Rester af and?! Umuligt her i huset ![]()
![]()
Rester :? vi spiser rub og stub når vi får and…måske en enkelt sveske skulle have gemt sig men ellers…:høhø:
Næ, jeg fejrer overhovedet ikke noget - heller ikke halloween, jul, påske eller pinse ![]()
:skål:Vi laver gerne and -mums! Eller tager ud til familie og spiser and. Dejligt!!!
Nej, vi fejrer det ikke selv. Flemming kan heller ikke lide and
Jeg ELSKER and! Det er dog sket et par gange, at svigermor har inviteret på and, og gratis mad er jo altid godt
Når svigermor inviterer, så plejer hun også at lave noget andet end and til sønnemand, og så er vi begge tilfredse :høhø:
Aner ikke hvad man fejrer Mortens aften, så nej, men jeg spiser da gerne and hvis det passer mig at lave det
Gider dog ikke lave en hel and, så nøjes vi med et par andebryster eller lår.
And smager bare mums ![]()
Det er lidt forskelligt… Spiser da gerne and, hvis nogen foreslår det, men glemmer som regel dagen
Joda,benytter hver en chance til at få andesteg og da jeg altid har fri om torsdagen,så er det jo oplagt ![]()
Vi plejer ikke at få det men jeg ved ikke om vi måske skal ha det i år. Vi står nemlig for at have mad med til en fælles frokost d .10 og så synes jeg måske det er lidt svært at komme uden om det. Jeg ved slet ikke hvordan jeg skal få lavet and til så mange mennesker, måske det bliver noget med andebryst og noget mere utrationelt tilbehør. Hvis nogel ligger ind med forslag til hvad jeg kan gøre så ville det da være dejligt ![]()
Jeg fejre ikke Mortensaften og kan ikke huske at vi nogenside har fejret Mortensaften i min familie.
Jeg har dog i lang tid tænkt på at jeg vil prøve at lave noget med and, da jeg aldrig har prøvet det før.
Det gør vi - og det er samme med hele familien. Vi er langt flere til Mortens aften end til juleaften. Jeg kan slet, slet ikke undvære Mortens aften og min mors and lavet som jeg (kræsenpind) bedst kan lide den. Muuuuums ![]()
Ja vi spiser weekenden efter Mortens Aften and med nogle gode venner, vi skiftes hos hinanden, og i år er det dem som skal gi…weeee glæder mig da jeg ELSKER and !!!
Juhuu, så har vi fedtet os ind hos svigermor… det bliver nok ikke på selve dagen, men vi er nu inviteret til and med det hele en anden dag når vi alle har tid! ![]()
Nææ - heller ikke det “fejrer” jeg. ggg jeg er sikkert ved at blive sær.![]()
Men dengang det blev “fejret” foregik det med gås, som det bør:p
Det gør vi. Vi fejre nemlig også min fars fødselsdag den dag
Sjovt nok så gør vi det hver år ![]()
De laver flæskesteg til mig og and til resten af familien
Hoooold nu kæft en stor and, hvis I har rester i så mange dage efter (eller også spiser i intet på selve dagen) G
Jeg har altid fået and Mortens aften. Min mor elsker at lave det, så i min barndom/ungdom var vi altid samlede. Jeg tror min bror, der er single, tager hjem til mine forældre den torsdag. Min mor steger en and, selvom det kun er hende og min far.
Vi skal nu også have and herhjemme, men vi er jo kun os to mennesker og misserne, så jeg steger et par andebryster og laver en god orangesovs til. Så er der nok til både mennesker og misser.
xxx fingre for at min mor vælger and til at fejre hende selv med(hun plejer at invitere på middag lige omkring hendes fødselsdag)…jan er ikke så meget for and…og jeg gider rent faktisk ikke bruge den eneste fridag i den uge i køkkenet…men ringer mor og inviterer, så bliver det ja tak…
vi fejre ikke mortens aften og jeg ved at i tonyas familie er det ikke noget de har praktiseret, da jeg var bette knejt syntes jeg at kunne mindes at der blev fejret mortens aften. jeg er nu glad for at vi ikke fejre det, for jeg er ikke meget for fjerkræ og noget af det kan jeg slet ikke tåle
Nej, vi har aldrig rigtig brugt det så meget, da min mors fødselsdag er lige dagen efter ![]()
Men indimellem så får vi da så and til fødselsdagsmiddagen… Vi eeelsker nemlig også and hos os!