Europé kuld 2026

Ja, vi starter herhjemme i år tidligt med at vente på årets kuld. 1. januar gik Genie i løbetid. Så dagen efter hentede jeg den skønneste røde fyr på besøg til hende. De var begge så søde ved hinanden helt fra starten af, som også kan ses på videoen her af dem fra få timer efter de var sat sammen :hjerte:

Så må vi se om der kommer nye små engang i midten marts :kryds:
Forventede farver er sort tortie sølv klassisk tabby og sort tortie klassisk tabby piger, samt sort sølv klassisk tabby og sort klassisk tabby drenge. Jeg kan ikke huske om hankatten bærer solid, men hvis han gør kan der også komme sort tortie smoke og sort tortie piger, samt sorte og sort smoke drenge.

20 Synes om

Spændende! :crossed_fingers:
Du har garanteret forklaret før - men hvorfor er det lige, at en rød han giver garanti for sort…? :thinking: :see_no_evil:

4 Synes om

Altid spændende om parringen lykkedes og h ad der kommer :heart:

4 Synes om

Eva kan med garanti forklare det bedre, men som jeg forstår det, så sidder farvegen på x kromosomet, og eftersom hunkatte har xx og hankatte xy så kan der ikke komme røde hanner med mindre mormis har røde x’er at give videre. Så med den her kombi hvor der kommer rød x fra farmis og sort fra mormis, så vil hunner blive tortie og hannerne vil blive sort tabby i de kombinationer Eva skriver. Ret mig endelig hvis der er fejl, jeg føler bare endelig jeg er ved at forstå det. :sweat_smile:

7 Synes om

Tjek - jeg havde ikke fået læst @Eva_K’s indlæg ordentligt, og helt misset tortie-delen for pigernes vedkommende - det står jo også kun 4 steder… :see_no_evil: :dokdok:

8 Synes om

Hvordan ser en sort klassisk tabby ud? Ift en sort sølv

5 Synes om

Her kan du se begge dele :wink:

7 Synes om

Tak, jeg tænkte faktisk om det var en P og en D :blush: Så blev jeg det klogere

6 Synes om

P & D er ydermere andengenerations-Eife’er - her i sommertøj:

12 Synes om

Her er et par billeder mere, der viser farven :smil:

Sort klassisk tabby, og jeg blev da nødt til lige at vælge at vise Eife’s Emil fra Lønneberg da han er far til P & D :rock:

Og så et der lige viser farven lidt mere tydeligt (de kommende killingers tiptipoldefar)

Og så min soulmate, McCoy, som er sort sølv klassisk tabby

Og nu vi så er igang, så er her en sort tortie sølv klassisk tabby - som i øvrigt er farmor til den vordende far :hjerte:

Og så kunne jeg ikke lige lade være, men her er Eife’s Freja, som er mor til P & D :grin: og som også er sort tortie sølv klassisk tabby

Og her en sort tortie klassisk tabby (søsteren til farmoren i øvrigt)

14 Synes om

Du har helt ret :rock:

Og begge forældre bærer solid, fik jeg lige bekræftet af den vordende fars opdrætter. Så der kan komme lidt af hvert denne gang, men jeg håber mest på tabby, som er min favorit farve i alle afskygninger :kryds:

7 Synes om

Jamen, altså - mummy og daddy er næsten lige så smukke som børnene … :grin::heart_eyes:
Tak for billederne! :+1:

7 Synes om

Ja, og også om hankatten har levedygtig sæd, for han er kun 9½ måned, så mens det absolut er muligt og vi har set resultater mange gange før, så kan det også være de ikke har endnu når de er så unge. :smil:

7 Synes om