Min dejlige kæreste har været så sød at købe en buket roser med hjem til mig ![]()
Så jeg vil lige høre om roser er giftige for katte?
(har forsøgt at søge herinde, men syns ik der kom noget relevant)
Min dejlige kæreste har været så sød at købe en buket roser med hjem til mig ![]()
Så jeg vil lige høre om roser er giftige for katte?
(har forsøgt at søge herinde, men syns ik der kom noget relevant)
Roser er en af de få blomster der er ok sammen med katte
Så nyd du bare buketten ![]()
Ellers har Ann R en rigtig god side hvor man hurtigt kan se hvad der er giftigt og hvad man godt kan ha i huset ![]()
Her er listen over dem der er ok: Kattevenlige planter
Roser og Orkidéer er dem jeg VED katte kan tåle ![]()
YEAY! Så ka bassen bare æde hvis han får lyst ![]()
Få ham til at købe katte-græs eller kattebambus også. ![]()
De er lavet til Nobby. ![]()
Han har skam en lille ‘have’ med kattegræs… Manden der kronisk glemmer at vande alle andre planter kan self huske at vande Nobbys græs hver dag (og stadig vander han ikke de andre par stykker) ![]()
Vi skal os ha skaffet en stuebambus på et tidspunkt… Det er bare nemmest en dag vi har lånt i en bil ![]()
Du kan skam også selv spise roserne http://www.dr.dk/sundhed/dinsundhed/Sommer/Artikler/2012/0611121114.htm
Ej, hvor sjovt! Det var jeg overhovedet ik klar over ![]()
Altså, når jeg køber en stuebambus er det sådan en potte med på størrelse med når man køber en stor basilikum?
Ikke noget der kræver en bil (og har typisk købt i føtex eller lign. når de har haft)
Min Burmeser Oline kan slet ikke stå for de grønne blade på roserne, Ofte med væltet vase til følge, - - - og hun kan ialtfald sagtes tåle grøntfoderet
Cats og Conni
Ok… Har aldrig lige set dem i Føtex ![]()
Normalt ka man jo få dem i Plantorama (lyder det til), og det ligger så langt væk med bus at jeg kun kommer derud hvis vi har en bil ![]()
[QUOTE=Lykke;1008998]
Så jeg vil lige høre om roser er giftige for katte? [/QUOTE]
Ved ikke med katte, men de er delikatesse for rådyr (sammen med jordbærplanter
)

[QUOTE=Lykke;1009107]Ok… Har aldrig lige set dem i Føtex ![]()
Normalt ka man jo få dem i Plantorama (lyder det til), og det ligger så langt væk med bus at jeg kun kommer derud hvis vi har en bil :)[/QUOTE]
Ah okay
De har dem heller ikke så tit, men jeg plejer lige at holde øje…
[QUOTE=Lykke;1009107]Ok… Har aldrig lige set dem i Føtex ![]()
Normalt ka man jo få dem i Plantorama (lyder det til), og det ligger så langt væk med bus at jeg kun kommer derud hvis vi har en bil :)[/QUOTE]
du siger bare til, hvis vi skal køre ud og kigge på mandag eller tirsdag, mens jeg stadig låner min fars bil ![]()
Hehe… Du ku måske os bruge? ![]()
Altid ![]()
Stuebambus?? en plante, som kattene har godt af at spise lidt af?
Jeg aner ikke med en decideret stue-bambus, men jeg ved der findes en variant der kaldes katte-bambus.
Indtil videre har jeg (så vidt jeg husker), kun set den i dyrebutikker. Men du må ikke hænge mig op på det, lige nu er jeg træt nok til at falde i søvn over tastaturet. ![]()
Ja
Eller kattegræs, som kan sås selv fra en håndfuld byg eller lign. ![]()
Mine katte har måttet undvære i flere måneder, og da jeg endelig huskede at købe et par stykker den anden dag, blev de nærmest overfaldet af et par af kattene. De er blevet pænt barberet ned allerede ![]()
Katte har godt af at få noget grønt. Der er blandt andet en eller anden syre (eller noget i den retning) i saften, som de har godt af. Har glemt, hvad det hedder, og hvorfor det er godt
Hvis de har adgang til en græsplæne, vil de spise almindeligt græs, men er de inde, kan man blandt andet give dem stuebambus eller kattegræs. Man kan også bare lade nogle hvedekerner spire og vokse til græsstrå.