[QUOTE=Theomilou;983807]Je kan ikke huske om du har skrevet hvordan hans bakke er? Hvis den er lukket, kan det så være at der er for lavt til loftet?
Det har jeg tænkt på nogle gange med min egen bakke, fordi jeg bruger et meget tykt lag grus.
Hvis der er lidt lavt til loftet, kan katten jo ikke sidde helt så oprejst som den måske ellers ville?
Det var bare en tanke… :-)[/QUOTE]
Det var faktisk en mulighed… Det er en lukket bakke…
Men første dag, hvor han var smurt ind og valgt ikke at dække det, der var der mindre i bakken end der plejer… Så der hældte vi mere i, men det kan self være vi har hældt for meget i…
I dag har han faktisk været på bakken uden at have afføring nogen steder
Vi har overvejet en åben bakke… Men jeg ved ikke om vi så får grus endnu værre end vi har nu, for det lyder til der VIRKELIGT skal smides rundt med grus når han er i den…
Har også overvejet om vi skulle bruge en murebalje, som jeg kan høre nogen gør…
Der har ikke været et foderskift efter han er flyttet hertil. Han havde lige overstået et foderskift hos tidl.ejer, og vi har fået 7kg af hans foder med. Så vi giver ham præcist det han fik hos hende - udover de par godbidder jeg gav ham den anden dag.
EDIT: Kan se du nok mener det jeg skrev tidligere. Det med at han lige er holdt op med at få hans gamle foder blandet i. Det var kun den første uge han var her hvor han fik det gamle blandet, og han var i foderskiftet hos tidl.ejer nede på at der kun lige akkurat var en lille smule af det gamle deri.[/QUOTE]
Ja det var det du skrev tidligere min tanke var baseret på, men med uddybningen, så er det nok ikke det der er årsagen, hvis han har kørt på det i et stykke tid uden problemer.
[QUOTE=Kiwa;983823]Ja det var det du skrev tidligere min tanke var baseret på, men med uddybningen, så er det nok ikke det der er årsagen, hvis han har kørt på det i et stykke tid uden problemer.
Mvh
Yvonne[/QUOTE]
Du må undskylde jeg ikke lige fik tænkt tilbage før jeg skrev første del af svaret
Egentligt, så sagde tidl.ejer at han fik tynd mave nogle dage hver gang der var omfordeling af hvor meget nyt og gammelt han fik. Så det kan være det er ‘de sidste krampetrækninger’ over skiftet.
Men hun har så også fortalt at hans mave i det hele taget bare er voldsomt letpåvirkelig…
Når hans mave er blevet helt normalt, så prøver vi at teste de nyindkøbte frysetørrede tun-godbidder. Så håber jeg hans mave kan tåle dem med mellemrum
[QUOTE=Lykke;983830]Du må undskylde jeg ikke lige fik tænkt tilbage før jeg skrev første del af svaret
Egentligt, så sagde tidl.ejer at han fik tynd mave nogle dage hver gang der var omfordeling af hvor meget nyt og gammelt han fik. Så det kan være det er ‘de sidste krampetrækninger’ over skiftet.
Men hun har så også fortalt at hans mave i det hele taget bare er voldsomt letpåvirkelig…
Når hans mave er blevet helt normalt, så prøver vi at teste de nyindkøbte frysetørrede tun-godbidder. Så håber jeg hans mave kan tåle dem med mellemrum :)[/QUOTE]
Hvorfor vil du give ham de godbidder:?..han har ikke brug for dem og det er da synd, hvis han ikke kan tåle dem og maven bliver smadret igen.
Han har brug for foder, der ikke slår hans mave i stykker, og ikke en masse godbidder med “tvivlsomt” indhold.
[QUOTE=Sim-Sim;983938]Hvorfor vil du give ham de godbidder:?..han har ikke brug for dem og det er da synd, hvis han ikke kan tåle dem og maven bliver smadret igen.
Han har brug for foder, der ikke slår hans mave i stykker, og ikke en masse godbidder med “tvivlsomt” indhold.:)[/QUOTE]
Nu er det heller ikke fordi vi på nogen måde har planer om at hælde godbidder på ham - det er meningen at det kun er engang imellem han får
De godbidder vi har købt nu er ikke ‘tvivlsomt indhold’, men 100% tun. Så det burde altså ikke være værre end at give ham kød…
Så har vi talt med Pia Dyrlæge og fået ZooLac til ham, for hans tynde mave + klingons er bare fortsat…
Hvis ikke det virker indenfor en uge, så skal vi ind og have ham undersøgt.
Åh, hvor føler jeg mig OND siden jeg har stoppet den tube ind i munden på ham
Men han tog det nu pænt… Han lå i baby-stilling i Runes arme, og han forsøgte ikke at kradse mig eller noget selvom hans forben var fri. Han lavede kun nogle ansigter og flyttede på hovedet, men havde faktisk munden pænt åben da jeg sprøjtede. Bagefter slikkede han det af jeg havde fået på hans krave, og nu er han en kælebasse igen (10 min efter overfaldet).
Fortrød det jeg havde sagt med at han var en kælepotte igen - for det var kun overfor Rune… Jeg blev nødt til at tage skrappe midler i brug for at få lidt sugar igen - BØRSTEN! Hans elskede, elskede børste!
Så vil helst ikke skulle tvinge det i ham igen :S Men, hvis han ikke spiser det når det bliver serveret, så skal jeg skam nok tage mig sammen!
Kattemalt på tube er en god måde at lære katten at slikke guf af dine fingre. Her guffer plejemissen både kattemalt og probiocin i sig med stort velbehag.
Mattis har jo også døjet med dårlig mave når han har spist noget han ikke er vant til. Min dyrlæge anbefalede Hills i/d (vådfodder) samt Specific Digestive Support (tørfodder). Det hjælper med det samme, maven er i orden dagen efter. Jeg giver samtidig ZooLac eller Probiocin tre gange om dagen. Mattis elsker begge dele og slikker det direkte fra tuben. A-38, HUSK og hjemmelavet skånekost med fisk/ris eller kylling/ris har ikke haft nogen forbedrende effekt på maven når den først har været slået i stykker.
Så har jeg vist fået løst problemet med hvad der er skyld i maven…
Har lige fået svar fra tidl.ejer, som fortalte, at hun helt havde glemte at fortælle, at godbidder som man kan få i forskellige smagsvarianter giver instant dårlig mave på ham… Så er den del da løst…
Jeg har forstået det som de ‘blendede’ - hvis det gir mening? Altså, dem der fås i stykker, og som jo nok er sat sammen med noget sjov… Fx Dreamies…
Men underligt han så kan tåle sine Whiskas godbidder…
Men jeg vil ikke tro der er noget galt med fx Thrive eller Cosma, for det er jo hele stykker frysetørret kød - så der er der jo ikke blandet andet i. Og tidl.ejer har fortalt at han er vant til lige at få et bette stykke kylling/oksekød/fisk af hendes aftensmad…
[QUOTE=Lykke;986587]Jeg har forstået det som de ‘blendede’ - hvis det gir mening? Altså, dem der fås i stykker, og som jo nok er sat sammen med noget sjov… Fx Dreamies…
Men underligt han så kan tåle sine Whiskas godbidder…[/QUOTE]
Og dermed har du selv tilbagevist teorien Jeg forstår godt nok ikke helt, hvad du mener med blendede godbidder, men hvis han tåler nogle godbidder med tilsætningsstoffer, tåler han som udgangspunkt alle godbidder.
Det behøver slet ikke hænge sammen med maden, at han har dårlig mave pt. - det kan også være f.eks. et bakterielt problem og det opklares kun ved, at der køres en afføringsprofil
[QUOTE=Temple Bar;986593]Og dermed har du selv tilbagevist teorien Jeg forstår godt nok ikke helt, hvad du mener med blendede godbidder, men hvis han tåler nogle godbidder med tilsætningsstoffer, tåler han som udgangspunkt alle godbidder.
Det behøver slet ikke hænge sammen med maden, at han har dårlig mave pt. - det kan også være f.eks. et bakterielt problem og det opklares kun ved, at der køres en afføringsprofil :)[/QUOTE]
Ved godt blendede var et dårligt ord… Var ment som dem hvor ingridienserne ikke længere er fx hele kødstykker.
Ja, undrer mig også over den del…
Men siden hans maveproblem begyndte lige efter han fik de nye godbidder, så tør jeg i hvert fald ikke give ham dem igen
Zoolacen har vist sig at virke… Hans afføring er i hvert fald nu gået over til at være bløde pøller, i stedet for nærmest en klat…
Det behøver slet ikke hænge sammen med maden, at han har dårlig mave pt. - det kan også være f.eks. et bakterielt problem og det opklares kun ved, at der køres en afføringsprofil :)[/QUOTE]
Helt enig!
Det er i morgen 14 dage siden du gav ham de godbider, du mener, han fik dårlig mave af…
Hvorfor får du ikke bare lavet en afføringsprofil…fremfor (måske bare) at symptombehandle ved at give ZooLac.