Farver til en blå stribet kat

Ja, hvilke farver ville I bruge til en blå makrel tabby dreng? Jeg sidder måske lidt med et dilemma, for jeg kan ikke lide rød eller gul, så de farver synes jeg i hvert fald ikke det skal være, og samtidig vil jeg gerne have det skal fremhæve katten bedst muligt… Så jeg har nok lige brug for lidt hjælp til inspiration. :slight_smile: Og så skal det lige nævnes at det skal være i samme stil som mine øvrige gardiner (se billede lidt nede) :slight_smile:

Det er ham her det skal passe til

Og her kan man så se mine gardiner, de har en hvid bund og hvid top med sølvkant, og så er side gardinerne i forskellige farver alt efter katten :slight_smile: Pt. lyserød eller en mørkere blå til de sølv, og en grøn over i den mere kolde tone (har jeg ikke lige et billede af her) til de brun tabby eller tortie tabby :slight_smile:

En støvet grøn? Hvilken øjenfarve har han? Den ville jeg måske vælge at gå efter :slight_smile:

Hvad med svagt lysegrønne, ikke hidsigfarve, men dæmpet? Synes blåt er for hårdt med mindre det er meget svagt blåt :wink: ha ha har altså ikke forstand på burgardiner, men har da noget farvesans.

Ha ha…samme tanke i samme minut Katrine :slight_smile:

Synd man som regel ikke putter drenge i lyserødt, for det ville ellers være pænt.

:slight_smile:

Hvad med en lys/mellemgrå ??

Vil det ikke fremhæve hans fine mørke striber ??

Svært at sige når han ikke er voksen, men umiddelbart gætter jeg på nogle sådan kedeligt gulige med et skær af grønt. Européen plejer ikke at kunne prale af de mest spændende øjenfarver :høhø: Hans mors er sådan her, og gætter på det bliver noget ala dette han får

Men kunne godt være en støvet “let” grøn var en mulighed til ham… :slight_smile: Og ja, det jeg spørger til er nemlig også til farvematchet og ikke så meget ifht resten af burgardinet, da jeg har fundet “min stil” der, så godt med nogle bud på farver :slight_smile:

Hehe, det har jeg nu ellers gjort et par gange :tihi: Men det har så været killinger… Men Thilde foreslog en lilla i en syren eller lavendel nuance, det kunne måske også overvejes…

[QUOTE=Tante Tut;1145906]:slight_smile:

Hvad med en lys/mellemgrå ??

Vil det ikke fremhæve hans fine mørke striber ??[/QUOTE]

Umiddelbart tror jeg bare han ville forsvinde utroligt meget i sådan en farve :slight_smile:

lige hurtigt :wink: måske lidt lysere mat grøn :wink: men synes faktisk at de grønlige nuancer vil være flotte til ham.

Yasha - som er ensfarvet blå - har jeg altid udstilleti hvid/lysblå eller hvid/lysgrøn gardiner :slight_smile: det ville jeg nok også med en stribet blå :smiley:

Ja, der er bare lidt forskel på ensfarvet blå og en blåstribet pga. netop striberne :høhø: Så en blå stribet vil få et anderledes varmere skær end en kat som Yasha med den smukke blå nuance han har :slight_smile:

[QUOTE=yvonne42;1145918]lige hurtigt :wink: måske lidt lysere mat grøn :wink: men synes faktisk at de grønlige nuancer vil være flotte til ham.

[/QUOTE]

Jaeh, jeg synes så han selv bliver lidt grøn her :tihi: Men ellers enig ifht at en grøn godt kunne gå an

Ha ha ha…det skulle jo også lige gå lidt stærkt :wink:

men hvis han nu kommer på en helt kold isblå?

Jeg ved f.eks. at yashas “hvid” på burgardinet er mere “brækket hvid” end det hvide jeg har på Kviks - fordi Kvik netop ikke skal have en varm hvid farve - så bliver hun jo helt mystisk at se til :tihi:
Så tænkte at med en helt hvid og kold isblå (helt lys) kunne være ret fint til sådan en blåstribet :? :slight_smile:

[QUOTE=PiaB;1145930]men hvis han nu kommer på en helt kold isblå?

Jeg ved f.eks. at yashas “hvid” på burgardinet er mere “brækket hvid” end det hvide jeg har på Kviks - fordi Kvik netop ikke skal have en varm hvid farve - så bliver hun jo helt mystisk at se til :tihi:
Så tænkte at med en helt hvid og kold isblå (helt lys) kunne være ret fint til sådan en blåstribet :? :)[/QUOTE]

Det kan godt være du har ret :slight_smile: For ja, det skal i hvert fald være en blå der både kan kombineres med den klare hvide, men også med at Blåstriben jo er af en lidt varmere farve end mine sølv, men slet ikke så meget som mine brun tabby’er :slight_smile:

I øvrigt et lidt nyere billede af ham, men tror farven snyder på billedet…

:lys-ide:

Kan du ikke prøve at lægge forskellige farver baggrund på et par billeder af ham - og se, hvad der klæder ham bedst ??

Jeg er nok også over i en grøn af en afart -diskret, evt med lidt spil eller mønster i.

Kan du ikke prøve at lægge forskellige farver baggrund på et par billeder af ham - og se, hvad der klæder ham bedst ??[/QUOTE]

Joeh, men jeg skulle jo lige starte med at have nogle idéer til nuancer først :slight_smile: Ellers bliver det jo en ret så stor opgave…

Ja, grøn ville jo passe mig svært godt ifht hvad jeg kan lide af farver :høhø:

Hehe, jaeh altså jeg mente ikke at der var ramt ved siden af, men at hans farve ser mere grøn ud pga omgivelserne :smiley:

Åhhh…ja det er rigtigt, og det er fordi hans farver er lidt grønlige helt naturligt, så det er rigtigt, de bliver mere fremhævet…