[QUOTE=Alice;1256513]Uha Eva, det har jeg heldigvis aldrig prøvet …Hvordan pokker har din lille bandit fået kringlet det ?
Mine vinduer ( de store ) åbner indad. Dvs nettet hænger udenfor, og skal/kan ikke skydes fra side til side. Når nettet skal rengøres for kattehår, så bruger jeg en børste eller støvsugeren.
Jeg ved ikke om du her kan ane at vinduet her går ind i køkkenet. ?

På linket herunder, er vores vinduer dem til højre. Vores vinduer er bare relativ store 130X150
På vores altan, som er glasdækket, og hvor glasset er delt i ‘fag’ og kører i en form af skinner. Her skyder jeg glasset sammen, og sætter mine fag med fluenet i skinnerne, og jeg har heldigvis ikke oplevet at mine striber kan løfte dem op …Hverken de gamle, og ej heller når vi har haft killinger.
Her ser du altanen, men det er lidt svært at se nettet ?

Jeg kan godt forstå du er lidt nervøs, det ville jeg osse være. Jeg ville nok måle min vindueskarm, og skynde mig neg i et byggemarked, og få dem til at save mig et ‘bræt’ som jeg kunne lægge i karmen. Så skal Robin da på noget af en opgave, først skal han ha’ flyttet brættet inden han kan komme ind til nettet, det burde sikre ham - Ikke sikkert det er særlig køn med et bræt i vinduet, men det ville jeg nu være ligeglad med, bare misserne var sikret.[/QUOTE]
Mange tak for svar Alice 
Mine vinduer åbner udad, dvs. at nettet sidder ind mod rummet og skal køres til siden for at åbne/lukke vinduet.
Jeg kan ikke rigtig se, hvad et bræt kan hjælpe - hvordan skal det placeres for at have virkning?
Den aften, hvor Robin fik løftet nettet ud af rammen, havde jeg sat vinduet på klem og placeret en korkprop, så det ikke blæste i og den prop syntes Robin altså gerne at han ville have fat i.
Så han sled og stred, kunne jeg høre - og pludselig blev der stille og da jeg så skulle se, var banditten på vej ud 
Jeg håber
at vinduet uden korkprop er totalt uinteressant - han har da aldrig gjort det før trods fugle og insekter!