Fip

Som nogen ved, så hentede jeg dette lille sorte monster i start dec. sidste år.

Hvad mange ikke ved, er at hun mellem jul og nytår fik diagnosen tør FIP udfra blodprøve svar.



Det er anden gang jeg har en killing med tør FIP og meget er sket siden jeg mistede Blabbe i 2018.

Der findes nu en behandling … YEAH … problemet er bare den ikke er godkendt i DK … FUCK …

Med lidt hjælp lykkedes det mig heldigvis, at få hentet en behandling hjem til hende og hun er nu på dag 38 af 84 og har næsten taget et halv kg på.

Selvom hun respondere på behandlingen, så er der ingen garantier for, at hun ren faktisk overlever men nu har hun fået chancen.

Pip er fuldstændig ligeglad med behandlingen, hun er lykkelig for den lækker mad der bliver serveret og for igen at have en killing, som hun kan tosse rundt med.

21 Synes om

Håber hun bliver rask, rigtig god bedring til hende :kram:

3 Synes om

Rigtig mange krydsede fingre for at hun kommer igennem sygdommen, for Fuck FIP!!!
Lorte sygdom!

3 Synes om

Masser af :kryds: for hun kommer godt igennem det og bliver rask.

3 Synes om

Det er en forbandet sygdom, men jeg krydser alt, hvad krydses kan. :kryds:

2 Synes om

krydser figre for hende og håber du vil dele resultaterne med hendes behandling.
Vi valgte jo behandlinge fra med Agatha, men hun var også noget ældre (halvgammel)

1 Synes om

:kryds: for at hun kommer igennem og klare sig!

1 Synes om

For ‘‘BEEEEP’’ altså!
Håber hun klarer det l*rt :bebe:

1 Synes om

Ej Anne, det er jeg virkelig ked af at læse :cry:. Jeg håber hun fortsat responderer godt på behandlingen!

Hvis du har mod på at dele løbende med dine erfaringer ville det være fantastisk, omend jeg også udmærket forstår hvis ikke der er overskud til det.

Udover at hun har taget på, hvordan er hendes daglige trivsel, humør, energiniveau etc.
… og igen kun hvis du har overskud.

Er du mon med i nogen af de FB-grupper der er her i DK og vist også i Sverige, med folk der har prøvet at behandle FIP med det nye lægemiddel?

På et eller andet tidspunkt kan man jo håbe på at det bliver godkendt i DK. Jeg mener Nils Pedersen for nylig har lavet et review omkring de amerikanske erfaringer fra hans laboratorie og med katte der har været i behandling.

Krydsede fingre og fortsat god bedring til hende… og et kram til jer :kram:

3 Synes om

Hun bliver nødt til at klare den… Det bette gespenst er god underholdning for både Pip og dig :wink: :smiling_face_with_three_hearts::crossed_fingers:t2:

1 Synes om

Jeg svare lige alle her :slightly_smiling_face:

Tak for alle krydsede finger :heart:

Jeg er her over en måned inde i behandlingen meget afklaret med de mulige resultater. Jeg behandler 1 gang og så må det briste eller bærer. Jeg har desværre ikke et pengetræ i haven men 8 andre katte, hvor der skal være råd til mad og dyrlæge, hvis ulykken er ude.

Jeg er ikke tilhænger af FB grupper, der sidder al for mange mennesker der, som giver mig tics :face_with_peeking_eye:

Da hun var ca. 14 dage inde i behandlingen gik hun fra, at sove meget, spise meget lidt, lege meget forsigtigt og lugte underligt til, at drive mig til vanvid i skøn forening med Pip :woozy_face:
Hun opfører sig, som en hel normal killing nu, dog vil jeg gerne hun spiste tørfoder men det nægter hun hårdnakket, så det går langsommere end jeg har håbet på med at tage på.
Jeg ved godt det lyder underligt men jeg tror tør FIP har en lugt … den gør noget ved deres krop som afgiver en lidt spøjs lugt, den forsvandt først da medicinen begyndte at virkede ordentligt.

Jeg skal prøve, at huske at give opdateringer ellers må I skubbe til mig

18 Synes om

Jeg ved godt hvad du mener, men engang imellem er der nu nogle grupper hvor det rent faktisk er lødige mennesker der sidder og styrer det hele. Jeg tillader mig at vove pelsen, så kan du jo kigge eller ej, og anbefale gruppen der hedder “Kampen mot FIP”. Der er nogle gode dokumenter derinde, inkl. et kompendie fra en dyrlæge der har samlet op på Nils Pedersens review om FIP, der ligger også en timeline beskrivende observationer i kølvandet på behandling af FIP, den timeline kan du måske bruge? Der er også link til den original artikel timelinen bygger på.

5 Synes om

Men jeg tror også at det er vigtigt at lave opdateringer her i tråden, for det kan blive guld værd for os alle sammen. Om det går den ene eller den anden vej, så skal vi lære af det.

5 Synes om

100 % enig i det omfang Anne magter det/har overskud. Erfaringer er guld værd, det er netop også derfor jeg henviser til ovenstående gruppe. Man kan jo godt hente erfaringer mange steder fra. Desværre er der ikke helt så mange deltagere på forum mere som der har været, så der er ikke den samme respons på indlæg af denne karakter som der tidligere har været.

EDIT: efter aftale med Anne deler jeg et link til et webinar om FIP-udbruddet på Cypern. Det er lavet af fagfolk til fagfolk, så det kan sandsynligvis være lidt langhåret hvis ikke man har en vis biologisk forståelse: EveryCat Health Foundation

image

Link til registrering er her

5 Synes om

Anne - Mange krydsede fingre for hende :kryds:

Carina - Kan du smide et link? FB er virkelig svær at søge på i disse dage (både når jeg skal sende noget til folk jeg jævnligt skriver med, og når jeg vil søge grupper eller lign. frem), og kan heller ikke få denne frem :venter:

4 Synes om

@Eva_K jeg har inviteret dig, den er nok privat når den ikke kan søges.

1 Synes om

:kryds: gang mange
Til hun bliver rask
Og :kram:
God bedring til hende
Samtidig tak for du går foran og afprøver behandling
Nogle skal gå foran for andre kan blive kloger på det
Tak :heart:

1 Synes om

:kram: :kryds: :kryds: :kryds:

1 Synes om

Lille Stellina med det faste blik. :smiling_face_with_three_hearts: :hjerte: Hun skal bare klare den!

2 Synes om

Hej
Man kan ikke stille diagnosen ud fra blodprøven alene, og jeg kan ikke se biokemien, så jeg ville være forsigtig med at være endegyldig. Din kat har i hvert fald blodmangel og en aktiv infektion. Så meget er sikkert. Hvis det passer med at katten også har symptomer på aktiv FIP, er udsigterne desværre ikke gode.
De nye undersøgelse på behandling af FIP er logende, og jeg glæder mig meget til at få det i hænderne. Det har dog ikke aktuelle udsigter her i DK, så vidt jeg ved, og resultater i studierne er desværre også meget svingende.
Jeg håber det bedste.
Søren