Facebook-gruppen

Jeg har hos et nært familiemedlem kigget over skulderen i den fb-gruppe, der bærer Kattegales navn. For mig lignede det ét stort rod, men det er nok mest fordi, jeg ikke kender formatet så godt. :S

Jeg bemærkede dog mange nye ansigter, som mig bekendt ikke har medlemskab her på Forum. Det er synd, for dels bidrager svar på fb jo ikke til Kattegales fælles vidensbase - og dels er det jo også her på forum, den bedste hjælp findes… :wink:

Kan I, der færdes begge steder, ikke gøre en indsats for at få hjulpet de nye herover? :slight_smile:

Finn, det er et kæmpe rod med gruppen på FB :slight_smile:
Og efter min mening slet ikke den slags en FB gruppe skal bruges til.

[QUOTE=FinnFrode;1004587]Jeg har hos et nært familiemedlem kigget over skulderen i den fb-gruppe, der bærer Kattegales navn. For mig lignede det ét stort rod, men det er nok mest fordi, jeg ikke kender formatet så godt. :S

Jeg bemærkede dog mange nye ansigter, som mig bekendt ikke har medlemskab her på Forum. Det er synd, for dels bidrager svar på fb jo ikke til Kattegales fælles vidensbase - og dels er det jo også her på forum, den bedste hjælp findes… :wink:

Kan I, der færdes begge steder, ikke gøre en indsats for at få hjulpet de nye herover? :)[/QUOTE]

det er en rigtig god ide - vi har vist også snakket om det før og selvfølgelig skal vi det :slight_smile:

en lille personlig detalje: kan vi ikke lige vente til jeg er HELT færdig med at løse de sidste problemer med forummet… der er ingen grund til at få 100 mennesker over til noget der er fejlbehæftet

jeg håber på at nå at blive færdig her over weekenden med de sidste fejl og mangler

[QUOTE=Vivi_Fletcher;1004589]Finn, det er et kæmpe rod med gruppen på FB :slight_smile:
Og efter min mening slet ikke den slags en FB gruppe skal bruges til.[/QUOTE]

fuldstændig enig - FB kan slet ikke fungere som et forum… det bliver super rodet…

men det er et super message board for mig når jeg skal give en opdatering :slight_smile: så alle kan se nogenlunde hvor langt jeg er i processen…

men at bruge det som substitut for forum er noget virkelig rod…

Du har ganske ret - lad det bare vente de par dage. Men bare så vi ikke glemmer det…

Det er lidt lige som, når nye stiller spørgsmål i Bloggen. Dér er der som regel også flinke mennesker, der guider til Forum. :slight_smile:

[QUOTE=FinnFrode;1004593]Du har ganske ret - lad det bare vente de par dage. Men bare så vi ikke glemmer det…

Det er lidt lige som, når nye stiller spørgsmål i Bloggen. Dér er der som regel også flinke mennesker, der guider til Forum. :)[/QUOTE]

De, der endnu ikke er på forum, er flere gange blevet opfordret til at melde sig til. Jeg kan umiddelbart mindes, at både Alice og Eife har gjort det her på det seneste. Så det sker med jævne mellemrum.

Selvfølgelig er det ikke beregnet til at være en erstatning for forum - kun en nødløsning, når vi ikke har forum.

Jeg anbefaler KG stort set alle jeg møder på min vej, (både IRL og på FB) der kunne have interesse og glæde af at komme herind. MEN og det kan jeg godt se som lidt “problematisk” rigtig mange forveksler Kattegale med Kattegalleri, og det tåler ved gud ingen sammenligning :slight_smile:
Mht FB siden, så er den ok i mangel på forum, men bedst som springbræt hertil og opdateringer når der er breakdown :slight_smile:

:inlove:

FB bliver meget hurtigt rodet og uoverskueligt FF - men hvor er det rart at være derinde, så vi lige kan blive opdateret når f.eks. KG er nede så længe som denne gang.

Og så man lige kan mødes med savnede venner herfra.

FB bliver meget hurtigt rodet og uoverskueligt FF - men hvor er det rart at være derinde, så vi lige kan blive opdateret når f.eks. KG er nede så længe som denne gang.
Og så man lige kan mødes med savnede venner herfra.[/QUOTE]

Tak og i lige måde. :slight_smile:

jeg er heller ikke meget for kattegales facebook gruppe, syntes dog som sådan ikke den er rodet, men nu er jeg osse en del på facebook og kan nemt overskue det og er vant til at bruge facebook.
Men man kommer ikke udenom at facebook er en rigtig god “reklame” for kattegale, da det jo idag er “mødested” for rigtig mange mennesker
jeg har dog lagt mærke til at dem der er inde på kattegales facebook side mest er folk som ikke er herinde, det er ihvertfald ikke ret mange jeg genkender og hvordan får man så lige dem herind osse. personligt har jeg et par veninder som er kattefolk og de er på kattegales facebook side, men ikke herinde og jeg har forsøgt at få dem herind, men det er ikke lykkedes endnu og hvad det skyldes ved jeg ikke.

det har dog været rigtig lækkert at man på kattegales facebookside har kunne følge med i “redningsaktionen” af kattegale og gitze har hver gang der har været nyt informeret om det og lige på det område syntes jeg at det var godt at der er en kattegale fb side

Gad vide om det er noget ubevist identitetsmæssigt… Altså, hvis du bare er med i en gruppe som en del af dit fb-liv, så er det bare en lille del af dig… Men hvis du er med på et forum der omhandler katte, uha, så er det jo hele dit liv (set med nogens øjne)… Jeg tænker her bla på, at jeg da har venner der ser sjovt på mig når jeg nævner kg, fordi de tror jeg sidder 24/7 og læser om katte…

Jeg tænkte lidt…hold da op alle de mennesker der er i FB-gruppen, som jeg slet ikke vidste hvem var.
men så var der nogle af dem, som skrev at de savnede KG…ergo var de med her på KG.
Måske man bare ikke kender dem alle ved deres almindelige navn.

Der er i hvert fald mange KGére jeg ikke kender andet end brugernavnet på :slight_smile: Det kan godt give lidt forvirring ind i mellem :wink:

Jeg konstaterede både i KG’s facebookgruppe og diverse andre katte/dyre relaterede facebookgrupper/sider, at jeg ofte kan kæde folk sammen med et brugernavn herinde fra når de nævner navne på deres katte:)

Hver gang jeg ser at der bliver rejst et spørgsmål af ‘alvorlig’ karakter går jeg straks ind og opfordrer spørgeren til at blive bruger her på kattegale forum. Og mange har da osse fulgt min opfordring. Dog fornemmer jeg at nogen - Især de helt unge ikke rigtig har kendskab til forums, og derfor ikke så lette at overtale - De unge er jo vokset op med troen på at Facebook er det eneste som dur :slight_smile:

Når Gitze er færdig med hendes ‘roderi’ så kunne vi måske gøre en fælles indsats med at forklare på FB hvor godt det er at være her og hvor megen viden og hjælp der findes her på forumet.

Der strømmer nye brugere til facebook gruppen, der går ikke en dag uden jeg eller de andre admins godkender nye brugere, så der er MASSER af katte-freak der osse :slight_smile:

ja, man bliver squ lidt underlig til mode, når folk snakker/skriver til en som om de har kendt en i flere år og man så overhovedet ikke aner hvem personen er, men ja så genkender man måske deres katte el et kattenavn og så er det noget der dæmre.

ABSOLUT!

En del kan man gætte sig til, men der er sør’me MANGE af Facebook-gruppens medlemmer som faktisk er herinde… bare uden at man ved det fordi de hedder noget “forkert” L

Det ville være så nemt hvis alle altid brugte deres rigtige navn, men det er netop forskellen mellem forum og facebook (selvom man i princippet godt kan oprette en facebook-profil med et “brugernavn”)

Og i øvrigt er det ikke alle der bruger samme brugernavn i forskellige forums… og hvem er SÅ hvem? :slight_smile:

Jeg synes tit at folk bloi’r henvist til Forummet fra Facebook. Men, som Lykke siger, så er der nok også noget andet i det. Jeg kender en del som er på Facebook omtrent konstant. Men et FORUM… ih nejtak, det er ikke lige noget for dem.

[QUOTE=TrekkieGrrrl;1004749]

Men et FORUM… ih nejtak, det er ikke lige noget for dem.[/QUOTE]

Netop, det er osse min fornemmelse, derfor argumenterer jeg altid for at der er meget størrer chancer for hjælp her på vores forum, hvor der er stor viden og erfaring. Jeg har flere gange set ( desværre ) at der bliver rådet og vejledt helt ud i skoven på FB, og når jeg ser det, går jeg altid ind og ‘irettesætter’ lidt.

[QUOTE=Sannela;1004738]Jeg tænkte lidt…hold da op alle de mennesker der er i FB-gruppen, som jeg slet ikke vidste hvem var.
men så var der nogle af dem, som skrev at de savnede KG…ergo var de med her på KG.
Måske man bare ikke kender dem alle ved deres almindelige navn.[/QUOTE]

Jeg tror også der er mange flere end man lige regner med, som er begge steder.

Men måske de ikke er så interesserede i at flashe deres KG-navn på Facebook hvor alle og enhver jo kan gå ind og læse

[QUOTE=Felis;1004824]Jeg tror også der er mange flere end man lige regner med, som er begge steder.

Men måske de ikke er så interesserede i at flashe deres KG-navn på Facebook hvor alle og enhver jo kan gå ind og læse[/QUOTE]

Nej, for det er jo det der er fordelen ved et forum som her - man kan være så anonym som man gerne vil… Og jeg tror ikke der er mange der vælger at oprette en hel anonym fb konto (selvom jeg har opdaget du har det :))