Erfaringer med sikringsbeslag søges

Jeg vil gerne høre hvad i har af erfaringer med sikringsbeslag til vinduer for at kunne få luft in uden kattene stikker af…

Vi kigger på nogen som denne slags:

http://www.carl-ras.dk/gfx/imager/catalog/41454502.jpg

Hvad er jeres erfaringer?
Gerne smid nogen billeder/links op…

På forhånd tak :slight_smile:

Vi har dem du har postet billede af - bare i hvide og vi er SÅ glade for dem :slight_smile:

Vi har dem i alle rum - i nogle rum har vi mere end 1 i hvert vindues-fag. :thumbup:

[QUOTE=Dorthe Andersen;163286]Vi har dem du har postet billede af - bare i hvide og vi er SÅ glade for dem :slight_smile:

Vi har dem i alle rum - i nogle rum har vi mere end 1 i hvert vindues-fag. :thumbup:[/QUOTE]

Og det virker bare?

Luft ind - ingen katte hopper ud?

Den du viser der har vi på alle vinduer og døre, og den fungerer perfekt! Dog har vi af hensyn til killinger sat en strip på så den ikke kan åbne helt. Så får alle mand luft, men ingen stikker af :thumbup:

Hvor har i købt jeres og hvad har i givet?

De findes jo mange steder og sikkert også til mange priser :stuck_out_tongue:

Vi har dem også og er super glade for dem. :slight_smile:

Dog er det så uheldigt i vores kælder, at vindues rammerne, ikke er så kraftige, så der virker de ikke, der kan misserne smutte igennem.

Men i alle de andre alm. vinduer i stueplan, er der ingen problemer. - Frisk luft kommer ind, og misserne kan ikke komme ud.

[quote=Lena S;163289]Hvor har i købt jeres og hvad har i givet?

De findes jo mange steder og sikkert også til mange priser :p[/quote]

Nemlig rigtigt de findes rigtig mange steder, og til mange priser.

Vi har blandet andet købt nogle i Silvan, desværre er det så længe siden så jeg ikke kan huske prisen…

Jeg ved jo (tilfældigvis :p) at man ret ofte kan få nogen i Netto til 39kr - de burde vel være fine nok?

De virker skam til at være i en ordentlig kvalitet og ikke bare noget billigt plastic pjat :stuck_out_tongue:

Silvan har dem i priser fra 50 kr/stk og op til et par hundrede kr - i forskellige farver =)
jeg har lige købt en i hvid til et af vinduerne i stuen

Men, men de der slimlinede aby’er kan komme ud af hak tre - så jeg har aldrig mere end på hak to, så sætter jeg en delt trætøjklemme i klemme - så kommer de ikke ud.

[QUOTE=Lena S;163292]Jeg ved jo (tilfældigvis :p) at man ret ofte kan få nogen i Netto til 39kr - de burde vel være fine nok?

De virker skam til at være i en ordentlig kvalitet og ikke bare noget billigt plastic pjat :p[/QUOTE]

Mjah … jeg har et par stykker fra Netto og desværre er hakkerne ikke særlig dybe, så da jeg havde sat dem på i går og sat dem på hak to, gik der ikke mange øjeblikke før Malthe var på vej ud af vinduet. Når han skubbede på vinduet var det nemlig nok til at den gik ud af hak og røg på yderste hak - hvilket (som Lis skriver) en aby kan gå igennem.

Jeg har så gjort det, at jeg sætter en skrue ind i hullet, så den ikke kan flytte sig, men skulle jeg gøre købet om, ville jeg altså anbefale en lidt dyrere model, så man slipper for dette problem.

[QUOTE=Vivi_Fletcher;163308]Mjah … jeg har et par stykker fra Netto og desværre er hakkerne ikke særlig dybe, så da jeg havde sat dem på i går og sat dem på hak to, gik der ikke mange øjeblikke før Malthe var på vej ud af vinduet. Når han skubbede på vinduet var det nemlig nok til at den gik ud af hak og røg på yderste hak - hvilket (som Lis skriver) en aby kan gå igennem.

