Felicious studios. hvordan er reglerne for billeder man IKKE har købt?

[QUOTE=PiaB;882232]De tager dem gratis på udstillingerne. der betaler man KUN for de billeder man ønsker at få til eget brug efterfølgende.
Billedet til 75,- er i en opløsning af 700*700px - nej det er måske ikke til print, men i og med langt de fleste “bare” skal bruge nogle lækre billeder til hjemmesiden, så er det faktisk ganske fin størrelse :)[/QUOTE]

Jeg har flere gange printet dem til de præsentationer jeg har stående oven på buret på udstillingerne, det kan man sagtens :slight_smile:

Jeg tror desværre bare at med så meget alt muligt andet, når det gælder kæledyr, véd man godt at kæledyrsejere er en smule lettere at ‘narre’ end hvis det var ‘business’.

Sidst jeg havde fotosession til en webshop af mine, betalte jeg en professionel fotograf kr. 2.500,- for en weekends arbejde med foto af godt 350 produkter. Og jeg fik da samtlige (digitale) billeder direkte med mig - i ‘bedste’/største format - og det hele foregik i hans studie. Jeg kan da lige indskyde, at jeg udbad mig mindst 3 vinkler for hvér vare - så jeg fik altså et godt stykke over 1200 billeder…

Jeg hjalp i øvrigt selv til - med at klargøre produktet - rydte det fotograferede væk etc. - så det gik som på samlebånd…

[QUOTE=KartoffelChips;882222]Og så kiggede jeg lige lidt på deres hj.side… og tænkte “hold da op!” - er der virkelig nogen der vil betale den slags priser… kr. 75 for et jpeg billede?? (Og da der også er optionen “stor jpeg”, til svimlende kr. 200) - kan man jo godt regne ud, at opløsningen på det “lille” jpeg billede til ‘små’ (!) kr. 75 - formentlig næppe kan printes etc…

Trekkie - er det billeder de har taget på f.eks. udstilling, som du reelt ikke har bedt om?[/QUOTE]

Jeg synes også det er vildt dyrt at skulle betale 200 kr for at få et foto, der kan bruges til tryk :frowning:
Og det værste er jo, at det er langt lettere for dem at give det store end lave små billeder ud af dem.

[QUOTE=KartoffelChips;882236]Jeg tror desværre bare at med så meget alt muligt andet, når det gælder kæledyr, véd man godt at kæledyrsejere er en smule lettere at ‘narre’ end hvis det var ‘business’.

Sidst jeg havde fotosession til en webshop af mine, betalte jeg en professionel fotograf kr. 2.500,- for en weekends arbejde med foto af godt 350 produkter. Og jeg fik da samtlige (digitale) billeder direkte med mig - i ‘bedste’/største format - og det hele foregik i hans studie. Jeg kan da lige indskyde, at jeg udbad mig mindst 3 vinkler for hvér vare - så jeg fik altså et godt stykke over 1200 billeder…

Jeg hjalp i øvrigt selv til - med at klargøre produktet - rydte det fotograferede væk etc. - så det gik som på samlebånd…[/QUOTE]

Yrk! Det var da en voldsom sum! Det gad jeg godt nok ikke betale for så mange billeder af af “det samme”

Næh, hellere få taget en stribe billeder hist og pist forskellige steder i kattens udvikling, og så give 75 kr pr styk.

Men jo, jeg er da enig med dig at i jeg synes priserne er lidt pebrede, især for tryk kvalitet…

[QUOTE=Vivi_Fletcher;882239]Jeg synes også det er vildt dyrt at skulle betale 200 kr for at få et foto, der kan bruges til tryk :frowning:
Og det værste er jo, at det er langt lettere for dem at give det store end lave små billeder ud af dem.[/QUOTE]

Enig!
Kameraet tager jo det store billede - så de må skalere “råbilledet” ned til den lille pris - jeg tror de griner hver gang! :smiley:

[QUOTE=Eife;882240]Yrk! Det var da en voldsom sum! Det gad jeg godt nok ikke betale for så mange billeder af af “det samme”

Næh, hellere få taget en stribe billeder hist og pist forskellige steder i kattens udvikling, og så give 75 kr pr styk.

Men jo, jeg er da enig med dig at i jeg synes priserne er lidt pebrede, især for tryk kvalitet…[/QUOTE]

:enig:

Tja jeg er så ikke en af dem der piver over priserne hos Felicious, det er efter min mening god kvalitet man får og så har Susanne en eniment evne til at fange den enkelte kats udtryk osv…så IMO er pengene givet godt ud.

Og ja der kan findes fotografer der er endnu dyrere eller billigere, gudskelov er der til en hver smag og pengepung :slight_smile:

Et af mine i den størrelse har såmænd været forside til et udstillingskatalog uden at nogen klagede over billedkvaliteten, så medmindre man vil blæse dem op til stor størrelse, hvor man måske nok kan se en forskel, er de små altså “gode nok”.

Mht. prisen - så ja, det er ikke billigt, men ligesom med så meget andet, så kan folk jo betale eller lade være. Der er bestemt ingen, der tvinger nogen til at benytte sig af muligheden og jeg kan ikke have ondt af, at Susanne benytter sig af de helt almindelige markedskræfter som udbud og efterspørgsel. Der er nemlig ikke særligt mange fotografer, der er gode til at tage billeder af dyr og der er mange opdrættere/udstillere, der gerne vil have gode billeder af deres katte.

Print er ikke så krævende som rigtigt tryk.

Du driller sikkert - men jeg skal gerne lige minde dig om, at det bestemt ikke bare var 1200 billeder af “det samme” - og der desuden afhængigt af produktets farve/forpakning etc. - såmænd også blev skiftet baggrunde og foregik digital justering af kamera etc. løbende - så det var en fuldstændig professionel session.

