Fluenet / petscreen til vinduer?

[QUOTE=Catcrazy;1256576]Jeg ved godt at det ikke er det du efterspørger, men jeg vil alligevel vise dig hvilken løsning jeg har valgt på mine vinduer :slight_smile: Det er købt på Zooplus…

[/QUOTE]

Det vil være en god løsning til mine tophængte vinduer. Må jeg spørge, hvordan de fungerer mht. at åbne/lukke vinduerne?

Jeg synes at det fungere rigtig godt, og det er også begrænset hvor grimt det er at se på når de er lukket… Det eneste minus er at hvis vinduet er åbnet og vinduet smækker i, så kan kattenes poter komme i klemme,men jeg sætter en lille træklods imellem gitteret og vindueskarmen og så er der ingen problemer. Jeg er ihvertfald rigtig glad for løsningen og det er mine katte også :slight_smile:

Tusind tak for svaret! :smiley: Kan du evt. gøre mig den store tjeneste at tage et billede med lukkede vinduer? Går gitteret ind over vindueskarmen, eller foldes de op langs vinduet? Jeg har lidt svært ved at gennemskue, hvordan de sidder i forhold til vindueskarmen.

Jeg har overvejet at sætte dem omvendt, dvs. montere dem på ydersiden af vindueskarmen. Mon det kan lade sig gøre?

Vi har overvejet samme løsning, så jeg håber det er ok, at jeg har et par spørgsmål :slight_smile:

Har kattene nogensinde siddet på nettet?

Kan du have noget i vinduerne?

Hej Cecilie og Lykke :slight_smile:
Jeg får idag taget billeder til jer og svaret på jeres indlæg…

Her er lidt billeder som lovet… Hvis de ikke er gode nok, så tager jeg gerne nogle nye :slight_smile:

Og jeg kan sagtens have noget i vindueskarmen og misserne på hhv. 2,8 - 2,9 og 4,1 kg sidder dagligt på gitteret, når det er åbnet og det holder helt fint til det :slight_smile:

Tusind tak for billederne! Nu kan jeg se, hvordan gitteret er monteret, og det ser ud til, at det også vil passe fint til mine vinduer. Jeg bestiller straks nogle gitre! :smiley:

Redigeret: Måske passer gitrene faktisk også til mine skråvinduer. Jeg har målt og åbnet og lukket, og jeg tror, det vil kunne lade sig gøre. Så skal jeg bare skrue et par øskener i hhv. vinduesramme og vindueskarm, så vinduerne kun kan åbnes 16 cm. Og så finde et stykke træ ligesom dit, så vinduerne ikke smækker ved gennemtræk.

Jeg tror faktisk, det kan lade sig gøre! :smiley: :smiley: :smiley:

[QUOTE=Cecilie;1257228]Tusind tak for billederne! Nu kan jeg se, hvordan gitteret er monteret, og det ser ud til, at det også vil passe fint til mine vinduer. Jeg bestiller straks nogle gitre! :smiley:

Redigeret: Måske passer gitrene faktisk også til mine skråvinduer. Jeg har målt og åbnet og lukket, og jeg tror, det vil kunne lade sig gøre. Så skal jeg bare skrue et par øskener i hhv. vinduesramme og vindueskarm, så vinduerne kun kan åbnes 16 cm. Og så finde et stykke træ ligesom dit, så vinduerne ikke smækker ved gennemtræk.

Jeg tror faktisk, det kan lade sig gøre! :smiley: :smiley: :D[/QUOTE]

Det var så lidt Cecilie :slight_smile: Jeg håber du vil vise billeder, når det er blevet monteret. Det er jo en udfordring for rigtig mange af os, at kunne åbne vinduerne og at der samtidig er sikkerhed for at der ikke sker vores katte noget :hjerte:

Og godtnok er mine gitre ved at se lidt medtaget ud, men de har også holdt i 2,5 år hvor misserne dagligt bruger mange timer på at sidde og gå på det. Så det holder rigtig godt og til en pris hvor alle kan være med :smiley:

Har du set alle tre sidde på samme vindue samtidigt? :ups:

Jeg tænker også på, at min ragdoll måske kan komme op på de 8-9 kg som voksen (hans halvbror vejer næsten 9). Men det ser ud til, at de der gitre kan monteres både med superlim og med skruer (begge dele medfølger). Hvis man nu gør begge dele på én gang og derudover sætter dem sammen med sidegitrene med strips (som jeg kan se, at Nanna har gjort) eller med ståltråd, gad vide, om de så ikke kan holde til en del?

