Jamen man er da ryger, bare på den gode ulugtende måde…jeg stoppede for 3 ½ uge siden med smøger og har kun røget på min e-smøg siden.
Det er jeg bare så glad for og så lugter det ikke ![]()
Jeg damper, og har gjort det i 14 måneder nu. Jeg skiftede ikke til damp for at holde op med at ryge, men fordi det var blevet så besværligt at ryge - der er jo stort set ingen steder man må tænde en smøg mere.
Jeg er 100% på damp og har været det fra dag 1. Og har overhovedet ikke lyst til alm. cigaetter, de STINKER jo ![]()
Jeg handler hos pink-mule.com. Godt ig ikke mindst BILLIGT ![]()
[QUOTE=TrekkieGrrrl;993366]Jeg damper, og har gjort det i 14 måneder nu. Jeg skiftede ikke til damp for at holde op med at ryge, men fordi det var blevet så besværligt at ryge - der er jo stort set ingen steder man må tænde en smøg mere.
Jeg er 100% på damp og har været det fra dag 1. Og har overhovedet ikke lyst til alm. cigaetter, de STINKER jo ![]()
Jeg handler hos pink-mule.com. Godt ig ikke mindst BILLIGT :)[/QUOTE]
Jeg er helt enig her.
Dog har jeg købe min på oksmokey.dk eller com
Og det væske med kaffesmag er lige mig ![]()
Ryger… ordet er for mig udsprunget af røg, og dermed er man ikke ryger når man damper! Uanset om der så er nikotin eller ikke nikotin i det man damper.
Røg kan genere andre, damp gør ikke, og jeg må indrømme at jeg bliver noget sååååå forbandet når andre skal blande sig i hvorvidt jeg fylder mig med nikotin eller ej, jeg har det helt fint med at man blander sig i om min røg generer, men når jeg damper, så skal ingen blande sig. Det generer ingen og alt efter hvad man damper så kan det afgive mere eller mindre lugte/dufte, men højst være generende rent smagsmæssigt for andre, helt på linie med parfume. Det er bestemt heller ikke alle såkaldte dufte som jeg synes er herlige, men jeg kunne heller aldrig drømme om at kommentere på det hos andre.
Så mit svar på spørgsmålet er; nej man er ikke ryger! Ordet røg og deraf ryger kommer ikke af nikotin ![]()
Pink-mule er lige et mulehår foran…
(hint der er sådan en kuponkode man kan bruge…)
Jeg har selv en E-cig, men den er fra skandi og noget skrammel. Man skal suge helt vildt for at få damp og ingen nikotin, så den bruger jeg ikk.
Nu har jeg lige været inde på Pink-mule og jeg aner ikke hvad man skal købe som start da jeg ikke kan finde ud af hvad der er godt til prisen og hvad der ikke er, væsken er jeg ikke i tvivl om (undtagen styrken), men alt det andet, puhaaa en jungle.
Jeg vil entlig gerne E-cig, men det skal være med nikotin, ellers ryger jeg direkte på smøger igen.
Jeg vil ikke kalde det at dampe for rygning, men for damper.
[QUOTE=PiaH;993405]Jeg har selv en E-cig, men den er fra skandi og noget skrammel. Man skal suge helt vildt for at få damp og ingen nikotin, så den bruger jeg ikk.
Nu har jeg lige været inde på Pink-mule og jeg aner ikke hvad man skal købe som start da jeg ikke kan finde ud af hvad der er godt til prisen og hvad der ikke er, væsken er jeg ikke i tvivl om (undtagen styrken), men alt det andet, puhaaa en jungle.
Jeg vil entlig gerne E-cig, men det skal være med nikotin, ellers ryger jeg direkte på smøger igen.
Jeg vil ikke kalde det at dampe for rygning, men for damper.[/QUOTE]
Denne her er god at starte med. Styrken på væsken er afhængig af hvor meget du normalt ryger, men kig her. Så skal du vælge smag, de jeg køber er af mærket DEKANG, og er du til tobaksmag, så er Golden Virginia god. Jeg er selv til de mere slik- og frugtagtige, man skal prøve sig frem men det går nu også med de priser
Lige nu nyder jeg lidt vandmelon ![]()
[QUOTE=PiaH;993405]Jeg har selv en E-cig, men den er fra skandi og noget skrammel. Man skal suge helt vildt for at få damp og ingen nikotin, så den bruger jeg ikk.
Jeg vil ikke kalde det at dampe for rygning, men for damper.[/QUOTE]
Her er det sæt jeg startede med:
http://pink-mule.com/startsaet/large-900-1300-mah?product_id=7974198
Det vil jeg godt garantere for er “godt til prisen” ![]()
(og husk det med mulehår, det gi’r 10% rabat ;))
Mange tak ![]()
[QUOTE=TrekkieGrrrl;993439]Her er det sæt jeg startede med:
http://pink-mule.com/startsaet/large-900-1300-mah?product_id=7974198
Det vil jeg godt garantere for er “godt til prisen” ![]()
(og husk det med mulehår, det gi’r 10% rabat ;))[/QUOTE]
Mange tak ![]()
mulehår, er det kodeord, eller hvad det nu hedder :?
For ca. 14 dage siden fik jeg nåle i ørene (øreakupunktur) mhp. nedtrapning af cigaretter.
Det virkede virkelig godt på mig, og jeg ryger nu ikke længere mens jeg er på arbejde.
Jeg vil gerne kvitte smøgerne, og er som sådan ikke afhængig af nikotinen, MEN hyggen og nydelsen ved at ryge har jeg virkelig svært ved at slippe.
For mig virker det afslappende og afstressende at ryge.
Efter at have læst jeres gode erfaringer, har jeg nu bestilt en e-cigaret … dvs. et start kit … på Pink-mule.com.
Det vil jeg glæde mig til at tage i brug.
Har så lige prøvet at bestille, men det vil den ikke, mit mastercardt Debit dur sikkert ikke på den side, jeg har forsøgt med alle medtoder, intet hjalp, og lige nu kan jeg heller ikke komme på min netbank, så rigtig fedt, men sådan er det bare, ingen E-cig til mig i denne omgang.
Hvis du udelukkende damper og aldrig røre en smøg. Så vil jeg ikke kalde dig ryger. På mange arbejdspladser, gælder der desværre samme regler for damp som for smøger. Bla. på min, da man mener at det giver er forkert indtryk udaf til.
Jeg er bare glad for manden og jeg holdt op med at ryge. Ønsker jer alt mulig held og lykke til at kvitte smøgerne.
Hvis du udelukkende damper og aldrig røre en smøg. Så vil jeg ikke kalde dig ryger. På mange arbejdspladser, gælder der desværre samme regler for damp som for smøger. Bla. på min, da man mener at det giver er forkert indtryk udaf til.
Jeg er bare glad for manden og jeg holdt op med at ryge. Ønsker jer alt mulig held og lykke til at kvitte smøgerne.
Jeg synes bestemt ikke man er ryger når man er på E-cigaretter ![]()
Ryger er en meget negativ betegnelse, og jeg synes da, at alle der er gået over til E-cig. har fortjent stor respekt og ikke den der negativitet der følger med ordet ryger.
Jeg holdt selv op i 88, med nikotintyggegummi, og vel bytter man da én afhængighed ud med en anden, men den er ikke generende for andre og giver ikke røg i lungerne, og er så også lettere at komme ud af senere ![]()
Havde der eksisteret E-cigaretter dengang, tror jeg bestemt også jeg var hoppet på den vogn en overgang ![]()
[QUOTE=irene;993475]På mange arbejdspladser, gælder der desværre samme regler for damp som for smøger. Bla. på min, da man mener at det giver er forkert indtryk udaf til.
[/QUOTE]
Sådan er reglerne også hos os, ovenikøbet sat af mig selv :høhø: Faktisk så provokerede det mig voldsomt da en af vores studerende sad på personalestuen og dampede da jeg kom ind. Det måtte jeg så liiige tænke over, for røg hun eller?
Jeg nåede så frem til at jeg reagerede fordi jeg faktisk ikke bemærkede det var damp og ikke røg, og da vi ofte er ude for forældre der brager ind fordi de ikke kan finde rundt når de henter lille Peter, så måtte jeg konstatere at signalværdien var for stor, og at jeg ikke orkede konflikter pga det. Så nu damper vi i kælderen mellem alle varme- og kloakrør, det er nu også meget hyggeligt, i al fald varmere end at skulle stå og hænge på et gadehjørne til offentlig skue!
Og så en lille sjov historie… en af pedellerne var forbi en dag da jeg og en mere sad og holdt pause. Jeg så godt at han lurede lidt, men tænkte at det nok var fordi han ikke havde set sådan en før. En uges tid efter hvor vi står og snakker, fortæller han så at han dagen før havde fundet ud af hvad det var vi lavede… øh… øh… ??? Da jeg gik ham lidt på klingen, måtte han jo erkende at han vitterlig havde troet vi røg “tossetobak” som han udtrykte det!!! Og så tænkte jeg: “Gad vide om han har nævnt det for nogen? … SFO lederen sidder i kælderen og ryger sig skæv!!” :høhø: Han siger godt nok at han ikke har, men… ![]()
[QUOTE=BenteJ;993479]Jeg synes bestemt ikke man er ryger når man er på E-cigaretter ![]()
Ryger er en meget negativ betegnelse, og jeg synes da, at alle der er gået over til E-cig. har fortjent stor respekt og ikke den der negativitet der følger med ordet ryger.
Jeg holdt selv op i 88, med nikotintyggegummi, og vel bytter man da én afhængighed ud med en anden, men den er ikke generende for andre og giver ikke røg i lungerne, og er så også lettere at komme ud af senere ![]()
Havde der eksisteret E-cigaretter dengang, tror jeg bestemt også jeg var hoppet på den vogn en overgang ;)[/QUOTE]
Tak Bente
Lige mine ord!
Jeg har lige stillet min kæreste spørgsmålet… Han ved ikke helt hvad han synes… Men han fortalte, at der er en der sidder og ryger e-cig konstant inde i et af grupperummene, så der står en mur ud af stanken af den… Jeg gætter på det er så slemt fordi udluftningsmulighederne ikke er der, men det viser da at e-cig ikke er helt genefri alle steder…
Jeg tænker også, at hvis det blev i orden at ryge e-cig alle steder, så ville det give en signalværdi af at den form for nikotinafhængighed er ‘fed’ (som teenagere sagde da jeg var ung) og så vil der muligvis komme et boom i folk der damper. Og afhængighed er jo ikke smart, ligemeget om det kommer i røg eller dampform ![]()
Jeg synes at det er fint, hvis det kan hjælpe folk med at holde op med at ryge ![]()
Men, jeg har en kollega der er gået over til e-cigaretter og ryger noget med “frugtsmag” ![]()
Jeg får kvalme af lugten, og synes at det er næsten lige så slemt som rigtig røg ![]()
Man kan ikke kalde det en “ryger”, men måske en ryger på afvænning. For ingen ville vel begynde med e-cigaretter uden at have røget før?
[QUOTE=Theomilou;993497]
Man kan ikke kalde det en “ryger”, men måske en ryger på afvænning. For ingen ville vel begynde med e-cigaretter uden at have røget før?[/QUOTE]
Der findes jo også dem, der kun ryger vandpibe, så jo, der skal nok være nogen. Det er jo heller ikke alle væsker der er nikotin i.
[QUOTE=En forhenværende bruger;993489]Sådan er reglerne også hos os, ovenikøbet sat af mig selv :høhø: Faktisk så provokerede det mig voldsomt da en af vores studerende sad på personalestuen og dampede da jeg kom ind. Det måtte jeg så liiige tænke over, for røg hun eller?
Jeg nåede så frem til at jeg reagerede fordi jeg faktisk ikke bemærkede det var damp og ikke røg, og da vi ofte er ude for forældre der brager ind fordi de ikke kan finde rundt når de henter lille Peter, så måtte jeg konstatere at signalværdien var for stor, og at jeg ikke orkede konflikter pga det. Så nu damper vi i kælderen mellem alle varme- og kloakrør, det er nu også meget hyggeligt, i al fald varmere end at skulle stå og hænge på et gadehjørne til offentlig skue!
Og så en lille sjov historie… en af pedellerne var forbi en dag da jeg og en mere sad og holdt pause. Jeg så godt at han lurede lidt, men tænkte at det nok var fordi han ikke havde set sådan en før. En uges tid efter hvor vi står og snakker, fortæller han så at han dagen før havde fundet ud af hvad det var vi lavede… øh… øh… ??? Da jeg gik ham lidt på klingen, måtte han jo erkende at han vitterlig havde troet vi røg “tossetobak” som han udtrykte det!!! Og så tænkte jeg: “Gad vide om han har nævnt det for nogen? … SFO lederen sidder i kælderen og ryger sig skæv!!” :høhø: Han siger godt nok at han ikke har, men… ;)[/QUOTE]
E-cigaretter er også forbudt i toget med samme begrundelse, nemlig at det LIGNER røg. Og det kan, særligt i visse tog, være svært at forklare to halvfulde ungersvende at det “røg” de kan se lidt længere fremme ikke er røg, og nej det betyder IKKE at de roligt kan tænde deres Prince…
Så DSB tog en hurtig beslutning og forbød både røg OG damp i toget. (at jeg så godt kan finde på at sidde og dampe inde i min tjenestekupé, for lukket dør…det siger vi ikke til nogen ;))
Jeg gør det med sindsro, fordi jeg ved at uanset at lige den blanding jeg damper PT faktisk GODT kan lugtes lidt ud i lokalet, så forsvinder det altså lynhurtigt, og det er under alle omstændigheder ikke værre end hvis en har været lidt for gavmild med sin deo. Faktisk tværtimod ![]()
Det er også forbudt at dampe i vores opholdslokaler, men der kører det lidt efter “er vi allesammen dampere, så går det nok” - og en RIGTIG stor del af netop togpersonalet er gået over til damp, over halvdelen - og vi er i forvejen en arbejdsplads med et - i forhold til den generelle befolkning - ualmindeligt stort antal rygere. Men altså nu ikke så mange rygere som der har været ![]()
Det er korrekt at visse blandinger kan lugtes af de omkringstående, særligt visse frugtkombinationer, banan bl.a. og vanilje. Men de fleste synes det er en behagelig lugt, og den er i al fald bedre end den sky af cigaretos der står omkring en ryger der lige har været udenfor og kommer ind igen,
Det er sjovt med kattene… Phumba har altid ELSKET rygere. Da jeg røg kunne hun blive hel salig hvis jeg aede hende lige rfter, og rygere er generelt vældig populære hos Dronningen. Men damp er slet ikke det samme efter hendes mening. Adelie derimod (som kommer fra et rygerhjem) virker til at være meget begejstret for mig når jeg sidder og damper. Drengene er kompet ligeglade med både røg og damp.