Favorit julespecialiteter

Havregrynskugler MUMS :savle: hjemmelavet konfekt og juleand:savle:

God gammel daws sønderjysk hvidkål, bare min tante holder hendes forbandet fynske kanel/og stuvet fra vores kål, nu har hun boet over 20 år i sønderjylland GGG

En god andesteg hentet hjemme ved min far

Ja og et halv stykke rugbrød med surreb og en halv med sild eller sprængt andbryst med peberrod

Godråd og hvidepeber nødder , skal jeg bage endnu, vi plejer at bage 12 forskellig slags småkager til hele familien. men min bedstemor er lige sovet ind. Så det bliver kun til 2 slags i år, dem jeg bedst kan lide.Det må de andre leve med.Jeg spiser snart ikke småkager. Men elsker at bage dem.

Hjemmebagt riskage med ribs eller æblegele.

Kiksekage med cognac

vi overvejer forresten iår at købe et glas af det der hundedyre amaretto kirsebær-sauce, men er det pengene værd og hvordan smager det.
er det virkeligt så lækkert som der siges

Flæskesteg med sprød svær er et must.

Og så elsker jeg romtoppe i julen-det er det eneste tidspunkt jeg blir fristet af dem på.
Og hjemmelavede vanillekranse - uhm!!

Hilsen Jette.

Sylte, julekål (sønderjysk hvidkål) med muskat, clementiner og svenske gaffelkager mums Ingen jul uden dem :savle:

vores faste julesmåkage KUSINEKAGE!! det er verdens bedste småkage :slight_smile:

og så en udstenet dadel, fyldt med nougat, pakket ind i marzipan og dybbet i overtrækschokolade med en mandel på toppen…

[quote=Battlestar;305799]
og så en udstenet dadel, fyldt med nougat, pakket ind i marzipan og dybbet i overtrækschokolade med en mandel på toppen…[/quote]

SÅ druknede Fru Rodam lige i sit mundvand :uha:

[quote=Battlestar;305799]

og så en udstenet dadel, fyldt med nougat, pakket ind i marzipan og dybbet i overtrækschokolade med en mandel på toppen…[/quote]

Den lyder godt nok lækker. Måske jeg skulle prøve at laver sådan nogle - det er mig der står for at lave mazipan i år (for første gang).

Det ved jeg faktisk ikke, men jeg har lige spist et stort stykke med tartar, kaviar, løg, rødbede og rå æggeblommer :savle:

Se, det er spise for en hertug :besvimer:

Røget islandsk lammekød ‘‘hangikjöt’’ … det skal koges d. 23., for så kommer der rigtig juleduft i hele huset :thumbup: … og det smager himmelsk -engel