Er man ryger, hvis man damper på E-cigaret?

[QUOTE=Lykke;993494]Jeg har lige stillet min kæreste spørgsmålet… Han ved ikke helt hvad han synes… Men han fortalte, at der er en der sidder og ryger e-cig konstant inde i et af grupperummene, så der står en mur ud af stanken af den… Jeg gætter på det er så slemt fordi udluftningsmulighederne ikke er der, men det viser da at e-cig ikke er helt genefri alle steder…

Jeg tænker også, at hvis det blev i orden at ryge e-cig alle steder, så ville det give en signalværdi af at den form for nikotinafhængighed er ‘fed’ (som teenagere sagde da jeg var ung) og så vil der muligvis komme et boom i folk der damper. Og afhængighed er jo ikke smart, ligemeget om det kommer i røg eller dampform :)[/QUOTE]

Jeg vil mene at man er ryger, da både e- og alm. smøger udsender generende gasser. Jeg var for et stykke tid siden til en fødselsdag, hvor en af de andre gæster brugte e-cigaret. Hun sad og pulsede på den konstant, hvilket både min mand og jeg fandt så generende at vi måtte gå ud for at få frisk luft flere gange (e-damen sad lige overfor os).
Så hjemme hos os skal e-rygere også gå ud når de skal have en cigaret.

Altså de der er til hvis du selv vil blande væskerne. Så køber man en base og en aroma og sidder og fedter med pipetter, engangssprøjter og mere.

(som du kan høre blander jeg IKKE selv, det gider jeg ikke…)

Hvis det er vaniljen du gerne vil ha’, så er der en fin vaniljesmag fra Dekang, Her er et direkte klink til den nikotinfrie version af vaniljen Søgeresultater for: 'rygevaesker tilbehoer rygevaesker dampklar dekang rygevaesker dampklar dekang 0mg'

(jeg bruger den selv til lige at pifte andre smagsvarianter op med :slight_smile: Et par dryp ned i væskebeholderen efter man ellers har fyldt den med… f. eks. banan gi’r en helt særlig god smag :))

[QUOTE=PivMaria;994166]Jeg vil mene at man er ryger, da både e- og alm. smøger udsender generende gasser. Jeg var for et stykke tid siden til en fødselsdag, hvor en af de andre gæster brugte e-cigaret. Hun sad og pulsede på den konstant, hvilket både min mand og jeg fandt så generende at vi måtte gå ud for at få frisk luft flere gange (e-damen sad lige overfor os).
Så hjemme hos os skal e-rygere også gå ud når de skal have en cigaret.[/QUOTE]
Til det kan jeg så svare at det kommer an på væsken der kommes i. Nogen kan overhovedet ikke lugtes, mens andre er direkte væmmelige. Netop grundet dette er jeg i tvivl om hvad reglerne bør være. Jeg ser ingen grund til dem der vælger en lugtfri behøves smides ud i kulden, men dem med den krasse uappetitlige vamle , dem skal man sq have lov til at bede gå ud og trække frisk luft uanset hvor man er.

Hmmm jeg er nu ret large med røg i mit hjem, OGSÅ da jeg ikke selv røg :slight_smile: Mit hjem har aldrig været 100% røgfrit, for kommer der en ryger på besøg, er det ok at der tændes en cigaret indenfor :slight_smile: Jeg kan nemlig godt leve med jeg skal lufte ud når besøget er forbi :slight_smile: Sådan bliver det iøvrigt ved med at være :slight_smile:

ÅRHHHH… :lol: Nicoline og jeg skulle lige prøve… at tænde en smøg tidliger i aften :smiley: :smiley: :smiley:
JEG kan i hvert fald sige, jeg er færdig! :smiley:
Vi var ved at brække os! Jamen jøsses så skidt det smagte! Nøjagtig som den første smøg man skulle ryge dengang man startede (igen) :slight_smile:
Jeg er SÅ spændt på at få besøg af min ikke ryger søster efter jul, når både gardiner osv er vasket… Håber røglugten er tæt på væk :slight_smile:

Så kom mine E-cig, og de er taget i brug, men hold da op der er gow i dem, men det er min egen skyld.
Jeg tænkte nemlig at de der mg ikke kunne passe med at være så stærke igen, så jeg skulle da ha’ en på 24 mg :rock:
det gør jeg aldrig mere :ups: det er jo som at få sin første smøg :yikes:
Jeg hostede og spruttede :rolleyes: ikke rat :blegne: men smagen er fin :os:
Næste gang jeg skal ha’ væske bliver den på 11 mg, det svare vist nogenlunde til 10 mg i en smøg, dem jeg normalt ryger.

Jeg har netop set på DR’s tekst-tv side 161, at Aalborg Sygehus forbyder e-cigaretten.

“Ingen ved rigtigt, om det er skadeligt eller ej, og ingen kender langtidsvirkningerne. Flere undersøgelser har dog vist, at mange e-cigaretter indeholder bla. kølervæske”

Det er nok ikke ligegyldigt, hvor man køber væske, og det er åbenbart nødvendigt at læse indholdsdeklarationen omhyggeligt :S

[QUOTE=Missis F;996402]Jeg har netop set på DR’s tekst-tv side 161, at Aalborg Sygehus forbyder e-cigaretten.

“Ingen ved rigtigt, om det er skadeligt eller ej, og ingen kender langtidsvirkningerne. Flere undersøgelser har dog vist, at mange e-cigaretter indeholder bla. kølervæske”

Det er nok ikke ligegyldigt, hvor man køber væske, og det er åbenbart nødvendigt at læse indholdsdeklarationen omhyggeligt :S[/QUOTE]

Ja det ville være godt at kunne læse indholdet i væskerne, men det kan jeg ikke da der ingen er.
Nogle af væskerne kan ødelægge beholderen der er i plastik, det står der på pink-mule’s side.
Det er så ikke den væske jeg har der ødelægger beholderen.

[QUOTE=Missis F;996402]Jeg har netop set på DR’s tekst-tv side 161, at Aalborg Sygehus forbyder e-cigaretten.

Det er nok ikke ligegyldigt, hvor man køber væske, og det er åbenbart nødvendigt at læse indholdsdeklarationen omhyggeligt :S[/QUOTE]

Det er også helt korrekt at man ingen langtidsvirkninger kender :slight_smile: MEN det gør man dælme på de rigtigt smøger, og de kan dårligt blive værrer :slight_smile: Så jeg damper videre :wink:

Enig… Det kan næsten ikke blive værre end tjære-pindende…
Så jeg vil også fortsætte med min e-cig

Jeg tænker lidt at man ikke er ryger hvis man damper e cigaret. For man er jo heller ikke ryger hvis man ryger vandpibe eller hash eller noget i den stil?

[QUOTE=PiaH;996407]Ja det ville være godt at kunne læse indholdet i væskerne, men det kan jeg ikke da der ingen er.
Nogle af væskerne kan ødelægge beholderen der er i plastik, det står der på pink-mule’s side.
Det er så ikke den væske jeg har der ødelægger beholderen.[/QUOTE]

De væsker der ødelægger beholderne er typisk dem med menthol eller anis. Det er ikke væsken selv men smagstilsætningen, mest menthol (den er STORSLEM og har kostet mig 4 mizers nu :frowning: )

Væskerne består af det samme som man bruger til at lave scenerøg med. Hvis det var så giftigt at indånde, mon så ikke det var blevet forbudt det dét brug for længe siden? Næh hvis væsker med nikotin var lovlige herhjemme så staten ku’ få en bid af kagen, så kom der nok et andet syn på dem (sorry jeg er kyniker)

Hvorfor er man ikke ryger hvis man ryger hash eller vandpibe? Begge dele ryges med tobak? Så der mener jeg stadig man er ryger :slight_smile:

Der giver jeg dig ret… For mig tæller pibe og vandpibe som rygning… Hash er som sådan rygning, men vil ikke sidestille det med rygning…

Men, jeg mener også stadig at e-cig er rygning… For selvom der ikke længere er røg og det er pga røgen ‘rygning’ kommer af, så er betydning af rygning gået videre fra bare at handle om røg til at blive en handling… Samtidigt er der jo også tale om e-ryger forum og det hedder rygevæske, så det virker ikke engang som om e-cig sælgerne/firmaerne tager afstand fra at det er en form for rygning, bare uden røg.
Der skal dog ikke herske tvivl om, at jeg mener e-cig er en bedre løsning end cigaretter, og at jeg mener det må være en grad sundere :slight_smile:

jeg har kun mødt Trekkuie som dampede… det lugtede ikke

Men hvis der en dag kommer en damper der er kvalm at lugte til eller på anden måde er genererende for næseborene - så er det ud på terassen :slight_smile:

Det synes jeg så i øvrigt overordnet set er det rigtige signal at sende, for selv om det formodentlig er sundere end alm cigeratter, så er det stadig dyrkelse af et afhængighedsskabende stof - og det er ikke noget jeg personligt synes bør være tilladt offentlige steder…

ok - jeg kan leve med det hjemme hvis det ikke lugter… men i samme sekund det gør… :smutter:

Hvad så med dem, som dunster langt væk af parfume?
Jeg har altid lært, at man skal kunne ane parfumen fra en, der er gået - den skal ikke varsle ens ankomst.

[QUOTE=Mega;996623]
Jeg har altid lært, at man skal kunne ane parfumen fra en, der er gået - den skal ikke varsle ens ankomst.[/QUOTE]

Helt OT men hvor ER den dog skøn! Og rigtig!

Jeg sendte i fredags en mail til pink-mule, hvori jeg bl.a. spurgte om muligheden for at betale via konto-konto-overførsel, da jeg ikke har nogen form for betalingskort.
De har endnu ikke svaret :frowning:

[QUOTE=Mega;996623]Hvad så med dem, som dunster langt væk af parfume?
Jeg har altid lært, at man skal kunne ane parfumen fra en, der er gået - den skal ikke varsle ens ankomst.[/QUOTE]

Det er forfærdeligt når folk gør det!
Har faktisk sagt til et par stykker af mine venner at de måske sku skrue ned for colognen - og heldigvis tog de det som godt at få det hint…

Jeg kan finde på bevidst at flytte mig væk fra folk der stinker af parfume - for synes virkeligt det er lisså slemt som røg… Den eneste måde det er ‘bedre’ er at det ikke sætter sig i ens tøj…

[QUOTE=Mega;996775]Jeg sendte i fredags en mail til pink-mule, hvori jeg bl.a. spurgte om muligheden for at betale via konto-konto-overførsel, da jeg ikke har nogen form for betalingskort.
De har endnu ikke svaret :-([/QUOTE]

Øv da :frowning: Man kan osse ringe til dem, det er danskere der har det. Men det koster selvfølgelig lidt at ringe til udlandet