Et stort roderi

Kattegården skal have ny belægning og vi gik igang i dag.
Men sikke et roderi :tihi:
Vi måtte lukke kattene inde i den forreste kattegård mens der var åbent ud til vejen…det var de ikke tilfredse med.
Men da der blev åbnet igen så skulle der ellers undersøges derude :tihi:
Og som man kan se så mente Kalle at det var blevet til en stor kattebakke :høhø:
Jeg glæder mig til vi er færdige og der skal pyntes med krukker og forskelligt andet…meeeen, der er laaaang vej endnu :S
Og så har jeg lovet misserne en sommerfuglebusk ovre i hjørnet i stedet for en af de gamle planter som står der…hvis de så lover at de ikke fanger de sommerfugle som måtte komme her…og som de sagde…selvfølgelig rører vi da ikke sommerfuglene :cool:

Kæmpe kattebakke, er hvad mine ville tænke, om de sidste billeder, ligesom Kalle :høhø:

Det kan du også tro at de gør her :surrender1:
Bøller :høhø:
Og der varer jo nogle dage før vi er klar til at få lagt fliser på :uha:

waoo - det er noget af et projeket i er gået i gang med :smiley: jeg glæder mig til at se resultatet :smiley:

Ja, vi har udsat det de sidste år fordi vi har gruet for det projekt :tihi:
Men nu skal det være :slight_smile:
Men jeg glæder mig godt nok til vi er færdige.
Og så håber jeg at der ikke kommer regn mens det står på…det bliver noget værre “plutte” at få ind ellers :tihi:

Det skal nok blive godt når I er færdige. Hårdt arbejde og tålmodighed belønner sig.

Vores mis havde omgående anvendt det store toilet til at rulle sig i. Men hun er nu eller ikke helt normal :høhø: Alle jord/sand/grusarealer er simpelthen kun egnede til, at ligge og snide sin krop hen ad. Der ser dine misser noget mere Royale ud, og nedlader sig ikke til den slags ubehøvlet anvendelse af bundmaterialerne, hvor pelsen efterfølgende ligner noget der er løwn.

Mvh
Yvonne

[QUOTE=Kiwa;838544]Det skal nok blive godt når I er færdige. Hårdt arbejde og tålmodighed belønner sig.

Vores mis havde omgående anvendt det store toilet til at rulle sig i. Men hun er nu eller ikke helt normal :høhø: Alle jord/sand/grusarealer er simpelthen kun egnede til, at ligge og snide sin krop hen ad. Der ser dine misser noget mere Royale ud, og nedlader sig ikke til den slags ubehøvlet anvendelse af bundmaterialerne, hvor pelsen efterfølgende ligner noget der er løwn.

Mvh
Yvonne[/QUOTE]

Ja, det håber jeg :smiley:
Det var da skægt at din mis kan finde på at rulle sig i jord/sand/grus :tihi:

Vi har flere skøre her som er gale med at rulle sig på gulv og gården hvis jeg vasker med klorin :tihi:

Det er da et fedt ‘rum’, i har dér - det skal nok blive godt! :slight_smile:

Det der hvide plankeværk indbyder da helt klart til en masse klatreroser og klematis, synes jeg… :cool2:

Er det i øvrigt ikke meget ‘normalt’ for misser at rulle sig så man går rundt og er møgbeskidt? :?
Det praktiserer Alban og Bailey da ofte i høj stil herhjemme…:høhø:

sikke et arbejde i er i gang med … hvad skal skal der ligge i stedet for asfal

[QUOTE=Diana F;838574]Det er da et fedt ‘rum’, i har dér - det skal nok blive godt! :slight_smile:

Det der hvide plankeværk indbyder da helt klart til en masse klatreroser og klematis, synes jeg… :cool2:

Er det i øvrigt ikke meget ‘normalt’ for misser at rulle sig så man går rundt og er møgbeskidt? :?
Det praktiserer Alban og Bailey da ofte i høj stil herhjemme…:høhø:[/QUOTE]

