Farvel lille elskede Sorteper

:rip:Sorteper.:ked:

Jeg tuder som pisket lige nu… Sorteper er rejst fra os…:ked::ked::ked:

I aften da vi kom hjem fra juleaften hos min svigermor, var her en sær stilhed og ro…
Egentligt bed vi ikke mærke i det, idet de alle havde fået et godt og lækkert julemåltid.

Men alligevel føltes det sært…
Sorteper var gammel, det vidste vi godt. OG gamle katte sover meget, det vidste vi osse godt…
Nå men Sorteper vågnede og spiste og var på bakken, ganske som han plejer…

Men de andre… De opførte sig sært, men jeg kunne ikke rigtigt sige HVAD det var, ud over de var stille…

Da vi gik i seng, ville Sorteper sove på kommoden, ved siden af min kæreste, ganske som han plejer…

Der var intet i hans opførsel, der signalerede syg, eller noget… For så havde jeg jo været ligeglad med klokken, så havde det været dyrelægen ASAP

Men grundet det hele føltes sært, kunne jeg og kæresten IKKE sove…

Kloken 5 min over 5, kom der et par gisp fra Sorteper og han kastede op. Det lød voldsomt, og jeg styrtede over til ham og fik fat i ham, og da jeg fik det, kom der et suk og han sov ind, mens jeg holdte ham…

Vi stod selvfølgelig op, og jeg satte kaffe over. Og har ladet flokken sige farvel… For 3 af dem, var det jo afsked med deres far…

Der var ikke noget der indikerede at han skulle forlade os i nat, men alligevel var der noget, der holdte os vågne… Det er en sær fornemmelse…

Jeg og kæresten er knuste… :ked::ked::ked:
Han VAR jo gammel, det vidste vi. Vi har kunne se det sommeren over, at han blev grå - meget grå. Men det eneste vi har kunnet mærke, var den øgede sovetid…

Hvil i fred Sorteper:rip:, og hils Copy og de andre, når du kommer frem. Må din rejse blive god…:julelys01
FARVEL ELSKEDE SORTEPER - VORES GAMLE KÆRLIGE LEDER OG OVERHOVED I FLOKKEN.:ked::ked:

Åh, det er altid trist at miste :ked:
Men synes i alt det triste, at I skal glæde jer over at han blev gammel og ikke skulle aflives pga sygdom, men tog den naturlige vej og døde mæt af dage.
Sov godt Sorteper.

Åh hvor gør det mig ondt for jer, det var ikke lige det der skulle ske i julen.
Men vær glad for din Sorteper kom værdigt afsted og ikke skulle lide unødigt.
Jeg ved godt det ikke hjælper særlig meget det jeg siger, for nu er du ked af det, men når den værste sorg er væk, ved jeg du også vil tænke sådan.
Søde Sorteper, sov godt og hils de andre misser, de vil passe på dig, til du skal ses med Copy igen.
Varme knus fra Elin

Sorteper var en herre og en herre ved hvornår man skal bryde op

-kramer til jer der skal leve med tomheden - men glæd jer over at han kom rask til regnbuebroen og mæt af dage ligger og glæder sig til at i kommer og henter ham… han er blandt er ældre misser der der kan fortælle de dejlige historier om et sundt godt liv…

:rip: Sorteper

du er husket og elsket

Jeg sidder med mange af de samme tanker som Regitze. Og hvor kan jeg dog godt forstå, at I er kede af det nu :ked:

Jeg sender nogle kærlige kram til jer -kramer

:rip: Sorteper :rip:

Det gør mig virkelig ondt at høre…
Men samtidig også en smule glad… ikke fordi en dejlig kat ikke er her længere, men fordi han fik den afsked, som vi alle inderst inde kunne tænke os for vores dyr - derhjemme og sammen med sin familie, gammel og mæt af dage…
:kram:

Kære Copycat…

Hvor må det være hårdt for jer.
Det har intet at gøre med, at katten er gammel.:ked:

Det er en kær ven, som ikke er mere;
egentlig er det endnu sværere, når det et elsket dyr.:ked:
Jeg kan godt forstå, at i er knuste.

Nu er han taget til Katteland.
I katteland er der ingen trætte eller syge katte.
Kattene leger dagen lang.

Jeg ønsker ham held og lykke på rejsen.
Af hele mit hjerte :inlove:

Mange varme hilsner
Mona

Hvil i fred smukke Sorteper :ked:
Nu er du frisk og glad og venter sammen med alle de andre dyr, på den dag mor kommer og henter dig og giver dig det største kys, ved regnbuebroen [oregonian_bear9.gi:

Tusind tak for jeres søde ord…
Ja, det er så nyt endnu-jeg stor tuder igen. :ked:
Men i har så ret… Han kom her fra gammel og mæt af dage, med sin familie om sig…

Og Gitze har osse ret: En herre ved, hvornår man skal bryde op.
Sorteper har hele natten (morgenen - vi fik 3 timers søvn) ligger her, på et tæppe. OG flokkens afsked har været rørende…:ked:

I nat, lige da det var sket, gik alle skiftesvis op, og snusede til ham, puffede til ham med en pote… Da det ikke gav gevindst, stod de og kiggede lidt, og gik så igen…:ked:

I nat har de så våget over ham. De gange jeg kiggede, har de skiftedes til at ligge hos ham, og våge over ham, mens hans sjæl rejste afsted mod de evige jagtmarker…:ked:

Han tog sin Fjellmus på og rejste…:rip:

Inden det skete, lå vi jo vågne… Men pludseligt skete der noget, som jeg aldrig nogensinde har set… Det skete inden Sorteper takkede af… Jeg følte jeg sov, selvom jeg var vågen. Der så jeg en stooor sort kat, med noget lysende på sig… Den stod og kiggede søgende omkring.

Tænkte bagefter, selvom det måske lyder sært: Den skulle hente Sorteper.

Da jeg så den, vidste jeg et sted inden i, at det var et spørgsmål om tid, selvom jeg ikke rigtigt ville indrømme det over for mig selv og knapt 5 min senere døde Sorteper.

Men ja, jeg er glad for at han kom her fra på den måde… Og han ventede til juleaften var ovre, og jeg sad med ham, da det skete…:ked::ked:

Åhhh Copycat… En tåre triller på min kind når jeg læser din rørende historie :ked:
En fantastisk og utrolig smuk afsked der blev taget med ham. Det er så utroligt rørende at læse.
Mht det overnaturlige - så har jeg også oplevet noget lignende, så jeg synes ikke du lyder skør - men det er en helt anden historie :slight_smile:
Kram til dig!

Et kæmpe trøstekram til dig - det er hårdt at miste et elsket dyr - uanset hvilken alder det har.

-kramer

Men jeg synes, at det er dejligt, at det skete hjemme og ikke i en dyrlæges klinik - så det var faktisk godt, at I ikke kom afsted med ham.

Hvil i fred Sorteper - nu har du det godt og er ung og frisk igen. :rip:

God rejse til sorteper :ked:-kramer :rip:

Åhh nej Linda det gør mig så ondt at læse at i har mistet en trofast ven,det gør altid ondt men jeg er sikker på at sorteper nu er sammen med hans venner på den anden side og har det godt.jeg sender et trøskram og et trøstebrum herfra og tænder et :julelys01for sorteper

-kramer-kramer

[QUOTE=Celina;87095]Åhhh Copycat… En tåre triller på min kind når jeg læser din rørende historie :ked:
En fantastisk og utrolig smuk afsked der blev taget med ham. Det er så utroligt rørende at læse.
Mht det overnaturlige - så har jeg også oplevet noget lignende, så jeg synes ikke du lyder skør - men det er en helt anden historie :slight_smile:
Kram til dig![/QUOTE]

jeg tuder også denne julemorgen :ked:

og jeg kender også til oplevelser jeg ikke kan forklare - jeg tror vi ser det vi er “meant to see”

Tusind tak igen, for jeres søde og varme ord…
Jeg stortuder stadigvæk:ked:
Lige siden har døde, har han ligget på det tæppe han lå på, da han takkede af…og med et tæppeover sig…

Nu har jeg gjort en kasse klar til ham, og gjort ham istand.

Jeg ved godt, det måske er mærkeligt…
Men Sorteper får et stykke leverpostej med, han skal ikke sulte på vej til regnbuebroen.
Han får et “holdkæft-bolche” med. Han eeeeelskede de bolcher med baldrian i…
OG så får han et lille stykke kløvet træ med, til at kradse kløer i, under sin rejse…

Lige nu, står kasse her i stuen, og misserne får sagt det sidste farvel til ham…

De forstår.
OG spot har ikke bestilt andet end at slikke tåreraf mig… Hun bryder sig ikke om at jeg græder og derfor skal moar ikke há tårer…

Lige nu skinner solen, og vi går ud og finder en smuk plads til ham…

For fanden da, hvor gør det ondt. Men igen… Han fik en laaangt liv.

Dm der har boet her i byen har fortalt, at Sorteper har været her i 14-15 år, som halvt om halvt vildkat…

OG det ER mange år for en vildkat…

Han valgte så at flytte ind hos os, og det kan jeg kun takke ham for. Vi fik 3,5 år med ham, og har 3 pragtfulde misser, som han er far til. Horse, Marengs og Spot…

Solen skinnner og alt er parat til at tage imod den lille kat, med et ego og hjerte, som er en stor sort panter værdig…

R.I.P Sorteper…
Vi ses ved broen.

[quote=Copycat;87132]Tusind tak igen, for jeres søde og varme ord…
Jeg stortuder stadigvæk:ked:
Lige siden har døde, har han ligget på det tæppe han lå på, da jeg takkede af…og med et tæppeover sig…

Nu har jeg gjort en kasse klar til ham, og gjort ham istand.

Jeg ved godt, det måske er mærkeligt…
Men Sorteper får et stykke leverpostej med, han skal ikke sulte på vej til regnbuebroen.
Han får et “holdkæft-bolche” med. Han eeeeelskede de bolcher med baldrian i…
OG så får han et lille stykke kløvet træ med, til at kradse kløer i, under sin rejse…

Lige nu, står kasse her i stuen, og misserne får sagt det sidste farvel til ham…

De forstår.
OG spot har ikke bestilt andet end at slikke tåreraf mig… Hun bryder sig ikke om at jeg græder og derfor skal moar ikke há tårer…

Lige nu skinner solen, og vi går ud og finder en smuk plads til ham…

For fanden da, hvor gør det ondt. Men igen… Han fik en laaangt liv.

Dm der har boet her i byen har fortalt, at Sorteper har været her i 14-15 år, som halvt om halvt vildkat…

OG det ER mange år for en vildkat…

Han valgte så at flytte ind hos os, og det kan jeg kun takke ham for. Vi fik 3,5 år med ham, og har 3 pragtfulde misser, som han er far til. Horse, Marengs og Spot…

Solen skinnner og alt er parat til at tage imod den lille kat, med et ego og hjerte, som er en stor sort panter værdig…

R.I.P Sorteper…
Vi ses ved broen.[/quote]

Sikke en smuk tanke at give ham de ting med på rejsen:ked::ked::ked::ked::ked::ked::ked::ked: nu tuder jeg sku også,selv om julen er glædernes fest.


En ekstra stjerne er nu tændt
og blinker smukt fra himlen.
En kærlig tanke bliver sendt
retur til stjernevrimlen

Han fik et godt liv hos jer Linda … og også en god død.
Lad det være dig en lille trøst.

det er jeg virkelig ked af :(. det var en slem juleaften :(, men har sikkert haft et dejligt langt liv og kigger ned til jer hver dag =) .

Mange tanker herfra

Ja… Det har været hårdt.:ked:

Men det har hjulpet mig meget igennem den første dag, med alle jeres søde ord og jeres støtte. I ved nøagtigt, hvordan jeg har det, og hvordan jeg havde det i morges…:ked:

Tusind tak for det, alle sammen.-gruppekram

Men jeg er så glad for, at han døde mæt af dage og her hjemme…uden nogen form for panik og dyrlæge…

OG jeg er glad for, at flokken fik den mulighed for at tage afsked med ham. Det var rørende at se, hvordan de bare forstod og “sendte ham af sted”.:ked:

Og rørende at se, hvordan der blev våget ved og på Sorteper… Der var hele tiden en, der lå hos/på ham, for at sikre sig, alt gik som det skulle… Det var så smukt, selvom det var hårdt…:ked:

Jeg har fået nogle timer til at tænke over det nu, og det går lidt bedre…

Vi fandt en solfyldt plads, et af de steder, hvor han elskede at ligge og tage sol, om sommeren… Han elskede at ligge i mit staudebed, under de røde Pæoner, så jeg tager en aflægger af den Pæon og planter på hans grav, når vi når foråret…

Ja, nu tuder jeg altså også :ked::ked::ked:

…men når jeg tænker efter, så er det præcis den måde, jeg håber at kunne sige farvel til mine katte på. At de drager deres sidste suk hjemme uden at være hjulpet på vej - og mætte af dage. Min gamle Mozart gjorde præcis det samme hos os, da han var 18 år gammel. På min 30 års fødselsdag lå han pludselig død på puslebordet :ked:…men når man lige får rejst sig igen efter nogle dage, så kommer man lettere videre ved tanken om, at han havde haft det dejligt lige til det sidste.

Sådan fortjener alle katte at kommer herfra :slight_smile:

Men et kæmpe trøstekrammer skal du i hvert fald have :knuser: