Det er så rigtig det i skriver her
Jeg mener hvert kat er unik og helt specielt
Det er så rigtig det i skriver her
Jeg mener hvert kat er unik og helt specielt
Undskyld hvis jeg skriver for meget om dette, men jeg har ingen at snakke med og det fylder bare i mit hovede, så det hjælper lidt at skrive det ned.
Tak fordi I læser med.
Du skal absolut ikke undskylde
Du skriver overhovedet ikke for meget
Og selvfølgelig fylder det i dit hoved
Du læsser bare af Eva, og hvis nogen synes det er for meget så kan de jo bare springe tråden over, og vi andre føler bare med dig - de fleste af os kender desværre godt det at sige farvel
Skriv løs!
Sådan som du beskrev hvordan han kom afsted "når det skulle være, er jeg glad for at det foregik herhjemme, hvor han var tryg og jeg kunne tage ordentlig afsked med ham.
Jeg sad med ham lige til det var forbi og jeg lagde ham selv i “kisten”, som dyrlægen havde medbragt. Den var så fint foret og der blev også lage et stykke stof over ham, så han lå så fint" rørte mig rigtig meget. Ja nu fælder jeg en tåre igen, for jeg ved hvor meget det kan betyde hvordan vi får mulighed for at sende dem afsted og hvordan vi får mulighed for at sige farvel. Lyder som en dyrlæge der er rigtig god til den del, og jeg er glad for du fik den mulighed, når nu tiden var inde.
Enig i hvad de andre siger, skriv løs, hvis der er nogen der kan forstå dig, så må det da være her på kattegale! Og det er tungt at gå med, især alene!
Det var bestemt en god afsked at få lov at holde ham til det var forbi og selv lægge ham til rette i kisten.
De 4 andre gange jeg har taget afsked forgik det på klinikken og så kunne jeg bare gå hjem med den tomme transportkasse uden at jeg egentlt følte at jeg havde fået sagt farvel til min kat.
Jeg ved ikke om det var dyrere på denne måde - det blev knapt 4000 kroner, men det betalte jeg gerne for denne trygge og harmoniske afsked.
Og det inkluderede også at hun tog ham med og afleverede ham hvor han skulle kremeres.
Synes I at det var en pebret pris?
Jeg kan fortælle, at jeg først ringede til en dyreklinik i Valby, der havde døgnvagt og fik at vide at konsultationsprisen var 2700 kroner når det var om aftenen.
Dertil kom så eventuel medicin - i dette tilfælde ville det jo også her have betydet aflivning.
Dertil kommer Taxa frem og tilbage velomkring 400 kroner, samt at jeg skulle slæbe en syg kat med ud i uvante omgivelser.
Så måske var det blevet lidt billigere, men jeg er sikker på, at Robin foretrak at slutte livet i vante omgivelser og i armene på et menneske han kendte og bilder jeg mig ind holdt af.
Jeg holdt i hvertfald umådeligt af ham og er glad for, at han fik en værdig død uden angst og stress.
Jo 4000 er mange penge, men jeg ved fra en nabo at de gav det samme efter de måtte akut til Karlslunde og få deres kat aflivet.
Og hvis det havde været stressende både for dig og Robin, så var det prisen, og vær glad for at du kunne gøre det - penge er trods alt bare penge
Hvor er jeg ked af at læse du har måttet sige farvel til ham:broken_heart: . Det gør så ondt at sende dem over broen uanset hvor rigtigt det er.
Løb frit Robin
Jeg ved ikke, om prisen er pebret eller ej. Men da jeg fik Chili aflivet herhjemme, spurgte jeg slet ikke om, hvad det ville koste. Det var slet ikke en del af overvejelserne. Det skulle bare ske herhjemme. Ikke at penge ikke betyder noget, men lige i den sammenhæng ville jeg have fundet dem, selv om jeg ikke havde haft dem.
Så jeg synes ikke, du skal spekulere over prisen, men bare være glad for, at det var en sød og empatisk dyrlæge, du fik fat i, så det kunne blive en fin og god afsked med Robin. Det er værd at betale for
Pris? Det er ikke vigtigt, når man skal sige farvel til en god ven Det vigtige er, at man kan være i det, når man siger farvel
Pris
Der er nogle ting i livet som prisen ikke kan diskuteres
Der betales bare og vidre
Uanset hvor økonomisk stillet man er
Hvis jeg skulle kigge på hvor jeg var økonomisk da beimis blev syg
Skulle jeg bare have sagt stop inden jeg have fået sat undersøgelse igang
Du har taget den helt rigtige beslutning @Eva
Jeg tænkte overhovedet ikke på prisen, jeg var bare glad for at jeg kunne få nogen til at køre ud
Mange tak @Vipstosen
Jeg betalte ca. 2000 kr. da Alvin måtte aflives sidste år. Og det var en planlagt aftale i dagtimerne, af en dyrlæge der fast kører ud og jeg bor under 3 km. fra hvor hun kører ud fra. Og det var slet ikke så fin og god en oplevelse som din, så set ud fra det synes jeg ikke det lyder dyrt. Og jeg ville personligt så vidt muligt, altid foretrække at sige farvel i eget hjem, frem for hos dyrlægen, både for dyret og menneskets skyld.
Jeg er også glad for at jeg valgte at få dyrlægen hjem til mig og da endnu mere efter den rolige måde det hele skete på.
Og prisen - jeg troede egentlig det ville blive dyrere med tanke på det var om aftenen.
Men trods den triste udgang, så var det en positiv oplevelse, hvis man kan sige det sådan?
Det synes jeg helt klar man kan. Første gang jeg selv måtte tage beslutning om at aflive en af mine katte, synes jeg var frygtelig men nu ved jeg at jeg syntes det var frygtelig fordi det var første gang jeg stod med det ansvar, og når jeg nu ser tilbage var det så god en afslutning og farvel til Hannibal (den første kat jeg levede sammen med efter jeg flyttede hjemmefra) som det nok kunne blive. Han døde i vores seng med mig, sin faste dyrlæge og faste dyrelægeassistent, hvor vi alle kælede for ham og Hannibal elskede opmærksomhed og elskede alle, så det kunne ikke have været bedre.