Favorit julespecialiteter

hejsa

hvilken lækkerier syntes du bare ikke du kan undvære når det er jul

mit absolutte top guf er
den dejlige tyske julestollen(tysk julekage) og helst den med marcipan

uhmmmmm det er guf

Christmas Pudding med brandy butter sauce (lavet efter min farmors opskrift) - hemmeligheden bag en god brandy butter sauce er, at der skal nok brandy i så den ikke kan fryse helt stiv…

Marcipansnitter, hvid lakridskonfekt og ris’a’la’mande - så behøver jeg ikke andet…

:savle:

Ja, jeg kabn simpelthen ikke undvære de der vingummier hvor der er sukker udenpå og så er de som regel orange, men kan også være andre farver. Kan bare ike huske hvad de hedder! Men guf, de er altså gode juleaften!

:savle::savle:

Mon ikke, at du mener JULEFLÆSK ??

:savle:

er det det der frugtgele/frugt-flæsk du tænker på
mener de hedder abrikoser el noget

Mon ikke, at du mener JULEFLÆSK ??

:savle:[/quote]

dahm, du var lige 1/10 sekund hurtigere

:p:p:p

Jæp… er lynhurtig på tasterne… og i kæften…

:fin::fin:

Mhmm… Min mor laver havregrynskugler…

De smager altså himmelsk!! -savle Så dropper jeg lige at tænke på hvad de er lavet af… :ups:

[quote=Bølle-missen;305249]Mhmm… Min mor laver havregrynskugler…

De smager altså himmelsk!! -savle Så dropper jeg lige at tænke på hvad de er lavet af… :ups:[/quote]

:inlove::inlove::inlove:

Havregryn er meget sundt - så den lille-bitte smule andet der er i - er slet ikke værd at tænke på.

:savle: :høhø: -engel

Jo Det er jo lige det de hedder!!

Havregryn er meget sundt - så den lille-bitte smule andet der er i - er slet ikke værd at tænke på.

:savle: :høhø: -engel[/quote]

Jeg tænker også, at jeg jo ikke er ovre ved min mor og far andet end en enkelt eller to gange her før jul, det det kan vist lige trænes væk… :høhø:

Min søn og jeg laver hvert år vores helt eget marcipan fra bunden, og intet kan måles med det. Anthon Berg go home siger jeg bare. Det er lidt et slæb, men smagen er så fin, at det er arbejdet værd. Og så ved vi der ikke er en masse sukker og tilsætningsstoffer i. Eneste minus, er at det ikke kan holde sig så længe, men det gør ikke så meget, for det bliver alligevel spist ret hurtigt :savle:

Og så er der selvfølgelig æbleskiver, men det SKAL være hjemmebagte. Kan ikke fordrage de der frosne nogen fra supermarkedet :thumbdown:

Hjemmelavet julekonfekt det er bare guf :slight_smile:

I år har min mor spurt om vi skal mødes hos hende og lave det sammen. Hun vil så stå for indkøb så jeg frygter at der måske bliver lavet en del mere end jeg plejer at gøre her hjemme. Men hyggeligt det bliver det :slight_smile:

Jeg er ikke så meget til guf og søde sager, men giv mig andesteg og jeg er i himlen :savle:

:thumbup:Jeg er bare helt vild med Ris a la mande :thumbup: Nougat og marcipan :thumbup: og så nyder jeg duften i huset når der er steg i ovnen og duften af rødkål, og ellers julens krydrede dufte. :klokker:kane2::juletrae

Til familiens julefrokost får vi bl.a. sønderjysk hvidkål, med kanelsukker drysset på, det er bare godt.
Og så kan jeg godt lide et godt stykke konfekt. Det er dog ikke noget vi har fået særlig meget hos mine forældre, men da min farmor levede lavede hun altid selv konfekt, det var guf. I år har jeg sagt at jeg laver konfekt, det glæder jeg mig til at stå og nusse med.

Nu er jeg jo blevet vegetar, så jeg skal ikke have and i år, men i stedet laks, men har tidligere nydt juleanden.
Der er også en masse af det juleslik man kan købe jeg ikke spiser længere, for det indeholder gelatine, som jeg ikke vil have længere.

Det bedste her i huset er når juleanden står og småsyder i oven, de store piger pynter juletræ og lillebror kommer i tide, for at sætte stjernen i toppen. Mens alt dette foregår guffes der af min hjemmelavede marcipanbrød og julekager.

Knus Elin, der glææææder sig til jul

gode hjemmelavede brunkager med mandelsplitter… det’ guf!

lakridskonfekt & god chokolade :slight_smile: alt det søde & guf’en

i øvrigt godt link :slight_smile:

http://slikleksikon.org