Et godt husråd? Røglugt-væk?

Er der nogen, der har lidt gode tips til at fjerne røglugt fra hjemmet?
Altså ikke cigaretrøg, men brandrøg?
:kryds: For det stinker altså, gør det :thumbdown:

Sæt nogle små skåle med eddike rundt om i huset.

:):slight_smile:

Eller køb sådan en dims til at sætte i stikkontakten - de fåes med forskellige dufte…

:inlove::inlove::inlove:

Som Mega siger er skåle med eddike ganske effektiv. Man kan også vaske overfladerne med rodalon… og dog. Der vist nok delte med meninger om rodalon i et kattehjem???:?. Så den vil jeg ikke lige hænges op på.

[quote=MiSi;205649]Er der nogen, der har lidt gode tips til at fjerne røglugt fra hjemmet?
Altså ikke cigaretrøg, men brandrøg?
:kryds: For det stinker altså, gør det :thumbdown:[/quote]

Har du nu lavet mad igen … ?? :S

:besvimer:

[quote=Skattekat;205670]Har du nu lavet mad igen … ?? :S

:besvimer:[/quote]

-LOL-LOL-LOL-LOL-LOL

Undskyld Mirea… men den var for go’ ! :ups:

Hvor ku’ du gætte det, Skattekat :ups:
Busted: Sætte mad over at stege, og så gå i karbad = totalt forkullet til aske var det… :ups:

Der er altså ulemper ved at være boheme-blondine med professorhukommelse (selektiv, min kære Watson - meget selektiv :ups: )

R10 tager alt lugt…kan måske købes hos matas og hos visse dyrlæger

ER gået i gang med eddiken - har hørt det råd mod cigaretrøg, men var i tvivl om det var nok - prøver, tester, og vender tilbage med resultatet.
Sætter kun frem i køkkenet som værst medtaget testrum, og hvor kattene ikke har adgang (de kunne finde på at ville smage -what ) :ok:

Det bedste du kunne gøre, var nu at sætte kattene ud på badeværelset med en lukket dør… og så ellers vinduer og døre på vis gab i en times tid!
Kattene dør ikke af at være lukket nde i en kort periode - og I slipper alle for stanken :slight_smile:

Tro mig, der har været på vid gab i flere omgang - åben altandør i døgndrift og ventilator på.

[quote=Ann K;205681]
Kattene dør ikke af at være lukket nde i en kort periode - og I slipper alle for stanken :)[/quote]

Jo, dt gør de altså.

Bare en lukket dør i 10 minutter, kan have fatale følger.

Det mener mine katte ihvertfald, når jeg f.eks. vil i bad uden at have 12 katte til at hænge i bruseforhænget, tænde for vandhanen, daske alt ned fra hylderne.
Og når man synes det kunne være fedt at vaske et gulv, der så fik lov at tørre i fred for små kattepoter, så er det da helt galt…

Drop ventilatoren - den flytter bare luften rundt i rummet… gennemtræk! :slight_smile:

OK, prøver imorgen tidlig :ok:

Prøv om du kan få fat på noget tørret lavendel - godt til at overdøve snart sagt enhver lugt …

NP

Huuuuuu det er nærmest værre!
Når man (jeg) gik forbi herretoilettet på vej ind til lærerværelset på den skole, hvor min far var lærer - så var der en stank af den anden verden!
Siden fandt jeg ud af, at det var netop lavendel, der var sikkert var en del af et forsøg på at overdøve noget værre :S
Til dato, og sikkert resten af livet, kan jeg ikke klare stanken af lavendel -brækkesig

So sorry, but no-no-no :S

tja - jeg ved ikkeom rådet kan bruges til større hjem, men jeg ved hvordan man får en rygerbil til at holde op med at være rygerbil - selv i de tilfælde hvor der har været røget i øsen i 5-7 år… det har jeg prøvet et par gange… det er et “sommertrick”

man tager en spand med 5 liter rodalon og 4 spritnye dæk (kan lånes - behøver ikke købes) og så stiller man begge ting ind i bilen som står i solen… så lader man den stå i 2-3 dage i solen og blive EKSTREMT varm og voila - når man tager spanden og dækkene ud igen, så har man en bil der dufter af nye paneler og al røglugt er væk…

jeg ved ikke om man kan gøre noget tilsvarende i større målestok i et hjem - men den metoder virker…

R10 Kommer under INGEN omstændigheder indenfor mine døre (igen)!!! -what

Med mindre jeg har et skadedyrsproblem altså - for det slår alt ihjel i rummet det bliver brugt! :besvimer:

Jeg har på et tidspunkt brugt det til lugtfjerning - og ja det er det ganske glimrende til, men desværre er det også yderst effektivt til at slå mindre gnavere ihjel med!

Jeg havde i en periode flasken stående i nærheden af et på bure med dværghamstre - de døde på stribe af R10 - og det selvom produktet ikke belv brugt - men blot ved de dampe der kom ud af flasken når det stod i rummet!

R10 = :rip:

/Mette

Jeg har sprøjtet med R10 ude i baggangen, hvor kattebakkerne står … men hvor osse kaninburet med Olivia står og jeg har ikke haft nogen problemer med det … :?

Hvis du har gjort det rigtig grundigt det der med den brændte steg,
så kræver det garanteret en nedvaskning af dit køkken, fordi stegeosen
sætter sig som en fedtet hinde på skabe og låger :rock: