 20 før eller efter kl. 20?

Enig -thumbs
Jeg mener at det betyder lidt 20. Mit grundlag? Godt = knapt. Men jeg er jo ligesom Denise i den yngre generation [smilie=hate-tunz.gif]

Enig -thumbs

Uha uha hvor jeg dog ikke bryder mig om den slags ting, der ikke er et helt specifikt svar på. Jeg ville jo gerne kunne brilliere overfor Bjørn :stuck_out_tongue: Og efter de links jeg fandt frem til i aftes, så er der vist nogle ting, der er ændret de sidste år :S

Jo brillier du bare - sig jeg har sagt det:-) mener du vi er for gamle fordi vi har den holdning? Nej da, tiden ændrer sig ikke;-))

Jo brillier du bare - sig jeg har sagt det:-) mener du vi er for gamle fordi vi har den holdning? Nej da, tiden ændrer sig ikke;-))[/quote:11qt1c60]

He he ved nu ikke om Bjørn æder alt, hvad du siger råt Lis. Men han er i hvertfald “knap og nap” færdig med at slå græsplænen i øjeblikket og ikke “godt og vel”. Sikke nogle udtryk :smiley:

Jo brillier du bare - sig jeg har sagt det:-) mener du vi er for gamle fordi vi har den holdning? Nej da, tiden ændrer sig ikke;-))[/quote:2xc9ty85]

He he ved nu ikke om Bjørn æder alt, hvad du siger råt Lis. Men han er i hvertfald “knap og nap” færdig med at slå græsplænen i øjeblikket og ikke “godt og vel”. Sikke nogle udtryk :D[/quote:2xc9ty85]

Brug samme model for tiden som græsslåningen - kan han stadig ikke forstå det kan en tage en tur mere med klipperen, så fiser det nok ind :stuck_out_tongue:

Knap og nap (mindre end kl 20)
Godt og vel (mere end kl 20)

Håber Bjørn bliver færdig med glæsslåningen før kl 20

Jo brillier du bare - sig jeg har sagt det:-) mener du vi er for gamle fordi vi har den holdning? Nej da, tiden ændrer sig ikke;-))[/quote:2avic8ai]

He he ved nu ikke om Bjørn æder alt, hvad du siger råt Lis. Men han er i hvertfald “knap og nap” færdig med at slå græsplænen i øjeblikket og ikke “godt og vel”. Sikke nogle udtryk :D[/quote:2avic8ai]

Brug samme model for tiden som græsslåningen - kan han stadig ikke forstå det kan en tage en tur mere med klipperen, så fiser det nok ind :stuck_out_tongue:

Knap og nap (mindre end kl 20)
Godt og vel (mere end kl 20)

Håber Bjørn bliver færdig med glæsslåningen før kl 20[/quote:2avic8ai]

Det tror jeg han gør. Og måske SLÅR han ikke græsplænen - eller gør I også det på Sjælland, eller klipper I den bare?

jeg er jo falstring og der slår vi den. Hvad sjællænderne gør, ja det er et godt spørgsmål?
vi sjipper også sjippetov på Falster - kan ikke huske hvad andre gør

Vi slår den, og så sjipper vi ‘bare’ -høhø -høhø

[quote=“Lis Dahlstrøm”]jeg er jo falstring og der slår vi den. Hvad sjællænderne gør, ja det er et godt spørgsmål?
vi sjipper også sjippetov på Falster - kan ikke huske hvad andre gør[/quot

Vi både Sjipper og slår på Fyn. Min mor er indfødt Odenseander og der både slår og sjipper de. Min far er Jyde og der sjipper de også og slår, og ja jeg er så fra Roskilde, og mon ikke vi også sjipper og slår??

i gilleleje og omegn hvor jeg gik iskole hoppede vi sjippetov ELLER sjippede… en af delene :slight_smile: ve den der sagde sjipper sjippetov… det kom jeg nemlig til at sige og det grinede mine legekammerater meget af

Enig -thumbs

præcis, når jeg var på ferie i Ballerup blev jeg vildt til grin med mit sjippe sjippetov- de var “finere” og hoppede sjippetov.

Jeg hopper i sjippetov og jeg siger at græsset trænger til at blive klippet…hvorefter jeg så slår jeg det… -høhø

min mor siger også klipper græsset hvorefter jeg skynder mig ind og hente hendes sysaks… og giver hende i hånden og siger - du går bare igang :slight_smile:

og så henter jeg mit gamle bat og siger - hvis du klipper - så slår jeg :slight_smile:

den joke har vi meget sjov ud af…

Jeg tror faktisk at vi hopper i sjip her -xxrotflmao … eller nærmere, jeg gjorde :smiley:

Græsset er godt og vel slået - kan man overslå en græsplæne -xxrotflmao
Her i Brøndby slår vi græsset - altså vi og vi, manden får lov til det pjat. Klippe græsset, ja måske hvis man kommer fra Holte -hahaha

  • eller med en neglesaks [smilie=hate-tunz.gif]

Overslå en græsplæne hmmmmm … måske en fortsættelse hos naboen… nej VEL?

Overslå en græsplæne hmmmmm … måske en fortsættelse hos naboen… nej VEL?[/quote]

ej der nedlægger jeg altså også veto… en græsplæne er rigeligt… jeg ved godt hvad jeg skal have… en havetraktor… så kan jeg køre rundt i den til klokken er godt 20 -xxrotflmao

Overslå en græsplæne hmmmmm … måske en fortsættelse hos naboen… nej VEL?[/quote]

ej der nedlægger jeg altså også veto… en græsplæne er rigeligt… jeg ved godt hvad jeg skal have… en havetraktor… så kan jeg køre rundt i den til klokken er godt 20 -xxrotflmao[/quote:88yqdme7]

Miss T en havetraktor giver ingen motion -høhø I sommerhuset har vi en havetraktor, men jeg har aldrig brugt den -høhø jeg bruger den lille som køre af sig selv og så halser jeg efter den… -høhø