Jeg har heldigvis kun problemet ved mine “normale” vinduer, for skråvinduerne får bundgitteret monteret på skrå, så det ikke kan siddes på og også er rigtig svært at klatre i. :stuck_out_tongue:

Jeg skal nok lægge billeder op, når jeg får monteret dem. :slight_smile:

Jeg har også selv lavet et netvindue:

Selvom mange har gode erfaringer med de hidtidige Fluenet.dk-netvinduer, så har jeg også hørt om nogen, der har fået kradset lidt enkeltmasker i dem. Nej, jeg ville ikke begynde at udskifte dem, bare pga. det nye produkt. Men skal man alligevel installere nye, så er det da et fedt tiltag :thumbup:

Nå, det har vidst lidt lange udsigter med det gitter, for Variant 1 (montering på siden af vinduet) er udsolgt fra Zooplus, både på den danske og tyske side.

Vi har d. 15-04-15 genbestilt varen hos producenten og forventer, at leveringen sker d. 12-09-15.

Mærkeligt nok er gitteret også udsolgt på den engelske side, men der er det Variant 2 (montering på over- eller undersiden af vinduet), som er udsolgt. Så i teorien kunne jeg bestille fra den engelske side, jeg synes bare portoen er så dyr. Så jeg håber, de gitre kommer tilbage i den danske Zooplus inden længe!

[QUOTE=Cecilie;1257582]Nå, det har vidst lidt lange udsigter med det gitter, for Variant 1 (montering på siden af vinduet) er udsolgt fra Zooplus, både på den danske og tyske side.

Mærkeligt nok er gitteret også udsolgt på den engelske side, men der er det Variant 2 (montering på over- eller undersiden af vinduet), som er udsolgt. Så i teorien kunne jeg bestille fra den engelske side, jeg synes bare portoen er så dyr. Så jeg håber, de gitre kommer tilbage i den danske Zooplus inden længe![/QUOTE]

Alle ordre uanset hvilken side man bruger shippes fra Tyskland (samme lager), så det er sandsynligvis en fejl at den ene står som udsolgt på den danske og den anden på den engelske side. Det ligner dog at de snart burde være lagerførende igen :slight_smile:

Mja, man kan faktisk godt prøve. For ja, alle tingene kommer fra Tyskland, men jeg er ret overbevist om, at de har forskellige lagre i Tyskland.

Det er nu ikke helt rigtigt. Jeg har også modtaget pakker fra andre steder i Europa. Engang var det simpelthen én ordre, der var delt op. Jeg tror, den ene pakke kom fra Frankrig eller Holland. Så jeg tror, de har flere lagre rundt omkring.

Hvor er det mærkeligt…
Da jeg (for to år siden cirka) bestilte mine gitre kunne jeg også kun købe variant 2 på den tyske side, men fandt så variant 1 på den danske Zooplus :?

Det er mærkeligt. Jeg synes også, det lyder underligt, at de har bestilt flere gitre i april og måske først får dem leveret på lørdag? :gruble: Ærgerligt, at Petworld tager 85,- for et gitter, der koster 35,- hos Zooplus.

Det er nogle meget flotte vinduesrammer I har bygget, synes jeg. :slight_smile:

Jeg kom til at tænke på, at man nogle gange måske kan se, hvilke katte ejeren til vævet passer.

Hvis det er dyre racekatte, så sidder kattevævet nok indenfor fluenettet.
Men er det huskatte i topform, så har ejeren måske lært på den hårde måde, at kattevævet skal sidde udenpå fluenettet.!

Bitten ( en lille kvik hunhuskat ) sprang engang ind gennem fluevævet hos mig.