Well - jeg glæder mig over at min smartphone i dag tager rigeligt fine billeder til brug for web/pc. Tryk/printkvaliteten er naturligvis ikke i top - men det eneste der forsvarer en høj opløsning i øvrigt, er hvis billedet skal trykkes/printes - det er helt fjollet at tro at et professionelt billede TEKNISK set er bedre end et fra en mobiltlf. når billedet blot skal bruges på hj.side etc.

Nej, men hvad kalder du tryk? Hvad skal tryk bruges til? Racekattens katalog i Hårlev er efter min overbevisning tryk og der var da ikke nogen, der kunne se, at det billede ikke var trykkvalitet.

Og i øvrigt så er jeg glad for at jeg ikke behøver købe noget. Jeg har flere gange fået taget billeder af en kat, hvor slut resultatet ikke har været noget jeg ville betale penge for… Hos Felicious kan jeg få taget lige så tosset mange billeder jeg vil uden at det koster mig noget - kun for dem jeg gerne specifikt vil købe…

[QUOTE=KartoffelChips;882246]Du driller sikkert - men jeg skal gerne lige minde dig om, at det bestemt ikke bare var 1200 billeder af “det samme” - og der desuden afhængigt af produktets farve/forpakning etc. - såmænd også blev skiftet baggrunde og foregik digital justering af kamera etc. løbende - så det var en fuldstændig professionel session.
[/QUOTE]

Ja, jeg driller tildels lidt. Men jeg både mener det og forsøger også at fremhæve den pointe at vores behov er forskellige. Den situation du beskriver vil aldrig være relevant for mig, og derfor kan priserne efter min mening ikke sammenlignes. Du har jo en masse samlet arbejde for dig som kunde, med en masse objekter. Det har vi opdrættere ikke :slight_smile:

det er da meget muligt man kan finde en fotograf herhjemme der kan tage billigere billeder af kattene - men jeg har faktisk ikke set EN fotograf herhjemme som tager SÅ gode bileder af kattene…
billeder af produkter kan på ingen facon sammenlignes med billeder af katte/dyr - første ting der gør kattene/dyr en del sværere er f.eks. det faktum at de ikke står som du lige beder dem om! Så bliver lys osv. altså en pæn del sværere at styre og der skal ligges en del mere arbejde i det.

jeg betaler gerne de 75,-/stk for de billeder jeg får taget hos FS - for helt ærligt så gør hun altså et lækkert stykke arbejde jeg ikke kan finde andet sted i samme kvalitet overhovedet inden for landets grænser og jeg kan slet ikke gøre det selv.

[QUOTE=Temple Bar;882244]Et af mine i den størrelse har såmænd været forside til et udstillingskatalog uden at nogen klagede over billedkvaliteten, så medmindre man vil blæse dem op til stor størrelse, hvor man måske nok kan se en forskel, er de små altså “gode nok”.

Mht. prisen - så ja, det er ikke billigt, men ligesom med så meget andet, så kan folk jo betale eller lade være. Der er bestemt ingen, der tvinger nogen til at benytte sig af muligheden og jeg kan ikke have ondt af, at Susanne benytter sig af de helt almindelige markedskræfter som udbud og efterspørgsel. Der er nemlig ikke særligt mange fotografer, der er gode til at tage billeder af dyr og der er mange opdrættere/udstillere, der gerne vil have gode billeder af deres katte.[/QUOTE]

Ja, hvorfor må Susanne ikke det når alle andre som driver forretning må?

Som svar til Eife…

Jo,jo… killinger/katte er levende og bliver selvf. ikke stående stille :wink:

MEN… hvis jeg forholder mig til prislisten på websitet:

http://feliciousstudios.dk/priser/

  • så koster selve sessionen noget - og derefter koster så det enkelte billede noget - og det er dér jeg synes fjolleriet foregår. Man burde da alene betale for arbejdet - ikke et efterfølgende “gebyr” for det enkelte billede - det er jo at tage penge for varen 2 gange.

Nå, men skidt nu pyt… Jeg kan ikke også åbne en katte-foto-forretning… :wink:

Racekattens katalog er print :slight_smile:
Tryk er offsettryk, som man altid bruger til større oplag - fx Kattemagasinet.

Chips - du kan ikke tage gode kattebilleder med en mobiltelefon - medmindre katten sidder helt stille.

[QUOTE=KartoffelChips;882262]Som svar til Eife…

Jo,jo… killinger/katte er levende og bliver selvf. ikke stående stille :wink:

MEN… hvis jeg forholder mig til prislisten på websitet:

http://feliciousstudios.dk/priser/

  • så koster selve sessionen noget - og derefter koster så det enkelte billede noget - og det er dér jeg synes fjolleriet foregår. Man burde da alene betale for arbejdet - ikke et efterfølgende “gebyr” for det enkelte billede - det er jo at tage penge for varen 2 gange.

Nå, men skidt nu pyt… Jeg kan ikke også åbne en katte-foto-forretning… ;)[/QUOTE]
Tja hun skal vel også have timeløn som enhver anden fotograf skal :? og det er dét jeg læser det første som…
først betaler man for hendes tid - og så betaler man for det produkt man ønsker bagefter.

[QUOTE=PiaB;882266]Tja hun skal vel også have timeløn som enhver anden fotograf skal :? og det er dét jeg læser det første som…
først betaler man for hendes tid - og så betaler man for det produkt man ønsker bagefter.[/QUOTE]

Enig, er også sådan jeg altid har læst prislisten :slight_smile: