Et maveonde hos killingerne

I “gamle” dage var mirakelmidlet til killinger med diarré og opkast pga. en overvægt af colibakterier i tarmen
DHS - Dihydrostreptomycin. (brusetablet).

PS: Afføringen lignede remoulade og lugtede syrligt.

Der er STOR fremgang i kattebakkerne :danser:
Jeg vejer killingerne dagligt, og fører deres vægte ind i et Excel-ark. Det giver mig et klar overblik over samtlige killingers “status”. Hankillingernes vægte er helt ok, situationen taget i betragtning. Hunkillingernes vægte ligger noget lavt, og jeg arbejder på at få dem op i vægt. Det vigtigste er dog, at maverne er stabiliserede, så skal vægten nok komme op på et fornuftigt leje.
Nedenfor kan I se vægtene for hhv. Everado og Evita.

Everado (først hans vægt og bagefter vægtøgning/tab i %)
1500 … 7,93 tirsdag
1619 … 3,46 onsdag
1675 … 3,10 torsdag
1727 … 3,53 fredag
1788 … 0,50 lørdag morgen
1797 … 2,00 lørdag aften
1833

Evita (først hendes vægt og bagefter vægtøgning/tab i %)
1100 …1,36 tirsdag
1115 …1,70 onsdag
1134 …-4,06 [COLOR=black]torsdag[/COLOR]
1088 …4,14 fredag
1133 …2,56 lørdag morgen
1162 … 5,35 [COLOR=black]lørdag aften[/COLOR]
1224

Min erfaring er at så snart kroppen har nedkæmpet sygdommen hopper de manglende gram+ manglende tilvækst på i galoptempo.

I galoptempo :tihi: Det ville være rigtig dejligt … og tak for info. Krista.

Wiiie hvor er det skønt at det går fremad med de sidste to killinger også :juhu:

I dag var killingerne hos dr. dyr.
Alle blev vacc. 2. gang, chippet samt kastreret OG alle fik grønt lys for at måtte komme videre ud i den store verden (slut med dårlige maver).

Åååhhh jeg er SÅ glad :wehu:

[QUOTE=DK Lindvig;698099]I dag var killingerne hos dr. dyr.
Alle blev vacc. 2. gang, chippet samt kastreret OG alle fik grønt lys for at måtte komme videre ud i den store verden (slut med dårlige maver).

Åååhhh jeg er SÅ glad :wehu:[/QUOTE]

Tillykke, det var da en dejlig opdatering :slight_smile:

[QUOTE=DK Lindvig;698099]I dag var killingerne hos dr. dyr.
Alle blev vacc. 2. gang, chippet samt kastreret OG alle fik grønt lys for at måtte komme videre ud i den store verden (slut med dårlige maver).

Åååhhh jeg er SÅ glad :wehu:[/QUOTE]

Tak for skøn opdatering! :thumbup:
Det er simpelthen forfærdeligt når de er syge, de små. Godt de så hurtig kom over det :wehu:

Wiiiie Hanne hvor er det da bare skøøøøønt :wink:
Tillykke med det :juhu: