Farvel, lille Kitten

Jeg har i dag sagt farvel til min smukke Kitten efter et kort og intenst sygdomsforløb.

Kitten begyndte for 14 dage siden at kaste voldsomt op, og vi tog til dyrlæge. Diagnosen lød på mavekatar og vi startede på skånekost. Det gik fint nogle dage, men så startede opkastningerne igen og hun begyndte at hoste mere end hun ellers har gjort. I går kom hun så til dyrlæge igen. Røntgen viste luft i maven med “noget” i og hun havde tabt 600g. Vi besluttede derfor at hun skulle følges med kontrast-farve. Beskeden i går lød på at maven blev tømt som den skulle. Her til morgen blev hun så provokeret med foder og alle røntgen billeder blev nærstuderet. Konklusion: Hun havde en kraftig forsnævring i spiserøret, hendes ene lunge var fyldt med dødt lungevæv og hun havde kraftig vævsdannelse mellem ryghvirvlerne. I min verden var der så kun en mulighed: Kitten skulle have fred.

Her i eftermiddag har vi så sagt farvel. Det var meget fredsommeligt. Hun havde jo allerede drop, så på få sekunder var hun væk. Vi besluttede at vi ikke ville have hende obduceret - på trods af at mine dyrlæger faktisk ville kunne blive klogere derved. Hun skulle med hjem.

Mine andre katte fik lov at se hende og snuse til hende. De fleste af dem blev lidt forskrækkede og bange. Og det er helt tydeligt at noget mangler her nu.

Hun er begravet ved sit elskede birketræ, som hun altid fræsede op i toppen af, på et leje af katteurt og med dahlia i grave. Hun er ikke blevet lagt i en kasse - hun elskede at rulle sig direkte i jorden, så selvfølgeligt skulle hun begraves uden kasse.

Kitten, min søde lille frække tøs. Du vil blive savnet for alle dine særheder, for at du stjal kødet i min sandwich, altid sov på køkkenborden, spandt som et helt spinderi, hoppede op og ned af glæde når vi kom hjem og bare var dig.

Sov godt, min pige.

Hvilken smuk kat… det må være et stort savn :frowning:

Sov sødt smukke Kitten!
Sikke dog et dejligt intenst blik hun havde :hjerte:
Stort kram til dig Lone!

Det gør mig ondt for jer…

:lys:

Det gør mig oprigtigt ondt for jeg - kramer

Hvil i fred smukke mis

I har min dybeste medfølelse:ked:
Det er så svært at miste dem vi holder af :trøste:

Sov sødt, smukke Kitten.

Hvor gør det mig ondt for jer Lone, men I gjorde det rigtige ved at lade hende sove ind :trøste:
Hun var en pragtfuld kat, akkurat som den rigtige danske landkat skal se ud :hjerte:

God rejse lille kat og hils mine venner, når du møder dem.

Det gør mig så ondt for jer :ked:
:lys:

God tur over regnbuebroen :lys:

Det gør mig ondt for jer :kram: :kram:

:sørger:

God rejse til regnbuen smukke smukke mis… hils Pepper, Tabby og Knisper… :ked:

og kig ned til dine mennesker mens de sover og sig at de ikke skal være kede af det…

:kram:

Den stakkels mis, ikke noget at sige til hun havde det dårligt :frowning:
Gør mig virkelig ondt for dig Lone

Et lys for din smukke mis :lys:

-kramer

Føler med dig ! men vi er nød til at gøre det der er det rigtige for katten og så må vi være kede af det bagefter …

Åhh det gør så ondt, at læse, men en rigtig beslutning. Sov sødt lille smukke Kitten! :lys:-kramer
m.v.h. Cats & Conni

:sørger: smukke Kitten

:lys: God rejse - hils mine venner på den anden side

:kram:

Åh, Lone - det gør mig så ondt at høre, at det skulle ende sådan :ked:

Men godt, at I i hvert fald fik taget en fredelig og smuk afsked med hende :trøste:

Hils ved broen, smukke Kitten :hjerte:

Det gør mig så ondt for jer Lone :trøste: Men hvor er det en flot beslutning som gjorde hun ikke skulle have det skidt længere :kram:

God rejse lille Kitten. Her er et lys for din vej :lys:

Det gør mig frygteligt ondt :frowning:

Venligst
Dorthe

Tusind tak for alle jeres tanker. Det varmer meget.
Jeg ville gerne vise det aller sidste billede, jeg har taget af Kitten. Det er fra i søndags, hvor hun gik ud i haven og jeg fik mulighed for at fotografere hende i en sidste serie. Desværre driller opload af billeder mig lige nu her på KG, så det må I have til gode…