Favorit julespecialiteter

Torskesalat :slight_smile: Især i årene inden jeg lærte at spise sild var den uundværlig.

Og anden selvfølgelig :wink: men den har jeg nu fået andre tidspunkter på året.

Risalamande + hjemmelavet rødkål + mine hjemmelavede marcipanbrød.
Andesteg… :savle: :savle:

[quote=Leopolds mor;305385]Det bedste her i huset er når juleanden står og småsyder i oven, de store piger pynter juletræ og lillebror kommer i tide, for at sætte stjernen i toppen. Mens alt dette foregår guffes der af min hjemmelavede marcipanbrød og julekager.

Knus Elin, der glææææder sig til jul[/quote]

:julevindue::savle::savle::savle::savle: ummm som du kan beskrive det :thumbup:

Marzipansnitter, alle slags nødder og ordentlige appelsiner og pigeoner :slight_smile:

Jeg er ikke så forfalden til alt det søde stads…
Men der er ikke noget mere lækkert end sådan en dejlig julegås! :savle: så den vil jeg nødigt undvære.

hjemme bagte jule små kager og hjemme lavet gløg
Anden og det der hører til den.
dadler, nødder og andet i den stil

NØDDER… og lige 15 kg klemmentiner :tihi: Ja jeg spiser da også alt det andet slik men jeg elsker simpelthen nødder og klemmentiner. Har pt et halvt kg mandler der skal laves til brændte mandler, og guuuuuud hvor jeg glæder mig
Nårh ja så er der jo juleanden :savle: og ris a la mande :savle:

[quote=Camilla;305431]Jeg er ikke så forfalden til alt det søde stads…
Men der er ikke noget mere lækkert end sådan en dejlig julegås! :savle: så den vil jeg nødigt undvære.[/quote]

Stads og stads…-LOL-LOL

Havregrynskugler, de der kaffebønnechokolader med likør i MUMS.
og AND ELSKER and, glæder mig så meget til AND.

Og så har vi lige fået julegave fra den øverste chef, 500gram magasin chokolade, håndplukket står der på æsken.
Det er vildt for hos SKAT får vi normalt ikke julegaver !!
DET glæder jeg mig til at guffe juleaften MUMS.

[quote=Anne K;305450]NØDDER… og lige 15 kg klemmentiner :tihi: Ja jeg spiser da også alt det andet slik men jeg elsker simpelthen nødder og klemmentiner. Har pt et halvt kg mandler der skal laves til brændte mandler, og guuuuuud hvor jeg glæder mig
Nårh ja så er der jo juleanden :savle: og ris a la mande :savle:[/quote]
hehe er 100 % enig !
Nødder, klemmentiner MUMSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSS :rock::thumbup::yah:

Hvorfor er det morsomt :?

Mormors: Klejner, grønlangkål, sylte og finker.

Generelt: And med svesker og æbler, marcipan, Belgisk chokolade

Havregrynskugler :thumbup:

Klejner …Både norske og tykke danske som er lavet med fløde Muns

Og så glæder jeg mig hvert år til svigermors ris ala mande - Hun holder jul her, og hendes eneste opgave er at lave en STOR skål ris ala mande :slight_smile:

Vi steger ikke en hel and, men 'bare 2-3 berberi andebryster, og hvis de er stegt som de bør og skal, så er det godt nok osse en lækker spise :slight_smile:

Og flæskestegen smager osse bare anderledes juleaften - Jeg ved ikke hvorfor :slight_smile:

Kunne man lave en havregrynskugleklub ??? :?
Der er jo rigtigt mange som kan li dem…:thumbup:

Tror jeg må hjem i aften og lave nogen MUMSSSSSSS.:yah:

Walnødder fra haven, ris a la mande, sylte og andestegen

Grønlangkål - altså den fra vendsyssel og ikke det tynde pjask, der serveres i resten af landet:høhø: med et stykke medister og en god sennep. Mums.
Brunede kartofler er også lækre til andestegen.

Mariann

Andesteg med brunekartofler, rødkål og en dejlig tyk sovs.
Ris a la mande.
Marcipan med nougat.
Grønlangkål, frugtsalt
Ih hvor bliver jeg sulten nu…
Hilsen Lisbeth

Eeeejj sikke en tråd :thumbup:

AND, rødkål, sovs, hvide og brune kartofler, svesker og æbler, og indemaden fra fuglen :savle:

Ris’a 'la mande, med masser af mandler, og en god kirsebærsovs :besvimer: åhh du milde suuuk

COGNACBØNNER… jeg spiser til jeg får halsbrand :):slight_smile:

Som hende der forsager sødt resten af året, er det tilladt at spise alle dem jeg kan i juledagene.:høhø:

KH
Linda