FD formandsvalg 2013 exit poll

Jeg tænkte, at det kunne være sjovt at lave en lille exit poll ifm. valget til formandsposten i Felis Danica. Exit polls laves altid ifm. folkeafstemninger herhjemme og foregår på den måde, at nogle udvalgte folk bliver spurgt, efter de har stemt, om hvem/hvad de har stemt på. Dette er så med til at danne et billede af, hvordan resultatet af valget ser ud til at blive.

Jo flere folk, der deltager, jo mere retvisende bliver målingen.

For at gøre denne exit poll så retvisende som muligt, så er det kun hovedmedlemmer af en af de 4 hovedklubber under Felis Danica, som skal stemme, og først når de HAR indsendt deres stemmeseddel (folk, som er helt sikre på, hvem de vil stemme på kan naturligvis også give deres mening til kende). Jeg selv er kun husstandsmedlem og har ikke stemmeret til formandsvalget, så jeg vil selv afstå fra at deltage i afstemningen.

Afstemningen er oprettet som en lukket afstemning, så almindelige brugere ikke kan se hvem, der har stemt på hvilken kandidat, så det er ganske anonymt at deltage. Man behøver ikke skrive i tråden, hvem man har stemt på, men man må naturligvis gerne.

Sjov idé - jeg har ikke selv modtaget mit blad med posten endnu, så jeg må afvente at stemme :slight_smile:

Det ser da godt ud indtil videre :wink:

Jeg har heller ikke fået bladet. Men jeg har besluttet mig.:smiley:

vh

Andreas

[QUOTE=Andreas;998560]Jeg har heller ikke fået bladet. Men jeg har besluttet mig.:smiley:

vh

Andreas[/QUOTE]

Hov - vi måtte da først stemme, når vi har postet kuverten :slight_smile:

Der står at hvis man er helt sikker på hvem man vil stemme på må man godt stemme her selvom man ik har poster stemmesedlen endnu.

Det er korrekt :ok:

Jeg vidste godt hvem jeg ville stemme på inden bladet kom,
og mit valg er kun blevet styrket efter jeg har læst de 2 kandidaters indlæg.
Jeg har sat mit x og puttet i kuverten og lukket den, mangler kun at gå til postkassen med brevet.

Det samme her, men jeg ved godt hvem jeg vil stemme på :tihi:

Cats og Conni

Jeg ved hvem jeg stemmer på :slight_smile:
Og det har jeg vidst lige siden “valgkampen” startede.

Og husk så det frimærke!

Ufrankerede breve, som modtageren ikke vil betale for, havner hos os i Returposten. Det er så trist at skulle makulere en stemmeseddel, fordi kuverten ikke er frankeret, og vi ikke kan se, hvem der har sendt den…

Done! Vi plejer ellers altid at være blandt de sidste, der får Kattemagasinet, men denne gang var vi heldige :slight_smile: Så kryds afsat, brev frankeret og afsendt med det vuns :slight_smile: Det var heldigt at husstanden kunne blive enige om en kandidat, nu kun hovedmedlemmer kan stemme - og det er faktisk Claus i dette tilfælde, jeg er bare med som det tynde øl :tihi:
VH
Susanne

[QUOTE=FinnFrode;998623]Og husk så det frimærke!

Ufrankerede breve, som modtageren ikke vil betale for, havner hos os i Returposten. Det er så trist at skulle makulere en stemmeseddel, fordi kuverten ikke er frankeret, og vi ikke kan se, hvem der har sendt den…[/QUOTE]

Jep, det er husket! Og med B-post, hvor jeg endda fik et fint klistermærke til at markere at det var B-post :slight_smile: Men jeg skyndte mig at sende igår, hvor jeg fik bladet. Inden jeg glemte det, eller smed stemmeseddel eller kuvert eller sådan noget væk :høhø:

Jeg venter også med at afgive stemme inden jeg har læst Kattemagasinet.
Må lige ud og tjekke posten.

Så har jeg modtaget mit blad :slight_smile:

Jeg har sat mit kryds, lukket kuverten og venter på at kunne sende det mandag.

Samme her :slight_smile: Skal bare lige ha’ købt et frimærke, det glemte jeg i dag.

Kan man godt putte B-post i en almindelig postkasse eller skal det sendes fra et posthus? (ja jeg sender ikke ret tit breve mere…)

[QUOTE=TrekkieGrrrl;998723]Samme her :slight_smile: Skal bare lige ha’ købt et frimærke, det glemte jeg i dag.

Kan man godt putte B-post i en almindelig postkasse eller skal det sendes fra et posthus? (ja jeg sender ikke ret tit breve mere…)[/QUOTE]
B-post skal stadig afleveres på posthuset, desværre.
VH
Susanne

[QUOTE=Susanne W;998726]B-post skal stadig afleveres på posthuset, desværre.
VH
Susanne[/QUOTE]

Vi ofrer de 8 kr. og køber portoen via smart phone, og så er det bare at gå til nærmeste postkasse. Vi var også enige her i huset, så krydset er sat, kuverten er lukket og portokoden skrevet på.

Husk man kan købe porto via SMS :slight_smile:

Jeg har også stemt, og der har slet ingen tvivl været her :slight_smile: