Vi har aldrig brugt at fejre det i vores familie (eller i min mors familie) - når jeg husker det er “i dag” kan jeg finde på at lave kylling fordi det dog er en slags fugl. Andesteg… synes jeg smager vældig godt, men ikke så godt som en and er dyr…
vi får altid andesteg og en god flaske rødvin til
det er en hyggelig tradition, og tit sidder vi bare os to og hygger. nogle gange er vi hos mine forældre.
Det er ikke hvert år, jeg laver and den dag. Nok hvert andet år eller så. Tror også vi skal have and i år, men nok ikke på traditionel måde. Det bliver nok andebryst stegt med med vindruer og balsamico, og med små saltkartofler til.
Men faktisk er det de uskyldige vi straffer nu om stunder. Vi burde slagte og spise gæs i stedet, for Morten gemte sig nemlig i gåsestien. Det var gæssene der forrådte ham, og derfor bestemte han at de skulle slagtes
Orange stegte ænder, waldiorfsalat, brunede og smørvendte kartofler, masser af svedsker og appelsiner og MINDST 1 l sovs pr mand… og ikke noget med suppe og bouillon ternininger… det er snyd… det er ægte andesovs kogt på 4 bryster købt ved siden af
men hvis i vil jer der bor i KBH - så har jeg incokort - og det er liiiidt sjovere at betale 125 kr incl moms for en 3200 (3600 hvis vi er heldige) cherry valley end at købe dem til 200-250 kr i supermarkederne
Nej, det gør jeg ikke.
De sidste to år jeg var sammen med min eks., var vi inviteret til svigermor til andesteg med hele svineriet … der fandt jeg udaf, at jeg ikke kan tåle andefedt, for jeg fik heftig ondt i galdeblæren begge gange :S
Så jeg skyndte mig at blive skilt, så ikke jeg skulle udsættes for det mere
[QUOTE=Skattekat;702957]
Så jeg skyndte mig at blive skilt, så ikke jeg skulle udsættes for det mere [/QUOTE]
jeg glæder mig til at sende et billede af middagen med hele svineriet til min ex - hans livret var min andesteg - han kunne spise en hel and alene + tilbehør…
Jeg gør det ikke selv, men hvis det falder på en fredag eller lørdag har min mor nogle gange inviteret til and, for det er nemlig hendes fødselsdag Morten’s aften