Er man ryger, hvis man damper på E-cigaret?

[QUOTE=PiaH;993443]Mange tak :slight_smile:

Mange tak :slight_smile:
mulehår, er det kodeord, eller hvad det nu hedder :?[/QUOTE]

Ja det er koden du taster ind for at få rabatten på PinkMule :slight_smile: (i feltet til rabatkode altså)

Hvis jeg havde forsat med at ryge efter min gravidtet så var jeg selv sprunget på E-cigaret og blevet damper. :slight_smile:

Men sådan lige et sidespor, men hold da op hvor er der bare kommet så mange dit og dat må-ikke-regler og synes at rygere i den grad bliver hetzet ude i samfundet :frowning:
Håber der bliver lempet lidt på det omkring E-cigaretter :smiley:

Amen. Det er en af grundene til at jeg hoppede på damp-bølgen.

Normalt er det det eneste jeg sådan kan styre nogenlunde som jeg selv vil, altså at holde op med at ryge, jeg har holdt årelange pauser i min rygning, og ikke startet fordi jeg “faldt i” men fordi jeg havde LYST til at ryge. Jeg HYGGER mig med at ryge (det kommer muligvis af at jeg startede med at ryge pibe i sin tid, for mig er rygning MERE end bare nikotinen, det er hele hyggen ved det osse) - men nu, som alle er efter rygerne, så VIL jeg slet ikke stoppe. Æv bæv! :klapper:

(Ikke i en grad som Kim Larsen som jeg ærlig talt synes er barnagtig når han f. eks. insisterer på at ryge på TV og andre steder hvor det er fint nok at man IKKE sidder og pulser, men helt ærligt… udenfor, i fri luft… come on… Vel kan det da være træls at gå lige i “slipstrømmen” efter en ryger, men det ER nu sjældent at der ikke er plads til at man så kan gå udenom eller træde om i læsiden…)

Jeg er osse SPÆNDT på om de rygter jeg har hørt er sande, nemlig at det pr. 1. januar skal være forbudt at ryge på togperroner… SÅ er jeg nemlig spændt på HVEM der skal håndhæve det (IKKE mig!) - og hvilket argument man vil bruge for at få folk til at forstå at, jo jo, TOGET må godt sende tyk sort dieselos op, men DU må ikke tænde en cigaret…

(og inden nu nogen påpeger at de allerede har forbudt det i Tyskland… så vil jeg tilsvarende påpege at tyskerne altså netop har deres Bahnpolizei som KAN (og VIL) håndhæve slige forbud. Det har vi ikke her, og JEG har ikke hverken småbørnspædagog eller bussemand skrevet ind i min jobbeskrivelse… men det kan jo selvfølgelig være det kommer… så er det sandelig godt jeg lige har været på Konflikthåndteringskursus :klapper:)

Nu må jeg lige kigge lidt nærmere på den der pink-mule, men jeg har købt fra disse :
http://www.totallywicked-eliquid.co.uk/products/electronic-cigarette-starter-kits-products.html

Og troede ærlig talt at de var de billigste, men jeg kan se på bla væsker at det lige så godt kan betale sig at købe via pink mule.

Men begge sider virker en smule u-overskuelige… :thumbdown:

Totally Wicked er en absolut fin side som jeg købte fra '8sammen med ok-smokey) inden jeg fandt ud af at alle mine kolleger brugte Pink Mule :slight_smile:

På Pink Mule, kig efter Dekang-væskerne. 25 kr pr flaske, det har JEG ikke set billigere :slight_smile: (og så er der jo den der rabatkode igen ;))

[QUOTE=MoMo;993510]
Men sådan lige et sidespor, men hold da op hvor er der bare kommet så mange dit og dat må-ikke-regler og synes at rygere i den grad bliver hetzet ude i samfundet :frowning:
Håber der bliver lempet lidt på det omkring E-cigaretter :D[/QUOTE]

Også jeg. Jeg er sådan en ryger, som har været ikke-ryger og er blevet ryger igen (don’t ask why!), og jeg synes det er fair nok, at man ikke må ryge allevegne, fordi røgen faktisk generer, og fordi passiv rygning faktisk er farligt. Men jeg synes det er superærgerligt, at e-cigaretterne skal underlæggelse samme regler mange steder, for der er jo ikke samme gener.

