Får 3 nye killinger, har een ældre kat: Skillevæg, rumdeler...?

Fik nyt foto i dag fra sælger, Leias øje ser nu fint ud :slight_smile:
2023-08-16 14_56_17-807264FE-55D5-41B8-AFF8-31E0B262E39F.jpeg - IrfanView (Zoom_ 947 x 1262)

16 Synes om

I går så jeg Andrea sidde bare 5m fra nabokatten som sad lige uden for den åbne havedør og spiste (min kone havde sat lidt mad til den) - men Andrea sad bare roligt og kikkede på ham. Det er lige før jeg begynder at tro at hun synes det er helt fint at han kommer forbi på besøg nu og da. Det lover godt for sammenføringen med de 3 nye (de skal så IKKE i nærheden at nogen åben dør!).

8 Synes om

Hvor ser hun fin ud :hjerte:
Hvilket opdræt skal du have killinger fra? :slightly_smiling_face:

Fandt dem via annoncen her. Den blev udvalgt ud fra killingernes udseende og afstand fra mit nuv. hjem. Det værste er at jeg kun tager 3, ville gerne have haft alle 6 (men man skal jo tænke på økonomien i fremtiden jo).

DK TwilightWhiskers på FB, men jeg nægter at bruge nogen af Metas platforme så jeg ved ikke hvordan siden ser ud.

6 Synes om

Hmm skal jeg have flere end 3 :slight_smile: ?

12 Synes om

Hvis det var mig, ville jeg foretrække at alle mine katte ikke var samme alder, jeg ved godt at sandsynligheden for at de skulle dø på samme tid er meget lille, men jo mere spredt de er i alder, jo større sandsynlighed burde der være, for at du ikke står tilbage uden katte. Så var jeg dig, ville jeg holde mig til de tre nu, og så måske købe en eller flere senere, når din Andrea ikke er her mere. :slight_smile:

9 Synes om

Det er faktisk en rigtigt god pointe :ok:

4 Synes om

Den har jeg faktisk også tænkt lidt på…

Jeg har mistet 4 katte på 3 år - det har ikke været nemt. 4 på 3 år er meget, men det er mindre hårdt når man har de andre tilbage. Og det er først nu hvor jeg kun har den ene gamle tilbage at behovet for nye melder sig så stærkt som det har gjort.

Jeg kunne tage de 3 nu og så en ny killing når Andrea ikke er her mere.

Eller enten 3/4 nu, men først ny killing engang i fremtiden når jeg kun har 2 af dem tilbage.

Det er også muligt (helt teoretisk altså) at jeg kan klare mig med kun een kat så langt ude i fremtiden (man ved aldrig :slight_smile: )

Venter til at tage nogen beslutning mht dette indtil jeg har besøgte killingerne et par gange til.

Det er muligt at det giver sig selv, fx hvis jeg mærker en særlig kemi killingerne imellem (2 af dem jeg har udpeget leger mere sammen mener sælger) så kan det skubbe godt skubbe til mig aktuelle holdning (både mht antal og hvilke killinger jeg har udvalgt mig).

Men efter de 2 første besøg er det stadig de samme 3 - med den mørke som en “dark horse” joker (han kunne ligne en “Bastian”).

Vil lige tilføje at jeg fra mit besøg nr 2 (i går) har 20 min videoklip hvor jeg interagere med killingerne, planen med det var at kunne nærstudere dem lidt nærmere. Det gør jeg også næste gang da det går rasende stærkt med deres udvikling lige nu (og modsat sidste gang jeg havde killinger er de ikke her :frowning: :slight_smile: !!).

1 Synes om

Nu nævner du at du har et stort pels-kælebehov, og i den sammenhæng tænker jeg, er Maine Coon den perfekte race til dig? Ville en Ragdoll, Burmeser eller Siameser være mere oplagt? :slight_smile:

1 Synes om

Nej - det er ikke så meget selve pelsen, mere kontakten med dyr :slight_smile: - jeg er bare til coons. Elsker størrelsen, udseendet, temperamentet… siameser/perser er slet ikke mig (dem som er til hårløse katte forstår nok heller ikke en som mig!).

Der er mange andre katte jeg også synes vildt godt om og som jeg har overvejet (og ville elske at leve med) - fx russian blue, norwegian, serval… jovist. Jeg har da også haft andre slags katte før coons dukkede op i mit liv (er jo lidt op at åre :slight_smile: ).

Men ingen af dem havde jeg samme tætte forhold til. Coons kræver noget af deres ejer og det passer mig bare godt, jeg har overskudet og kan åbenbart møde dem mht deres behov for kæleri, underholdning og oplevelser - har i hvert fald ikke fået klager indtil nu :slight_smile:

Hver dag er bare bedre med katte.

3 Synes om

Amen!

5 Synes om

Igen tak for alt input, jeg lytter og tænker over det hele (også det jeg tror jeg har styr på) :slight_smile:

2 Synes om

Efterlyste du kradsetræer? Faldt lige over denne side, så det er ikke nogen jeg har personlig erfaring med, men ser ud til at de henvender sig især til store katte.

Øj det ser interessant ud! Det vil jeg straks tjekke ud - tak!

1 Synes om

De ser fine ud, men hvorfor :face_with_symbols_over_mouth::face_with_symbols_over_mouth::face_with_symbols_over_mouth: er der ingen i Danmark, der kan boycotte det :face_with_symbols_over_mouth: plys!?
Det er grimt, upraktisk, grimt og grimt :roll_eyes:

4 Synes om

Det er et Hollands firma, men nej, jeg er hellere ikke den fan af plys. Hvad vil du have i stedet? Personlig vil jeg helst have rene flader i behandlet træ, så de er lette at gøre rene, og pænere at se på.

3 Synes om

Petfun o.l. har bomuldskøjer mm. De kan afmonteres og vaskes ved høje temperaturer.
Ellers bare sisal og træ tak :wink::+1:t2:

7 Synes om

Jeg er så meget med på ‘nej til plys’ - hvilket geni har fået trumpet det igennem for et kæledyr som er notoriske til at tørre snavs af alle steder - inkl. med måsen. Slæbe byttedyr ind med alt hvad der til hører - og så er vi ikke nået til græs bræk som man naturligvis lige spurter inden for med :roll_eyes:

Ja, tak til rene flader som Enki foreslår.

4 Synes om

Plys er yt - bomuld tak (det har mit nuv kattetræ også) :slight_smile:

3 Synes om

Valget blev dette her - stof er bomuld og træet ubehandlet - lige som det eksisterende kattetræ jeg har (samme mærke osv) som har holdt utroligt godt i nu 17 år.

Stammer er 18 cm Ø, højden er 188 cm og vægten 57 kg :slight_smile:

15 Synes om