Erfaringer med vindueskiggere?

Min veninde ringede lige helt fortvivlet.
Hun har de sidste 2 dage haft en vindues kigger.
hun har vågnet op om natten følt sig overvåget og set ham stå og stirre.
Hun tør ikke bevæge sig nogen steder hen når det bliver mørkt og sover i sin stue på 1sal nu . selv om hun trækker gardinerne for føler hun sig ikke sikker. Jeg ved ikke hvad hun skal gøre . Men har sendt min far derhen her til aften med en kæmpe lygte som vil lyse hele området op . Incase der skulle komme en gut forbi :frowning:

Har kun engang selv oplevet en vindueskigger. Og efter 2 aftner med min far som vagt blev han væk.

Men det stadig klamt og vildt ubehaglig…

Hvad gør man i sådan en situation?

Ringer til politiet?

:s:S

Føj ! hvor må det være ubehageligt for hende.

Jeg ville ikke tøve ét sekund med at ringe til politiet - måske er han ganske harmløs - men det kan man jo ikke være sikker på.

:uha::uha:

det er virkeligt ubehagligt .

Nu har jeg ihvertfald bedt hende om at ringe til politiet…
Så må vi se hvad der sker efterfølgende!

Jeg ville gøre 3 forskellige ting

1: Ringe til politiet og anmelde det
2: Skrive sted og tidspunkt op hvis det sker igen, og ringe igen og igen
3: som første ting imorgen tidligt tage på byggemarked og købe insynsfilm. Det er sådan noget film man kan putte på sine ruder så folk ikke kan se ind af ens vinduer, men man godt selv kan se ud - man kan også få nogle der virker på varme, og nogle hvor man hverken kan se ud eller ind.

Min mor der bor i lejlighed i stuen har døjet meget med at folk lige tog en kigger ind i hendes stue når de gik forbi hendes vinduer, så nu har hun fået sat det der film på. Hun har så kun gjort det på den nederste halvdel af sine vinduer, men det er nok til at forbipasserende ikke kan se ind.

Bor du i nærheden af hende? Så ville jeg tage ud og sove hos hende og hjælpe hende med en sikkerheds følelse og gå ud og hjælpe hende mde at købe film og sætte det på imorgen.

Hun bor desværre på sjælland. Men min far tager ud til hende inat :slight_smile:
Og holder grunden clear . Han bliver hos hende imorgen tidlig. Eller til han er sikker på der ikke kommer nogen mand og stiger på hende :slight_smile:

Jeg vil helt klart forslå hende det til ruderne !. det fik vi også på vores kælder vinduer pga naboen kunne se ind når man gik ibad.

Lille update hun ringede til politiet og fik afvide at hvis han kom tilbage i nat ville de sende en vogn og kører en rundt med hundene efterham.
Men min far tager stadig afsted :slight_smile:

[quote=Bazan;396311]Hun bor desværre på sjælland. Men min far tager ud til hende inat :slight_smile:
Og holder grunden clear . Han bliver hos hende imorgen tidlig. Eller til han er sikker på der ikke kommer nogen mand og stiger på hende :slight_smile:

Jeg vil helt klart forslå hende det til ruderne !. det fik vi også på vores kælder vinduer pga naboen kunne se ind når man gik ibad.

Lille update hun ringede til politiet og fik afvide at hvis han kom tilbage i nat ville de sende en vogn og kører en rundt med hundene efterham.
Men min far tager stadig afsted :)[/quote]

Godt at høre at de er obs på det og var så villige til at gøre noget, men hører jo desværre ofte om tilfælde hvor der mere eller mindre skal være “sket” noget før politiet vil tage det alvorligt, så det her er bare super godt!

Og måske skal du ringe til din far og høre om han vil hjælpe hende med det der film der hvis hun er alene?

En ting er sikker - hun må ikke blive fange i sit eget hjem og være bange for at forlade det eller være bange for at være der - så er det bedre at købe sig en stor grum hund og sætte film på vinduerne med det samme!

Hvis hun er bange for at han kommer tilbage kan hun også få sig sådan nogle lys-sensore. Så der bliver tændt lys hvis nogen går forbi - det burde da nok få ham til stikke halen mellem benene!

Jeg ved mange har dem der til deres garager sådan så en mørk vintermorgen så kan de stadig se deres bil og hoveddør m.m.

Min far hjælper hende hellere end gerne med at sætte film op på ruderne. Tror endda vi har noget tilbage så vi i det mindste kan “secure” hendes soveværelse vindue.

Hun har sådan en lygte foran ved hendes hoveddør. Men det er altså vinduet ud til gaden som bliver kigget ind af. og, det vindue er altså ikke nemt at komme til. Jeg på 165 kan IKKE se ind af det. Skulle stå på en trappe stige for at komme derop.

Ham som kigger ind, er enten meget høj eller har taget noget med og stå på :confused:

gud hvor creepy!

:hjerte:

Hvor er det en dejlig far du har.

:hjerte:

Jeg boede på et tidspunkt i en stuelejlighed i Århus. På et tidspunkt ringede min telefon, en genbo der fortalte at jeg havde en vindueskigger. Samtidig ville han blot fortælle mig at han altså havde våbentilladelse og sad og holdt øje med kiggeren samtidig med at han sigtede på ham :S

Han fortalte så dagen efter at han var gået ud og havde fået fat på personen og fortalt ham om vilkårene hvis han gjorde det igen. Senere oplyste han mig om at han aldrig så ham igen. Wonder why :høhø:

Han skulle lige have noget overtagelse :stuck_out_tongue:

Men hun er vildt glad for at han kommer og har allerede smidt nogen bollder klar i ovnen og igang med kaffen :slight_smile:

Så håber jeg de får en hyggelig aften UDEN en eller anden klam gut :confused:

Og ja det er vildt creepy :confused: Specielt fordi det må være en fra området hun bor ude på landt :confused:

LOL!

Sikke en effektiv nabo!

[quote=birtheras;396322]Jeg boede på et tidspunkt i en stuelejlighed i Århus. På et tidspunkt ringede min telefon, en genbo der fortalte at jeg havde en vindueskigger. Samtidig ville han blot fortælle mig at han altså havde våbentilladelse og sad og holdt øje med kiggeren samtidig med at han sigtede på ham :S

Han fortalte så dagen efter at han var gået ud og havde fået fat på personen og fortalt ham om vilkårene hvis han gjorde det igen. Senere oplyste han mig om at han aldrig så ham igen. Wonder why :høhø:[/quote]

-what-what

Solid og beslutsom nabo

:ok::ok:

Hvad pokker er det for nogen syge typer, der gør sådan noget ??

Man ved jo aldrig, om det er nok for dem bare at lure - eller om de vil gøre én noget.

UFF !!!

Der er jeg en kylling, jeg var ikke alene i sådan en lejlighed ét sekund.

:besvimer::besvimer::besvimer:

Min far vil også bare skræmme gutten og lade ham vide at politiet holder øje.
Min far kan ikke klare sådanne nogen mænd :confused: eller damer. Underordnet køn.
Som sagt da jeg boede i st. merløse. Så havde vi en som stod uden for vores dør. Og der kom han op flere gange om natten og gik runder.

Det er virkelig klamt at nogen kan få sig selv til at forulempe andre mennesker sådan. Selv hvis de ikke gør noget ud over at kigge :confused:

[quote=Tante Tut;396330]-what-what

Solid og beslutsom nabo

:ok::ok:

Hvad pokker er det for nogen syge typer, der gør sådan noget ??

Man ved jo aldrig, om det er nok for dem bare at lure - eller om de vil gøre én noget.

UFF !!!

Der er jeg en kylling, jeg var ikke alene i sådan en lejlighed ét sekund.

:besvimer::besvimer::besvimer:[/quote]

Med den genbo - no problem, de vidste også at jeg sejlede på det tidspunkt og holdt meget øje med min lejlighed når jer ikke var der. Bedre end et security firma :høhø:

[quote=birtheras;396322]Jeg boede på et tidspunkt i en stuelejlighed i Århus. På et tidspunkt ringede min telefon, en genbo der fortalte at jeg havde en vindueskigger. Samtidig ville han blot fortælle mig at han altså havde våbentilladelse og sad og holdt øje med kiggeren samtidig med at han sigtede på ham :S

Han fortalte så dagen efter at han var gået ud og havde fået fat på personen og fortalt ham om vilkårene hvis han gjorde det igen. Senere oplyste han mig om at han aldrig så ham igen. Wonder why :høhø:[/quote]

:rock: Sådan en nabo vil jeg også ha… :høhø:

Eiiiij hvor er det synd for din veninde. Det må være vildt ubehageligt.

Jeg vil foreslå hende at sætte et mørklægnings-rullegardin op (+ det der film).
Når mørklægnings-gardinet er rullet ned om aftenen og natten kan ingen kigge ind, og heller ikke se hendes skygge, når hun bevæger sig rundt i rummet.

Jah min far er lige taget afsted hjemme fra :slight_smile:
Og han fandt lidt af det mørkelægnings film til ruderne som han har taget med og sætter op.

Hun har i forvejen sådan nogen halvmørke grå nogen sat op. som hun bruger meget flittigt nu. Hun havde ikke følt behov for dem før :confused:

Det er altså helt utroligt og ufatteligt, hvad nogen mennesker kan finde på at gøre mod andre.
Jeg nægter at tro på, at de ikke ved, hvad de gør - at de finder på allehånde undskyldninger og påskud tror jeg til gengæld gerne. Det er - igen - helt ufatteligt, hvad overgribere kan finde på af “rimelige grunde” (not!) for, hvad de gør mod andre!

Og det er lige præcis den der “du er helt alene, hvis der sker noget” fornemmelse, der gjorde, at jeg aldrig følte mig tryg i det store hus på landet.
Næh, tryghed er et hobbithul i Adelgade - uanset, hvor mange, der ved, at jeg bor her.

Mht den rette hund til den arme pige: Vælg en boxer. De ser så grumme farlige ud, men de er jordens mest kærlige og legesyge hund - man kommer hele tiden til at le, når man har boxer - og de kan trænes helt optimalt (vildt høje tal får de til politihundetests).

Puha, jeg føler med hende!
Selv har jeg både persienner og undergardiner - og så snart jeg er ovenpå efter endnu-endnu en af mit livs talrige luftvejsinfektioner, så kommer der også den der film op på mine ruder.
Div. praktiske tips om det hører jeg gerne mere om :?

Hun har en gøende terrierblanding. Men hunden er ikke hjemme lige fortiden. Den er til parring :confused: