Ja, vi starter herhjemme i år tidligt med at vente på årets kuld. 1. januar gik Genie i løbetid. Så dagen efter hentede jeg den skønneste røde fyr på besøg til hende. De var begge så søde ved hinanden helt fra starten af, som også kan ses på videoen her af dem fra få timer efter de var sat sammen
Så må vi se om der kommer nye små engang i midten marts
Forventede farver er sort tortie sølv klassisk tabby og sort tortie klassisk tabby piger, samt sort sølv klassisk tabby og sort klassisk tabby drenge. Jeg kan ikke huske om hankatten bærer solid, men hvis han gør kan der også komme sort tortie smoke og sort tortie piger, samt sorte og sort smoke drenge.
Eva kan med garanti forklare det bedre, men som jeg forstår det, så sidder farvegen på x kromosomet, og eftersom hunkatte har xx og hankatte xy så kan der ikke komme røde hanner med mindre mormis har røde x’er at give videre. Så med den her kombi hvor der kommer rød x fra farmis og sort fra mormis, så vil hunner blive tortie og hannerne vil blive sort tabby i de kombinationer Eva skriver. Ret mig endelig hvis der er fejl, jeg føler bare endelig jeg er ved at forstå det.
Og begge forældre bærer solid, fik jeg lige bekræftet af den vordende fars opdrætter. Så der kan komme lidt af hvert denne gang, men jeg håber mest på tabby, som er min favorit farve i alle afskygninger
Ja, og også om hankatten har levedygtig sæd, for han er kun 9½ måned, så mens det absolut er muligt og vi har set resultater mange gange før, så kan det også være de ikke har endnu når de er så unge.