Vi kan sagtens blive enige om, at nikotin er giftigt og vanedannende, og alle “burde bare” lade være med at ryge. Men når nu der findes mange mennesker, som vitterligt er afhængige af nikotin, så synes jeg, at ecigaretterne er et glimrende alternativ til rygning. Den eneste videnskabelige rapport jeg har læst om det må da også (næsten modstræbende) konkludere, at mængden af giftstoffer i udåndingsluften er så minimal, at det dårligt kan måles. Men hvis vi gør dampning lige så “forbudt” som rygning, pga noget med signalværdier, så vil der vel være færre, som vælger at skifte smøgerne ud med damp? Eller hvad?

Kunne aldrig drømme om at påtvinge mine dyr eller vores søn hverken den ene eller anden slags “rygning”, også derfor vores hjem og bil er 100% røgfri, og det gælder både e-smøger og almindelige smøger, og jeg kan blive fuldkommen arrig på min svigerfar når han står udenfor med sin smøg men har døren åben for at snakke med os, for røgen trækker direkte ind til os, og det STINKER!
Og ja… Både min mand og jeg ryger ganske almindelige rul selv smøger :slight_smile:

Jeg vil gerne stoppe, men det bliver med en kold tyrker den dag jeg lige får samlet overskudet, for jeg vil ikke erstatte minm afhængighed af en anden. Kan dog godt se det praktiske i e-smøger, men for mig er det blot en ny afhængighed, og på sin vis også stadig rygning bare uden den egentlige røg.

Men synes faktisk pga den signalværdi e-smøger har, at det er fuldkommen i orden at der gælder de samme regler, og jeg kan da blive noget så irriteret over at sidde ved siden af f.eks. min kusine til fester i lokaler hvor man ikke MÅ bappe på en smøg, at hun så gør det alligevel.
Det trikker lige min rygetrang tiltrods for jeg har kæmpet mig ned på kun 5 om dagen, men jeg bider det så gerne bare i mig og går hen til andre at være for at komme væk fra min egen trang.

Det eneste tidspunkt jeg savner rygezoner, er hvis jeg skal meget langt med toget i travle tider, der var ALTID en plads i rygervognen, selvom jeg ikke røg dengang, men det betød jeg slap for at stå op mast sammen med en masse andre. Jeg bryder mig nemlig ikke om at have folk stående klynget op af mig så jeg ikke kan komme den ene eller anden vej, det fuldkommen klaustrofobisk.

Men vil til enhver tid heller stå sammen med en ryger eller en damper, fremfor en der er for flittig med sin parfume, for det kan lige snøre hele halsen sammen på mig så jeg er ved at gå omkuld.

[QUOTE=holymoly;993618]Også jeg. Jeg er sådan en ryger, som har været ikke-ryger og er blevet ryger igen (don’t ask why!), og jeg synes det er fair nok, at man ikke må ryge allevegne, fordi røgen faktisk generer, og fordi passiv rygning faktisk er farligt. Men jeg synes det er superærgerligt, at e-cigaretterne skal underlæggelse samme regler mange steder, for der er jo ikke samme gener.

Vi kan sagtens blive enige om, at nikotin er giftigt og vanedannende, og alle “burde bare” lade være med at ryge. Men når nu der findes mange mennesker, som vitterligt er afhængige af nikotin, så synes jeg, at ecigaretterne er et glimrende alternativ til rygning. Den eneste videnskabelige rapport jeg har læst om det må da også (næsten modstræbende) konkludere, at mængden af giftstoffer i udåndingsluften er så minimal, at det dårligt kan måles. Men hvis vi gør dampning lige så “forbudt” som rygning, pga noget med signalværdier, så vil der vel være færre, som vælger at skifte smøgerne ud med damp? Eller hvad?[/QUOTE]

Helt enig :smiley:

Jeg kan ikke gennemskue på pink-mule, hvad jeg skal købe, når jeg starter. Det skal nok være kraftige batterier (kan vel bedst svare sig?), cigaretten skal være hvid og med vanillesmag.
Er her en, der gider hjælpe?

Glemte, at det skal være uden nikotin og med kraftig damp.

Når et par af mine venner damper, sidder de og holder krampaftigt på cigaretten med begge hænder og trykker og suger, så de bliver blå i hovederne.
Det ser tåbeligt ud.

jeg sidder og tænker på alle de sjove ordspil man kan få ud af det her…

bare tænk på føn-ordet i røg og damp… det har fået helt ny betydning :slight_smile:

smoking hot eller steaming ?

