FD's stamtavledatabase er online!

Hvis I ikke allerede har set det, så er FD’s stamtavledatabase endelig kommet online! :ok:
Den ligger her: Felis Danica – Racekatte – udstilling og opdræt – medlem af Federation Internationale Féline (FIFe) - go crazy :slight_smile:

der er da et eller andet galt. slog Gynt mor op WHF Shadows Curl.
Der er total kiks i racer hun er ifølge den der:
SIB ds far, nfo farfar, nem farmor
TUA mor,
srs farmor med nfo+mco forældre…
:?:uha:

Jaah, har gået crazy i de gamle europeer hele aftenen :smiley:
Tror muligvis det kan kaldes årets bedste julegave! Jeg har i hvet fald ønsket mig den i mange år :tihi:

[QUOTE=tzari;1138469]der er da et eller andet galt. slog Gynt mor op WHF Shadows Curl.
Der er total kiks i racer hun er ifølge den der:
SIB ds far, nfo farfar, nem farmor
TUA mor,
srs farmor med nfo+mco forældre…
:?:uha:[/QUOTE]

Hehe, fandt også en af de nyere EUR der i virkeligheden var en SRS non :tihi:

lige så slemt som shadows er jo helt skørt
http://www.felisdanica.dk/index.php?WebsiteID=1&LanguageID=1&SectionID=245
men rart at vide en mco+nfo giver en SRS LOL

[QUOTE=tzari;1138469]der er da et eller andet galt. slog Gynt mor op WHF Shadows Curl.
Der er total kiks i racer hun er ifølge den der:
SIB ds far, nfo farfar, nem farmor
TUA mor,
srs farmor med nfo+mco forældre…
:?:uha:[/QUOTE]

Det må den der har katte (og dermed stamtavlen) jo så sørge for at få rettet :slight_smile: Der kan jo ikke tastes andet i systemet end det, som bliver oplyst (og jeg skal lige tilføje, at jeg ikke ANER hvad der er blevet oplyst i forbindelse med registrering af katten …).

jaaa det er sjovt - nu kan jeg se stamtavlerne på de katte jeg har haft og ikke kan hitte stamtavlerne på mere :slight_smile:

http://soebugten.dk/dansk/katteri/selkirk_rex/viskat.php?catid=1
sæt et “non” efter sr og srl og sådan ser hendes rigtige FD stambog ud(har kopi af den liggende)

tror vist jeg kommer til at rive et par dage ud af kalenderen til at studere siataler tavler… (:

XLH står uden (målrace) i parantes. F.eks langhårs briter. Selvom de på Ronjas tavle står som XLH(bri)?

Tjaeh, der er helt tydeligt at der er nogle fejl i FDs system (selvfølgelig og forståeligt nok, det ér jo mennesker, der sidder med det her). Da jeg sad med mit speciale, kom jeg over flere katte hvor ophavet var helt gaga. F.eks. en KBL og en sphynx der blev til hhv OLH og peterbald killinger. Og også en bobtail der gav orientalere, og en kat der var far til et kuld, og mor til et andet etc… I det svenske system var det ret tydeligt at f.eks. den EUR der havde en BUR forældre, der var der blevet byttet om på et 7 og et 5 tal i stambogssystemet, og resten af kuldet havde da også den rigtige forældre på. Og sådan var der flere andre småfejl som jo kommer. Jeg skrev de fejl ned jeg fandt, og sendte til den person jeg havde fået stambogsoplysningerne fra - svenskerne var glade for at få det at vide - FD aner jeg ikke, for vedkommende svarede aldrig. Så tjaeh…

Spændende - mange tak. :slight_smile:

Er der mon planer om at udvide mulighederne, så man også kan søge på afkom og kuldsøskende?

Godt tiltag :slight_smile:

Jeg har dog et par udfordringer med stamtavlerne på et par importkatte - hvor der mangler oplysninger på anerne - selvom importerne har fuld FD-stamtavle. Og fejlene formidler sig jo så videre til afkom efter importerne. Oplysningerne på anerne er i databasen, men der mangler nogen sammenkodninger på en eller anden måde.

Jeg har fået oplyst, at oplever man fejl, så skal ens hovedklubs stambogssekretær, som skal kontaktes…

Dejligt… det var godt nok også på tide!

En ting… jeg forsøgte at søge på Askes forældre… og kom i første omgang til at skrive stamnavnet i omvendt rækkefølge… Dét kunne systemmet ikke hitte ud af - og jeg fik derfor at vide, at en sådan kat ikke fandtes.
Måske man kunne få gjort søgefunktionen en smule mindre “upræcis” eller give flere muligheder eller hvordan man nu gør den slags… sådan at os med teflonhjerne også kan finde katte derinde :slight_smile:

Og et direkte spm…
Hvorfor står der ikke også dødsår/dato hos kattene? er det fordi folk ikke indsender den slags oplysninger (så det kun står hos nogle katte, men ikke alle) eller fordi man har fravalgt denne mulighed?

Hvor er det dejligt at den endelig ligge on line. At der er fejl i den viser jo blot hvor vigtigt det er at vi kan se den og reagere så det kan blive rettet. Heldigvis vil en rettelse i en ane mange led tilbage betyde rettelse af en hel del andre stamtavler ud over den der er spottet. Hidtil har vi jo kun kunnet checke den vi stod med i hånden når vi fik stamtavler på killingerne.
At det så må blive et slidsomt job er en anden sag.

Det bliver lidt sjovt at se om vi nu får på øje på killinger som opdrætter ikke er bekendt med at de har søgt stamtavle til.

Jeg tænker at de er de lidt mere specielle katte der går kuk i ( ems koder,registrering etc fra andre forbund), fordi det bare er genereret ud fra en eller anden fil.
Rynkes er i hvert fald helt ude i hampen
perser,mco,nfo og tyrker i en peb :slight_smile:

[TABLE=“class: stamtrae”]

[TABLE=“class: kendt_hun_master”]
[TR]
FIN*Birregin No Doubt
PEB b 21 33
05-08-2007
FD RX 153251

[/TABLE]

[/TR]

[TABLE=“class: kendt_han”]
[TR]
Leland Maxim del Iris

PEB b 21 33

20-08-2006

[TD=“colspan: 2”]SRK RX 90342

[/TABLE]
[/TD]
[TABLE=“class: kendt_han”]

Huan del Iris

PEB b
18-06-2005

[TD=“colspan: 2”]HK-186/06-PBD

[/TABLE]
[/TD]
[TABLE=“class: kendt_han”]

Faraon del Iris
NFO e 02


[TD=“colspan: 2”]KTF-00262/04-PBD

[/TABLE]
[/TD]
[/TR]

[TABLE=“class: kendt_hun”]
[TR]
Alisiya Magerhof
OSH b


[TD=“colspan: 2”]HK-4/03-ORI

[/TABLE]
[/TD]
[/TR]

[TABLE=“class: kendt_hun”]
[TR]
Honda del Iris

PEB b 21 33
07-02-2005

[TD=“colspan: 2”]HK-158/06-PBD

[/TABLE]
[/TD]
[TABLE=“class: kendt_han”]

Lyubim del Iris
PEB b 21 33


[TD=“colspan: 2”]HK-E/82/02-PBD

[/TABLE]
[/TD]
[/TR]

[TABLE=“class: kendt_hun”]
[TR]
Nora del Iris
TUA a 09 22


[TD=“colspan: 2”]HK-157/06-PBD

[/TABLE]
[/TD]
[/TR]

[TABLE=“class: kendt_hun”]
[TR]
Annabell del Iris

NFO g 09 24

31-07-2006

[TD=“colspan: 2”]SRK RX 90343

[/TABLE]
[/TD]
[TABLE=“class: kendt_han”]

Yudjin del Iris

PEB a

[TD=“colspan: 2”]HK-068/05-PBD

[/TABLE]
[/TD]
[TABLE=“class: kendt_han”]

Graf del Iris
MCO g 02


[TD=“colspan: 2”]HK-E/77/02-PBD

[/TABLE]
[/TD]
[/TR]

[TABLE=“class: kendt_hun”]
[TR]
Artemida Magerhof
OSH n


[TD=“colspan: 2”]HK-E/128/03-PBD

[/TABLE]
[/TD]
[/TR]

[TABLE=“class: kendt_hun”]
[TR]
Alvina del Iris

NFO g 09 24

[TD=“colspan: 2”]HK-165/06-PBD

[/TABLE]
[/TD]
[TABLE=“class: kendt_han”]

Faraon del Iris
NFO e 02


[TD=“colspan: 2”]KTF-00262/04-PBD

[/TABLE]
[/TD]
[/TR]

[TABLE=“class: kendt_hun”]
[TR]
Yashma Black
PER n


[TD=“colspan: 2”]HK-E/170/03-PBD

[/TABLE]
[/TD]
[/TR]
[/TABLE]

hmmmm- kan set at den er gal i næsten alle mine - det har tydeligvis ondt i maven over de racer der har været midlertidige osv

Og kan se fx i rynkes at registeringerne fra rusland er ok - iogmed at de har racen som en del af koden …HK-E/170/03-PBD… hvordan den så kan blive til en perser er mig en gåde

[QUOTE=Ann K;1138543]Og et direkte spm…
Hvorfor står der ikke også dødsår/dato hos kattene? er det fordi folk ikke indsender den slags oplysninger (så det kun står hos nogle katte, men ikke alle) eller fordi man har fravalgt denne mulighed?[/QUOTE]

Jeg tror, det bl.a. er fordi opdrættere/ejere ikke sender den info ind til klubberne. Jeg må med skam at melde indrømme, at jeg ikke har for vane at gøre det:ups:

[QUOTE=Ann K;1138543]Dejligt… det var godt nok også på tide!

En ting… jeg forsøgte at søge på Askes forældre… og kom i første omgang til at skrive stamnavnet i omvendt rækkefølge… Dét kunne systemmet ikke hitte ud af - og jeg fik derfor at vide, at en sådan kat ikke fandtes.
Måske man kunne få gjort søgefunktionen en smule mindre “upræcis” eller give flere muligheder eller hvordan man nu gør den slags… sådan at os med teflonhjerne også kan finde katte derinde :slight_smile:

Og et direkte spm…
Hvorfor står der ikke også dødsår/dato hos kattene? er det fordi folk ikke indsender den slags oplysninger (så det kun står hos nogle katte, men ikke alle) eller fordi man har fravalgt denne mulighed?[/QUOTE]

Jeg ved faktisk ikke, hvor udbygget søgefunktioner mv. bliver hen ad vejen - lige nu er den sådan, fordi det var det vi kunne få lavet uden at skulle bruge mange penge på det. Jeg tror ikke budgettet efter WS er til, at der laves store forkromede løsninger lige nu, men der er masser af ting på ønskelisten mht. databasen :slight_smile:

Dødsår-/datoer - jeg tror ikke nogen som helst sender stamtavler ind til annullering længere. Jeg har heller ikke selv gjort det, må jeg indrømme … så FD har garanteret ikke oplysningerne.