Ja, det håber jeg. :slight_smile:
Jo, vi har klematis på hegnet og også kiwi :slight_smile:
De er lige begyndt at skyde først.
Klatreroser er ikke så meget os …eller rettere Tommy :tihi:

Aj, hvordan kan man IKKE være til roser? :? Det fatter jeg slet ikke…:tihi:

Jeg ELSKER hvide og lyserøde roser, helst de fyldte modeller. :love2:

Er det almindelig kiwi, i har? Jeg har plantet en stikkelsbærkiwi, men den er kun - snart - to år, så den har ikke haft blomster (eller frugt) endnu. Glæder mig til at smage dem engang. :slight_smile:

[QUOTE=Diana F;838588]Aj, hvordan kan man IKKE være til roser? :? Det fatter jeg slet ikke…:tihi:

Jeg ELSKER hvide og lyserøde roser, helst de fyldte modeller. :love2:

Er det almindelig kiwi, i har? Jeg har plantet en stikkelsbærkiwi, men den er kun - snart - to år, så den har ikke haft blomster (eller frugt) endnu. Glæder mig til at smage dem engang. :-)[/QUOTE]

Jeg elsker også roser, men de er al for gammeldags til Tommy…han skal have alt muligt sjældent :tihi:
Jeg ved faktisk ikke hvad det er for en kiwi vi har…har haft den i nogle år nu og den skulle være selvbestøvende :?

Vi har en anden sjov plante…kender du den ?
Den er så utrolig smuk…men den stinker af råddent kød :høhø:
Her et par foto af vores kiwi som blomstrer og den stinkende :slight_smile:

Wow for et projekt! men jeg er sikker på det bli’r flot når det er færdigt.

I mellemtiden er det pænt af jer at levere sådan en dejlig stor bakke til de små pus :lol:

[QUOTE=Diana F;838574]Det er da et fedt ‘rum’, i har dér - det skal nok blive godt! :slight_smile:

Det der hvide plankeværk indbyder da helt klart til en masse klatreroser og klematis, synes jeg… :cool2:

Er det i øvrigt ikke meget ‘normalt’ for misser at rulle sig så man går rundt og er møgbeskidt? :?
Det praktiserer Alban og Bailey da ofte i høj stil herhjemme…:høhø:[/QUOTE]

Basil kunne heller ikke se sand uden at det betød man sku’ rulle sig i det. Jeg prøvede endda for sjov bare at smide en håndfuld sand på asfalten udenfor en dag han var ude i sele, og ganske rigtigt: Rulle-rulle

her i sandet inde i vores fælles legehus…

[QUOTE=TrekkieGrrrl;838609]Wow for et projekt! men jeg er sikker på det bli’r flot når det er færdigt.

I mellemtiden er det pænt af jer at levere sådan en dejlig stor bakke til de små pus :lol:

Basil kunne heller ikke se sand uden at det betød man sku’ rulle sig i det. Jeg prøvede endda for sjov bare at smide en håndfuld sand på asfalten udenfor en dag han var ude i sele, og ganske rigtigt: Rulle-rulle

her i sandet inde i vores fælles legehus…[/QUOTE]

Ja, håber at det bliver godt :slight_smile:
Ja…den “kattebakke” skal jeg da lige love for at de er blevet lidt for glade for :tihi:
Hvis de blive ved sådan med at fylde i den så skal vi slet ikke bruge alt det grus vi har bestilt :høhø:
Sjovt at de ruller sig i sandet…det syntes jeg ikke at jeg har oplevet med vores…endnu…men de gør tit ude i bedene så alt muligt hænger i deres pels. :tihi:

Hehe…rullemisser…:høhø: De ødelægger deres fine, blanke pels ved det, gør de…:tihi:

Min stikkelsbærkiwi hedder ‘issay’ (så vidt jeg husker) og er også selvbestøvende. Men jeg synes, jeres bladværk ser helt anderledes ud, så måske er det en ‘rigtig’ kiwi, i har. Stikkelsbærkiwi er nogle meget små frugter, meget mindre end en rigtig kiwi, og ikke ‘behårede’. Man kan spise skrællen på dem. :slight_smile:

Jeg har ‘truffet’ én af den slags planter, der STINKER, før - i væksthusene i Botanisk Have i Århus…puha, den var altså ikke lækker! :uha: Jeg anede ikke, at de kunne vokse i det fri? Er det ikke en tropisk plante?

I øvrigt - hvad med at plante vindruer ude i jeres gårdhave? Eller har i det et andet sted? Det kunne da også se flot ud op af sådan et plankeværk. :slight_smile:

[QUOTE=Diana F;838632]Hehe…rullemisser…:høhø: De ødelægger deres fine, blanke pels ved det, gør de…:tihi:

Min stikkelsbærkiwi hedder ‘issay’ (så vidt jeg husker) og er også selvbestøvende. Men jeg synes, jeres bladværk ser helt anderledes ud, så måske er det en ‘rigtig’ kiwi, i har. Stikkelsbærkiwi er nogle meget små frugter, meget mindre end en rigtig kiwi, og ikke ‘behårede’. Man kan spise skrællen på dem. :slight_smile:

Jeg har ‘truffet’ én af den slags planter, der STINKER, før - i væksthusene i Botanisk Have i Århus…puha, den var altså ikke lækker! :uha: Jeg anede ikke, at de kunne vokse i det fri? Er det ikke en tropisk plante?

I øvrigt - hvad med at plante vindruer ude i jeres gårdhave? Eller har i det et andet sted? Det kunne da også se flot ud op af sådan et plankeværk. :-)[/QUOTE]

Jeg mener også at det er en “rigtig” kiwi…men kan ikke huske det.
Nej, det grimtlugtende er ikke tropisk, den kan sagtens leve her i vores klima…den er faktisk i familie med ingefær.:slight_smile:

Jo, vindruer har vi også i kattegården, den er bare ikke så stor endnu :slight_smile:

[QUOTE=Diana F;838632]Hehe…rullemisser…:høhø: De ødelægger deres fine, blanke pels ved det, gør de…:tihi:

Min stikkelsbærkiwi hedder ‘issay’ (så vidt jeg husker) og er også selvbestøvende. Men jeg synes, jeres bladværk ser helt anderledes ud, så måske er det en ‘rigtig’ kiwi, i har. Stikkelsbærkiwi er nogle meget små frugter, meget mindre end en rigtig kiwi, og ikke ‘behårede’. Man kan spise skrællen på dem. :slight_smile:

Jeg har ‘truffet’ én af den slags planter, der STINKER, før - i væksthusene i Botanisk Have i Århus…puha, den var altså ikke lækker! :uha: Jeg anede ikke, at de kunne vokse i det fri? Er det ikke en tropisk plante?

I øvrigt - hvad med at plante vindruer ude i jeres gårdhave? Eller har i det et andet sted? Det kunne da også se flot ud op af sådan et plankeværk. :-)[/QUOTE]

Lidt mere om vores kiwi :slight_smile:
http://www.kattegale.dk/forum/showthread.php?19444-Line-har-fundet-noget

Groede engang Kiwi fra frøene i en frugt - De ligende jeres, så jeg tror også det er en ægte kiwi i har.

Ja, det mener jeg også at det er :slight_smile:
Men den vil nu ikke give nogen frugter…
Troede ellers at jeg skulle have en lille bod ude ved vejen :høhø:

Mon egentligt ikke en ‘rigtig’ kiwi bør stå i drivhus herhjemme? Det synes jeg, jeg engang har læst et sted. Det kan jo sagtens være, at det ikke er varmt nok - og varmt i lang nok tid - til at de kan blive store og modne?

Men den dersens stikkelsbærkiwi bør kunne modne i det fri. :slight_smile: