Februartanker 2021

Øverst oppe i højre hjørne er der et lille rundt billede. Klik på det og klik så på den lille ludobrik. Så kan logge ud :slight_smile:

Funktionen er godt gemt, for vi vil så gerne have, du bliver lidt længere … Pjat, naturligvis, men det er altså ikke os, der har lavet systemet :slight_smile:

2 Synes om

:velkommen:

Nå, men hvem er ellers begravet i sne? Der er gånnok kommet en ordentlig dyne hen over Midtfyn. Og så måtte jeg jo pludselig ud at skovle sne. Hvilket har medført, at en sneskraber har fundet vej til indkøbslisten. Det dur simpelthen ikke med en skovl i sådan noget let frostsne. Heldigvis kom naboen lige forbi med sin sneskovl på de sidste 5 meter.

2 Synes om

Her i One Horse Town har vi mere end rigeligt! Min nye bil kørte på sommerdæk (eller i hvert fald noget andet end vinterdæk!!), og igår morges var der for meget sne til at jeg turde tage den på job, men måtte vente til Claus nåede hjem fra natjob i sin på vinterdæk. Mindre problem - den havde aftale til spritnye fælge og vinterdæk om eftermiddagen. Men det blev udsat til idag, da lastbilen med de fine nye vintersko sad fast i noget sne i Sønderjylland igår :hoho: Men nu er det endelig lykkedes, så ingen undskyldninger for ikke at skrubbe på arbejde om morgenen. Der ryddes pænt og ordentligt ude på hovedvejen, men der gør ikke ind gennem vores lille flække og de små veje.
Og kattene? Enkelte af dem tager en lyntur ud nu og da. Men de fleste gør som mine gamle knejter her:
X-It On Main Street på 14 og Søren Sko på 9 foretrækker at sidde i en åben dør og snuse lidt - hvis lige den kunne stå åben en halvtimestid, så var det helt perfekt, for de har ingen lyst til at gå derud! De unge katte og Søren Skos MOR derimod suser ud og ind på korte ture.
VH
Susanne

10 Synes om

Vi har da ikke set din nye bil :wink:

Så fik jeg endelig snøvlet sammen til at få uploadet mit skema med fodersammenligninger.
Hvis I er på jagt efter et nyt foder men ikke orker at kigge 102 forskellige slags foder igennem, så har jeg gjort det for jer.

Gå ombord her https://www.chicha.dk/sammenligning-af-toerfoder/

Og for nye som ikke helt ved hvor og hvad med foder, så er I velkomne til at læse mine tanker og ideer til hvorfor jeg vælger det foder som jeg vælger https://www.chicha.dk/hvad-indeholder-det-perfekte-kattefoder/

13 Synes om

tak…har fået mere end nok

Vi har end ikke nok til en snemand :argh: jeg elsker sne

I guder de der facebook salg fra min danske ynglingsbutikken er godt nok vanedannende… synes jeg får dem støttet ret meget selvom de er lukket

1 Synes om

i går -13, nu -15 …lidt træt af det

edit: nu, en time senere, kl 0430 … .-17

Jeg kan ikke se, hvor koldt det faktisk er her, men kan se, at DMI forventer minus 12 omkring kl. 8.

EDIT: Jeg kan se, at Weather Accu, vejrappen på min mobil, mener, at der også er -17 grader her i Nr. Broby. Hvor de så får deres oplysninger fra, ved jeg ikke.

Mit udetemp. går af en eller anden årsag kun til 0.

Så her fryser det aldrig :wink:

Nu bor jeg lige op ad Århus Bugt så altid væsentlig varmere end blot få km indenlands herfra, vildt som vand ændrer klima/temp

Edit.
Ville lige tage et morgembillede af denne smukke himmel mod øst. Yr.no siger her er -10, det tror jeg på, det var fisme koldt at stå på altanen i bare tæer… Også selvom det bare var for et hurtigt billede eller to

9 Synes om

der er -17 på et frithængende og nordvendt termometer, på sydsiden af huset siger den -12 på et murhængt, garagen der er lukket og dejlig lun (har hentet brænde) siger den -9.8 …den har været på -20 i horsens

5 Synes om

Jeg har overvejet at købe mig et termometer som kan lagre min/max i løbet af døgnet, men indtil videre er det ‘koldt til en jakke eller koldt til jakke og vanter’ og hvis min tester ikke passer, så fryser jeg lidt hurtigere og må søge indendøre :wink:

1 Synes om

Minus 10, føles som minus 16 siger yr om her. Brr, der skal mange lag på under flyverdragten idag. Frøs for første gang om tæerne igår, men der kan ikke være mere i end den isolerende sål, samt uldsokker. Så bliver det for presset og effekten bliver modsat - what to do :gruble:

Fantastisk kombination af sne og morgenrøde udenfor lige nu. Totalt julekort. Jeg prøvede at indfange det, men det er min aldrende mobil ikke skarp nok til. Men det dæleme koldt udenfor. 30 sekunder stod jeg der, og jeg er helt kold stadigvæk. -18 grader mener Accu Weather nu, at der er her i Nr. Broby. Det skal nok passe!

2 Synes om

Sne har vi ikke meget af

3 Synes om

+2 kg vådfoder om dagen… Nu kommer der altså rationering på. Man kan godt spise en smule mere knasemad :stuck_out_tongue_winking_eye: Dertil skal det siges at Sugieh nærmest ikke spiser vådt :slightly_smiling_face:

7 Synes om

Ja killinger er volddyre i vådfoder - og det skal ud igen så grus budgettet bliver også overskredet…

1 Synes om