Få hunden til at lade være med at trække i snoren...?

Jeg snakkede med nogle i går, som fortalte, hvordan de fik hunden til ikke at trække i snoren.
Den ene metode var simpelthen, at tvinge hunden til at gå bagerst :/… og så når den træk så bare hive i hunden så den røg tilbage…

For at få hunden til at lade være med at løbe sin vej, når de tog hundesnoren af …(fx i hundeskoven), så havde de taget en lang line, og så ville løbe, så bare hive tilbage, så den fløj tilbage…
Er jeg bare sart eller hvad? Jeg synes det virker helt forkert…
Desuden ville man jo aldrig kunne gøre det med fx. min Charlie… Han ville jo nærmest flyve af helvedes til…

Syntes Det er helt grotesk, troede godt nok ikke man brugte sådanne metoder, stakkels hund,mtænk på dens ryg og hals

Det er også det tænker…
Blev faktisk pisse sur, men jeg kan jo ikke skælde dem ud, da det ikke er folk jeg kender…
ellers havde jeg nok sagt nok… Altså personen/personerne brugte metoderne var der ikke…

Kan godt følge dig, tror vi ser ret ens på det. Stakkels hund

Det er godt nok heller ikke en metode jeg har brugt, at hive i snoren :uha:

Når jeg har været hundesitter for vapser der tror de er slædehunde er jeg i stedet stoppet op og stået bomstille indtil hunden kom tilbage for at se hvad der foregår, rost og så gået igen og det blev jeg ved med - en tur der skulle tage ½ time kan så godt tage dobbelt tid, men jeg kan ikke lade være at forsøge. Der er aldrig blevet skældt ud eller rykket i snoren, kun rost når den kom tilbage og masser af ros når den gik pænt (og godbidder hvis jeg havde sådanne med).

Mine forældres hund lærte som hvalp at gå ved fod med godbidder, men da de ikke vedligeholdt det da jeg flyttede - og hun i øvrigt aldrig er i snor (de bor på landet og hun reagerer på indkald), så er det ikke noget hun gør længere…

JEg plejer også at have godbidder i hånden…
I starten da vi gik med perle, trak jo som en krig… Men hun går OK nu.
det hjalp at have godbidder…

[QUOTE=DK Zaphy;865998]JEg plejer også at have godbidder i hånden…
I starten da vi gik med perle, trak jo som en krig… Men hun går OK nu.
det hjalp at have godbidder…[/QUOTE]

Hun skulle jo også lige lære det først! Jeg har altid troet på at godbidder og ros er vejen frem!

Det lyder som om den hund skal være glad for at stødhalsbånd ikke er tilladte herhjemme… :dokdok:

Idioter findes overalt… og jeg havde ikke holdt kæft!
Det du beskriver er utroligt brutalt, og det vil jeg ikke hverken være vidne tileller høre om, uden at jeg påtaler det forkerte i handlingen - og naturligvis anviser en anden måde at gøre tingene på…

Det er bare desværre ikke alle, der har tålmodigheden til at benytte sig at “100 meter-på-tre-dage” metoden…

Jeg standser op og bliver stående, til hunden vender sig om og ser på mig, hvorpå jeg vender om og går tilbage eller en anden vej.
Det varer ikke så længe, før den fatter budskabet.

Den metode, du har oplevet, er både oldnordisk og direkte farlig for hunden.

PS: Og jeg havde IKKE holdt min mund, hvis jeg havde set det.

Jeg har ikke selv set det…
Men hvis nogle gjrode det med min hunde, så var jeg gået AMOK!!!

[QUOTE=Mega;866063]Jeg standser op og bliver stående, til hunden vender sig om og ser på mig, hvorpå jeg vender om og går tilbage eller en anden vej.
Det varer ikke så længe, før den fatter budskabet.

Den metode, du har oplevet, er både oldnordisk og direkte farlig for hunden.

PS: Og jeg havde IKKE holdt min mund, hvis jeg havde set det.[/QUOTE]

Samme metode har vi brugt og de fleste fanger den ret hurtigt. Andre ender som Ann skriver med meget kort gå tur der varer meget længe. Men de fanger det altid på et tidspunkt :slight_smile:

jeg synes også en sele gør MEGET :)?

Det har du helt ret i :slight_smile: 3 af vores bruger også sele, men nu mere fordi der hoved er smallere end halsen så halsbåndet kan trækkes af.

Okay vi havde perle ud og gå 1 gang i halsbånd og det synes vi simpelthen var for synd… Hun trak og kunne ikke få vejret… det var allerførste gang hun var ude at gå…så købte vi sele, og der kom det faktisk helt af sig selv og så kastede jeg godbidder når hun gik ved mig

Det lyder somom de var nye hundejere.

Gad vide om hunden bliver så længe i deres hjem endnu, tænker jeg. :frowning:

Jeg havde heller ikke kunne holde mund, men ville have fortalt dem om at den eneste rigtige måde er at stoppe op evt. som Mega dreje om og gå den modsatte vej…

Hvis hunden har halsbånd på kan man direkte skade hunden fysisk ved den metode som jeg finder direkte barbarisk.

Min datter kom hjem i sidste uge og fortalte om en klassekammerats far der bruger de der flyesmækkere med strøm i til at irettesætte hans hund. Det er da fuldstændig forrykt og man må da håbe at de her mennesker med hunden der trækker ikke kommer på den ide, for de vil givetvis bruge den!

Jeg bruger også sele til mine hunde.
(Havde for resten først købt en lækker Hurrta Pro sele til Holly, men droppede den, da jeg opdagede, at hendes albue stødte mod kliklåsen, som ikke kan flyttes. Måske skulle selen have været nummeret større.)

[QUOTE=Mai;866399]Jeg havde heller ikke kunne holde mund, men ville have fortalt dem om at den eneste rigtige måde er at stoppe op evt. som Mega dreje om og gå den modsatte vej…

Hvis hunden har halsbånd på kan man direkte skade hunden fysisk ved den metode som jeg finder direkte barbarisk.

Min datter kom hjem i sidste uge og fortalte om en klassekammerats far der bruger de der flyesmækkere med strøm i til at irettesætte hans hund. Det er da fuldstændig forrykt og man må da håbe at de her mennesker med hunden der trækker ikke kommer på den ide, for de vil givetvis bruge den![/QUOTE] hvad fanden bilder de sig ind:-(…

Det der er bare så irriterende!
Vores gamle Sif var lige sådan og det er sket jeg ved ikke hvor mange gange, at lufteturen er blevet forlænget med op til en time, fordi det var lykkedes hende at tabe halsbåndet inde i et eller andet buskads eller højt græs og vi ikke lige havde været opmærksomme på at det var sket… vores løsning var et halvkvælerhalsbånd… altså et halsbånd med en lilel lænke, som lukkede sammen, så halsbåndet ikke kunne glide ud over hendes hoved - men som også kunne indstilles så det netop ikke fungerede som et kvælerhalsbånd…