Jeg har så gjort det, at jeg sætter en skrue ind i hullet, så den ikke kan flytte sig, men skulle jeg gøre købet om, ville jeg altså anbefale en lidt dyrere model, så man slipper for dette problem.[/QUOTE]

Det er jo netop det jeg er bange for ville ske…

Nynne er jo ikke specielt stor så hun skal ikke bruge meget plads for at komme ud…

På to af mine vinduer har jeg disse beslag.
De er rigtig gode og kan indstilles via ca 10 forskellige huller - og kattene kan ikke åbne dem.
Desværre er det også sådan, at i tilfælde af brand, er de utrolig svære at få op, så den løsning duer ikke i fx mit soveværelse, så jeg har dem på 2 ud af 3 vinduer i stuen - og de andre på værelserne, hvor det ikke skal være svært at komme hurtigt ud.
Men hvis det ikke vil være et problem, hvor du skal bruge dem, vil jeg helt klart anbefale disse beslag :slight_smile:

[QUOTE=Vivi_Fletcher;163312]På to af mine vinduer har jeg disse beslag.
De er rigtig gode og kan indstilles via ca 10 forskellige huller - og kattene kan ikke åbne dem.
Desværre er det også sådan, at i tilfælde af brand, er de utrolig svære at få op, så den løsning duer ikke i fx mit soveværelse, så jeg har dem på 2 ud af 3 vinduer i stuen - og de andre på værelserne, hvor det ikke skal være svært at komme hurtigt ud.
Men hvis det ikke vil være et problem, hvor du skal bruge dem, vil jeg helt klart anbefale disse beslag :)[/QUOTE]

De faktisk ret effektive ud…

Kan man få dem andre steder end i Ikea? Vi har nemlig lidt langt derned :stuck_out_tongue:

[QUOTE=Lena S;163315]De faktisk ret effektive ud…

Kan man få dem andre steder end i Ikea? Vi har nemlig lidt langt derned :p[/QUOTE]

Aner det ikke - jeg har købt dem i Ikea :slight_smile:
Men jeg tror det er nogle børnesikringsbeslag, så måske de fåes i den slags butikker også.

Den første link i tråden er dem jeg har -også dem der var i huset i Rødovre Vivi, de er meget robuste og temmelig sikre vedr. indbrud - og det skal man jo også tænke på

Ingen sikringsbeslag er “godkendt” ved evt indbrud, så det er altså ikke så relevant i forhold til mit valg.
Men jeg er i øvrigt helt enig i, at det er en bedre kvalitet - det var også det jeg skrev med, at hakkerne er dybere på dem - og de er vist også tungere, så de lettere bliver i hakkerne.

[QUOTE=Vivi_Fletcher;163320]Ingen sikringsbeslag er “godkendt” ved evt indbrud, så det er altså ikke så relevant i forhold til mit valg.
Men jeg er i øvrigt helt enig i, at det er en bedre kvalitet - det var også det jeg skrev med, at hakkerne er dybere på dem - og de er vist også tungere, så de lettere bliver i hakkerne.[/QUOTE]

De bliver i hakkerne med min halve tøjklemme:-))

Avleren jeg købte min kat fra havde også beslag som dem fra Carl Ras. Og måtte have elastikker på for at kattene ikke skulle åbne dem.

[quote=Lena S;163285]Jeg vil gerne høre hvad i har af erfaringer med sikringsbeslag til vinduer for at kunne få luft in uden kattene stikker af…

Vi kigger på nogen som denne slags:

http://www.carl-ras.dk/gfx/imager/catalog/41454502.jpg

Hvad er jeres erfaringer?
Gerne smid nogen billeder/links op…

På forhånd tak :)[/quote]

Er der kun sådan en plastikdims til at sætte den fast i?

Jeg har en lignende men der kan man sætte den i hak og stangen kan ikke komme ud af beslaget.

Tror det er omkring 50 kroner de koster (Silvan eller Bauhaus)