Lykke jeg har lige læst hele din tråd igennem og sakset nogle af dine svar ud. Det kan så godt være at de ikke sidder i den rigtige rækkefølge, men jeg håber det giver mening i forhold til mine kommentarer, som du kan se som tanker i forhold til problemløsning. Så kan du du "take it or leave it 
1. Først her lidt af hvad du har fået at vide af forrige ejer:
[QUOTE=Lykke;983830]…
Egentligt, så sagde tidl.ejer at han fik tynd mave nogle dage hver gang der var omfordeling af hvor meget nyt og gammelt han fik. Så det kan være det er ‘de sidste krampetrækninger’ over skiftet.
Men hun har så også fortalt at hans mave i det hele taget bare er voldsomt letpåvirkelig.… [/QUOTE]
[QUOTE=Lykke;986574]…
Har lige fået svar fra tidl.ejer, som fortalte, at hun helt havde glemte at fortælle, at godbidder som man kan få i forskellige smagsvarianter giver instant dårlig mave på ham.…[/QUOTE]
Jamen så har han jo en sart mave, og det kan du så handle på i fremtiden. Både i forhold til fremtidigt dagligt foder, evt. foderskift i fremtiden og hvad han skal have af godbidder.
2. Hans behandling her og nu
[QUOTE=Lykke;985755]…talt med dyrlæge og fået ZooLac til ham, for hans tynde mave + klingons er bare fortsat…
Hvis ikke det virker indenfor en uge, så skal vi ind og have ham undersøgt.
Åh, hvor føler jeg mig OND siden jeg har stoppet den tube ind i munden på ham 
Men han tog det nu pænt… Han lå i baby-stilling i Runes arme, og han forsøgte ikke at kradse mig eller noget selvom hans forben var fri. Han lavede kun nogle ansigter og flyttede på hovedet, men havde faktisk munden pænt åben da jeg sprøjtede. Bagefter slikkede han det af jeg havde fået på hans krave, og nu er han en kælebasse igen (10 min efter overfaldet).[/QUOTE]
Jamen her har du hans behandling. Som du selv skriver Zoolac til over weekend og ellers afsted til Dr. Dyr og få lavet afføringsprofil. Lige her og nu antager vi at hans tarmflora er fuldstændig messed up og at Zoolac’en som netop består af tarmbakterier kan genoprette hans bakteriebalance i tarmen. MEN hvis han er meget nem at stresspåvirke, så duer Zoolac måske ikke når den gives under tvang. Stress i sig selv kan være nok til at vælte maven, så hvis han skal holdes fast 3X om dagen for at få Zoolac… og han er nemt stresspåvirkelig… så risikerer du at fastholdningen modvirker den gode virkning af Zoolac. Så hvis ikke du allerede har fundet en måde at give det på, hvor han tager det frivilligt (på noget mad/godbid som han kan tåle), så prøv det - forså undgår du stresspåvirkning via fastholdelsen. Du stresser sikkert også selv over at fastholde ham? Det kan han også mærke og det kan yderlige stresspåvirke ham.
3. Forslag til at give Zoolac uden fastholdelse
[QUOTE=Lykke;986587]…Men underligt han så kan tåle sine Whiskas godbidder…
Men jeg vil ikke tro der er noget galt med fx Thrive eller Cosma, for det er jo hele stykker frysetørret kød - så der er der jo ikke blandet andet i. Og tidl.ejer har fortalt at han er vant til lige at få et bette stykke kylling/oksekød/fisk af hendes aftensmad…[/QUOTE]
Whiskas godbidder smurt ind i Zoolac? Måske knuste Whiskas godbidder blandet sammen med Zoolac? En 3. mulighed kunne også være kogt kylling skåret ud i bittesmå bidder blandet med Zoolac, det er faktisk både skånekost og behandling i et 
Så er det jo bare at fortsætte… og helst i samme åndedrag undgå at give Zoolac’en uden fastholdelse tvang
[QUOTE=Lykke;986910]…
Min plan var/er at han engang ska skifte foder igen, men syntes altså det var synd at gøre lige med det samme når nu hans mave reagerer på foderskift og han lige var gået igennem et foderændringsforløb lige før han flyttede herhen. Syntes måske lige han sku have lov at falde til inden vi begynder at ændre alt for ham, så der ikke bliver stress over nye mennesker og ny mad… Og jeg er blevet frarådt at ændre hans foder lige nu, når nu hans mave er gal.
EDIT: Det betyder ikke, at jeg ikke kan se at Genesis ikke ligefrem er det mest geniale foder til katte - men synes stadig det er tidligt at slæbe ham gennem endnu et foderskift.[/QUOTE]
Det vil også være noget gigarod at skifte hans mad ud nu, og det får du sandsynligvis ikke noget godt ud af. Hvis du vil skifte hans foder så vent til hans mave er fuldstændig iorden, og har været det i et stykke tid.
Nu ved jeg ikke hvor meget du har fuldt med i mine tråde om maveinfektion hos mine 2 kuld plejekillinger? De havde så en bakterieinfektion af en eller anden art - så derfor skulle de på skånekost indtil deres maver var iorden. Skånekosten her er RC intestinal. Det fik de så indtil pøllerne så normale ud/næsten normale og de skulle også lugte normalt og ikke totalt fælt som de ellers gjorde :S. Så begyndte jeg at blande deres killingerfoder op med Intestinal - 1/3 killingefoder + 2/3 Intestinal, 2 af dem væltede, 2 gjorde ikke. Den blanding fik de indtil maverne igen var normale. Så ændrede jeg lidt på blandingsforholdet igen ½ killingefoder ½ intestinal… og sådan fortsætter du så indtil hans mave er iorden. Håber det er skrevet så det er til at forstå 
Mht typen af skånefoder, så har folk herinde vidt forsk. præferencer for hvad der virker. Mine gider ikke spise kogt fisk, kogt kylling og ris - forget it siger jeg bare. Ude på internatet bruger de også RC Intestinal når der er dårlige maver, og de har endnu ikke måttet give op overfor ret mange katte med dårlige maver, og som sagt fik jeg også mine killinger på køl igen med RC Intestinal. Jeg ser ikke nogen grund til at prøve en af de andre når RC virker.
Jeg kan huske at der også er blevet nævnt nogle andre typer af tørkost til dårlige maver. Hvilken en du ender med at vælge, er sådan set fuldstændig lige meget - den skal “bare” stabilisere hans mave og tarmsystem, og dernæst skal han langsomt sluses over i sin alm. mad. Derudover er det godt at sørge for altid at have noget af den fodertype til dårlige maver du vælger i huset. Disse fodertyper kan være megadyre herhjemme hos dyrlægerne, men mange af dem kan også købes på Medicanimal.com, og der er de billigere.
Og husk… det er kun et forslag alt ovenstående