Flænge i tungen

Hvad kan give en flænge så langt tilbage på tungen (det er meget langt tilbage og går ned i halsen) den kan ikke ses når man normalt tjekker mund, men ved at krænge munden langt op, mens tungen fastholdes let (undskyld lille misling) Flængen er dyb, men bløder ikke længere. (Der var blod på katten, hvilket jeg ikke kunne finde årsagen til først) Der er dyrlægetid i morgen tidlig, men jeg er ret paf over, hvad kan lave en flænge der. I mit hoved kun noget han har slugt. Man kan ikke se hele flængen her, for den går langt ned.

2 Synes om

Jeg tænker måske noget gavebånd eller lign

1 Synes om

Tak for svar. Det er det temmelig sikkert ikke. Det er opstået akut (ved jeg da jeg fandt frisk blod på ham), efter en glarmester havde åbnet det forkerte vindue fredag (og vi så det først i dag) og missen derfor var gået ud i dag. Bimse var ude relativt kortvarigt og kom tilbage med blod i pelsen (hale, rundt om mund og på det ene bagben) En forsigtig vask viste ingen sår (heller ikke i munden, men jeg kunne ikke se såret på tungen, så langt tilbage) blodet i pelsen passer med han har ligget i kugle og sovet og blødt på de steder fra munden.

Først da han gaber meget højt, kunne jeg se noget i munden.

Jeg tænker ikke der har været gavepapir i naboens have (og det skulle undre mig, hvis han gik efter det. Han er ikke rigtig en legekat)

Jeg tænkte også et epileptisk anfald, men det er slet ikke muligt at bide sig der.

Jeg har også tænkt byld, der er sprunget, men så ville han vel have været utilpas inden da og hvad er den så kommet af?

Måske vi bliver klogere med narkosen i morgen. Jeg synes det er en meget mystisk og voldsom flænge.

2 Synes om

Lyder som en god ide med dyrlægen i morgen, så I kan få tjekket om der er noget (ud over flængen) der ikke er som det skal være. :kryds: for at han har haft, i dette tilfælde, tungen for langt fremmede, og fået flængen på den måde. God bedring til ham. :hjerte:

3 Synes om

Håber du får svar ved dyrlægen i morgen. Og rigtig god bedring med ham

Med venlig hilsen

2 Synes om

Ingen svar på årsag, men der hvor tungen går ned i svælget og nede i svælget er tungen skåret næsten over på langs. Forsigtigt bud var barberblad (men højest urealistisk) De har taget røntgen og der er intet fremmedlegeme. De opererer nu. Han vil skulle på noget bestemt vælling de næste 5 dage. Smertestillende og antibiotika. Stingene er selvopløselige. Han flytter ind på min store datters værelse, mens han kommer sig, så han ikke skal forholde sig til killingdjævlen eller gårdkatten.

6 Synes om

Lyder ikke godt, håber det går godt :kryds: god bedring med ham
:klappekat: :kram:

Med venlig hilsen

1 Synes om

God bedring med ham :kram:

2 Synes om

Øv, det lyder som noget af en omgang - rigtig god bedring med ham! :crossed_fingers:

Det er virkelig utroligt og ikke mindst frustrerende, hvilke mystiske skader dyr nogen gange er i stand til at rage til sig - en af vores ponyer stod en aften med en 4-5 cm lang og et par cm tyk flap hængende ned fra overlæben, et helt rent snit, og ingen skader på tænder eller tandkød, så næppe et spark.
Og trods intensiv eftersøgning lykkedes det mig aldrig at identificere noget, han kan have skåret sig på…

1 Synes om

Hold da op hvor voldsom, godt du kom afsted med ham. Forsat god bedring med ham. :hjerte:

1 Synes om

Puha, det lyder som en grim en. Krydser fingre for at det heler supergodt op!
:kram:

1 Synes om

Tak alle. Han er vel hjemme. Det er en virkelig voldsom skade. Det ligner faktisk, at nogen har haft en meget skarp saks og klippet i ham - hevet tungen ud og klippet en gang. Men jeg kan ikke sige, det er det, der er sket. De næste 48 timer er kritiske. Der er syet med 7 sting, han er på steroid (for det ikke hæver), antibiotika og så skal jeg give smertestillende hver 8 time i en lille uge. Det næste døgn skal svælget/det bagerste dryppes hver 2 time med mild lokalbedøvelse :crossed_fingers:

7 Synes om

:kryds: for at han kommer okay igennem det.

1 Synes om

:kryds: for det går godt de næste par dage og god bedring til ham

Med venlig hilsen

1 Synes om

Stakkels kat - jeg krydser alt for ham. :hjerte:

1 Synes om

God bedring med ham :kram:

1 Synes om

Uha, det lyder slemt. Stakkels kat. Og rigtig træls, at det ikke er til at finde ud af, hvad der er sket.

Rigtig god bedring med ham.

1 Synes om

Skrækkelig historie. Krydser fingre for ham :smiling_face_with_tear:

1 Synes om

Tak. Han har det ikke rigtig godt, men det er nok forventeligt. Han ville gerne spise lidt i går, men intet i mange timer (siden ca kl 18) Han er meget træt og jeg tror han har ondt, smertestillende til trods. Jeg har skrevet med dyrlægen og vi er enige om at lade ham sove nogle timer og så ringes ved omkring middag :crossed_fingers:

7 Synes om

Det er en voldsom omgan :frowning: God bedring til ham :hjerte:

2 Synes om