Så lykkes det mig at få bestilt, håber det kan hjælpe noget og at jeg ikke skal suge som en sind syg og at der kommer damp så man kan lave damp ringe :tihi:
Tænk hvis det var lige så forbudt at spise og drikke usundt som det er at ryge, sikke da et rama skrig der ville komme :uha:
Jeg kan så ikke helt forstå det er forbudt at at dampe, men sådan er der så så meget jeg ikke forstår, men jeg elsker at ryge og de gange jeg har været holdt er mange, men er begyndt igen fordi jeg havde lyst. Håber disse her E-cig kan hjælpe mig til at få røg lugten væk og stadig nyde en “smøg”

Tak til jer der har hjulpet mig igennem til at få bestilt på Pink mule.
Er kodeodret altid mulehår :?

Mulehår er egentlig en kode de har givet til et e-ryger forum :slight_smile: Den har virket længe, og gør det i al fald lige nu :slight_smile:

Okay tak :slight_smile:

[QUOTE=PiaH;993812]Så lykkes det mig at få bestilt, håber det kan hjælpe noget og at jeg ikke skal suge som en sind syg og at der kommer damp så man kan lave damp ringe :tihi:
Tænk hvis det var lige så forbudt at spise og drikke usundt som det er at ryge, sikke da et rama skrig der ville komme :uha:
Jeg kan så ikke helt forstå det er forbudt at at dampe, men sådan er der så så meget jeg ikke forstår, men jeg elsker at ryge og de gange jeg har været holdt er mange, men er begyndt igen fordi jeg havde lyst. Håber disse her E-cig kan hjælpe mig til at få røg lugten væk og stadig nyde en “smøg”

Tak til jer der har hjulpet mig igennem til at få bestilt på Pink mule.
Er kodeodret altid mulehår :?[/QUOTE]
Pia - må jeg godt få en kopi af din bestillingsseddel? Jeg kan slet ikke gennemskue alle de numre, der står ud for produkterne :frowning:

Ja da, jeg sender den til dig på en pb :smiley:

Mega, Jeg linkede lidt højere oppe til et virkelig GODT startsæt. Der følger en flaske væske med efter eget valg (og eget valg af nikotinindhold)

Her er det igen :slight_smile: http://pink-mule.com/startsaet/large-900-1300-mah?product_id=7974198

Der får du ALT hvad du skl bruge for at komme igang med at dampe :slight_smile:

Jeg vil så lige tilføje at hvis man vil bruge eet til at holde op med at ryge, så er det en dårlig ide at starte med en væske HELT uden nikotin. Det er bedre at tage en mellemstyrke, f. eks. 18 mg og så trappe ud af den. Ellers gi’r det altså ikke den samme effekt som at ryge, og at dømme efter de af mine kolleger der har gjort det på den måde, så virker det ikke. De er alle som en gået tilbage til alm. cigaretter, mens de der startede med en elle anden nikotinstyrke næste alle er trappet ned til stort set ingenting nu :))

Jeg kan i hvert fald sige 110% ærligt, at jeg på intet tidspunkt har haft trang til en smøg siden jeg startede damperen :slight_smile:

Sk*de godt Luise :thumbup:

[QUOTE=TrekkieGrrrl;994005]Mega, Jeg linkede lidt højere oppe til et virkelig GODT startsæt. Der følger en flaske væske med efter eget valg (og eget valg af nikotinindhold)

Her er det igen :slight_smile: http://pink-mule.com/startsaet/large-900-1300-mah?product_id=7974198

Der får du ALT hvad du skl bruge for at komme igang med at dampe :slight_smile:

Jeg vil så lige tilføje at hvis man vil bruge eet til at holde op med at ryge, så er det en dårlig ide at starte med en væske HELT uden nikotin. Det er bedre at tage en mellemstyrke, f. eks. 18 mg og så trappe ud af den. Ellers gi’r det altså ikke den samme effekt som at ryge, og at dømme efter de af mine kolleger der har gjort det på den måde, så virker det ikke. De er alle som en gået tilbage til alm. cigaretter, mens de der startede med en elle anden nikotinstyrke næste alle er trappet ned til stort set ingenting nu :))[/QUOTE]
Kan jeg så samtidig bruge væske med aroma, f.eks. http://pink-mule.com/rygevaesker-tilbehoer/aroma-til-selvblanderen/aroma-inawera?product_id=7702981 og hvordan bærer jeg mig så ad?