Endnu en kat der ikke er registreret :S[/QUOTE]
Har hørt om flere tilfælde, bl.a. fra en kollega der mistede sin kat, at det ikke er altid at dyrlægerne får sendt registreringen ind, de mener at man selv skal gøre det og så tror jeg at mange ikke får det gjort. Men hvorfor sige A og så ikke sige B.
Aftenshowet på DR1. Om vanrøgtede hunde i omegnen af Randers. To fra DB snakker, og vi ser billeder. Godt vi har DB, når tingene går galt.
Men så spørger programværten om, hvordan vi forebygger? Jo, man skal se sig for, når man køber hvalp. Det siger DB-folkene et antal gange med variationer. Men de siger INTET om stamtavle eller kennelklub!
DB er Jekyll & Hyde. De hjælper, når det er gået galt. Men de støtter ikke opdrætternes arbejde for at forbedre kvaliteten.
Jamen det er vel fordi det KAN også gå rivende galt for kennelklubmedlemmer, de har sikkert selv set det. Og man kan ligeledes godt være heldig at få en rigtigt velpasset hvalp uden papirer. Deres formålsparagraf er jo ikke at mele det organiserede opdræts kage - det arbejde må vi selv sørge for. Udgangspunktet at man skal se sig for passer jo
VH
Susanne
DB fik en chance for at informere forbrugerne. De forbigik halvdelen af løsningen.
Der bliver spurgt om, hvordan vi bekæmper dårlig kvalitet. Det er OK, at første svar er, “se dig for”. Men andet svar skal være, “se efter anerkendte kvalitetsmærker”.
F.eks. på en restaurant: “se efter smiley rapporten”. På en flaske vin: “se efter DOCG, AOC osv”. Når du køber hus: “læs tilstandsrapporten”. Og når du køber kat eller hund, så se efter stamtavlen.
[QUOTE=Andreas;1304191]Susanne, stand your ground!
DB fik en chance for at informere forbrugerne. De forbigik halvdelen af løsningen.
Der bliver spurgt om, hvordan vi bekæmper dårlig kvalitet. Det er OK, at første svar er, “se dig for”. Men andet svar skal være, “se efter anerkendte kvalitetsmærker”.
F.eks. på en restaurant: “se efter smiley rapporten”. På en flaske vin: “se efter DOCG, AOC osv”. Når du køber hus: “læs tilstandsrapporten”. Og når du køber kat eller hund, så se efter stamtavlen.
[/QUOTE]
Jamen jeg er ikke uenig i principperne, tværtimod Jeg tror bare at de oplever ting nu og da, der gør at de ikke skal nyde noget af at anbefale noget som helst udover at man ser sig for.
VH
Susanne
[QUOTE=Susanne W;1304192]Jamen jeg er ikke uenig i principperne, tværtimod Jeg tror bare at de oplever ting nu og da, der gør at de ikke skal nyde noget af at anbefale noget som helst udover at man ser sig for.
VH
Susanne[/QUOTE]
Jeg tror betstemt også, man skal passe på med at trække stamtavlen frem som et kvalitetsstempel, der kan stå alene - jamen, den har jo stamtavle, så er det OK overtage den ved færgen/hovedbanegården/værtshuset/whatever.
Og så er der jo flere udstedende organisationer - samt eksempler på “stamtavler”, der i bedste fald kan betegnes som afstamningsoplysninger - så der ikke nogen umiddelbar oneliner, der er anvendelig i den brede folkeoplysnings tjeneste…
Det er der heller ingen, der siger. Jeg sagde “se sig for” plus kvalitetsmærke. Flere tiltag er bedre til at reducere risikoen.
Susanne og andre i katte- og hundeverdenen bruger tid på at opdrage (eller ekskludere) dårlige opdrættere. Det betyder, at medlemskab i en anerkendt klub - dokumenteret ved stamtavle - er et tegn på kvalitet. Og det skal vi fortælle køberne. Og det kunne DB også godt gøre, når nu de bliver spurgt.
Hele hytten lugter til trods for storstilet udluftning som en spejderlejr her til morgen. Jeg håber virkelig ikke, at kattene bliver påvirket af al den røg
jeg indrømmer da lige at da jeg tændte op i går eftermiddag, slog røgen ned flere gange den første times tid…det var så kun lidt småfyren, for at lune skorstenen til snevejret i dag, i aftes fik den et par birkekNævler, og på trods af en stiv vestenvind har der ikke været noget i nat…den står og knærker lystigt…
ÅÅåh, jeg burde køre til Nordjylland og se til min familie, min far er langt fra rask i øjeblikket. Men vejret… vi må nok hellere lade være med at rode os ud med det varsel DMI stadig kommer med. Suk…! Skulle have været afsted i søndags, punkterede og måtte opgive fordi alting pludselig blev så forsinket at vi ikke kunne se til ende på det. Arrrrgh!
[QUOTE=FinnFrode;1304157]Endnu et eksempel på, hvor vigtigt det er at have mærket sin kat.
Pepper forsvandt i Holland og blev fundet et halvt år senere - 950 km væk i Østrig.
Læs historien [B]her[/B].[/QUOTE]
Ja det er utrolig vigtig at mærke, og det betaler sig at mærke og følge op på om de er registreret rigtig. I mandags ringede det danske katte register ang en af vore killinger for at høre om vi var blevet informere om at katten havde skiftet ejer