Fluer i køkkenet, HJÆLP!

Argh… Jeg er simpelthen ved at blive sindsyg. Vi havde nogle appelsinskrælder liggende i køkkenet for lang tid, og det kom der så åbenbart fluer ud af (Siden hvornår er bananfluer gået af mode), og de er altså ikke lige så nemme at komme af med som bananfluer.

Jeg støvsuger dem op, og når jeg ikke kan se flere så propper jeg køkkenrulle for enden af støvsugeren så de ikke kan komme ud igen. Men et par timer efter er køkkenet fyldt med de satans fluer igen. Og det er ikke engang voksne fluer, de er små, så de ryger lige igennem fluesmækkeren. Og der er ihvertfald mindst 100 af dem. Lige meget hvad jeg gør så kommer lortet igen…

HVA GØR JEG???

Tja… der ligger et eller andet, som fluerne kan formere sig af!
Så… du rydder op og gør rent - meget rent :slight_smile:
Kig bag alt, du kan komme til at kigge bag… flyt ud… støvsug og/eller vask bag ALT… kom ud i alle kroge… skur og skrub alle overflader i desinficerende midler…

Hvis du så stadig har fluer om en uge, så kan du begynde at brokke dig :slight_smile:

Jeg har simpelthen ingen ide om hvad de kan leve af. Der er ryddet i hele køkkenet. Jo, der står da lige nogle tallerkner og gryder som ER skyllet af. Men der er absolute ingen madrester nogen steder. Så jeg forstår det ikke. Og de sidder ik kun 1 sted i køkkenet, men overalt.

Hvad med støvsugeren…renser du den?

Og det er lige netop fordi du ikke aner, hvor de kommer fra, at du er nødt til at gøre så grundigt rent!
Der kan være faldet et eller andet ned bag et skab, komfur eller lignende… og det finder du ike bare ved an almindelig grundig køkkenrengøring…
Så der er desværre ikke andet at gøre end at komme igang…

Mener du pga fluerne? Nej. For efter 24 timer i en lukket støvsuger, så dør de. Imens de er i støvsugeren kommer der flere og flere fluer i køkkenet.

[quote=Ann K;84975]Og det er lige netop fordi du ikke aner, hvor de kommer fra, at du er nødt til at gøre så grundigt rent!
Der kan være faldet et eller andet ned bag et skab, komfur eller lignende… og det finder du ike bare ved an almindelig grundig køkkenrengøring…
Så der er desværre ikke andet at gøre end at komme igang…[/quote]

Jah… Øv… Så må jeg hive alt ud jeg kan komme igennem. Bah…
Men så kan man vel lade være at glemme appelsinskrælderne -tommelned

Hiv køleskab og komfur ud- der kan godt samle sig ting og sager deromme bagved.

Hvis du har en plante med for våd jord, kan de også være deri -mai

det lyder som om det MÅSKE kan være sørgemyg og ikke bananfluer… der er nemlig meget stort forskel på de 2 selv om de ser ens ud…

har du nogen planter rundt omkring i nærheden af køkkenet som du har vandet for nylig ?

hvis ja - så gå hen og ryst planterne… hvis der står en sky af fluer op - så har du synderen…

så kan du gøre 3 ting…

hvis det er en plante der kan erstattes - så smid den ud - promte…
hvis det er en hårdfør plante - væddeløber eller jordbærhang eller lign - så udtør den… og jeg mener UDTØR den… 14 dage uden vand - det er få planter der kan holde - men det slår alle larver ihjel - og på den måde dræber du næste generation… så vander du 1. gang meget lidt - og holder en uges pause og så fremdeles indtil de er væk…

det er en opslidende procedure…

  1. du bestiller nematoder - det er en skadedyrsbekæmpelse der æder larverne, det er dyrt men det virker… men fuck det er belastende hvis man skal fortsætte i et par md fordi man ikke har fået det hele med…

og som alle de andre skriver - hvis det bare er bananfluer - så er det hovedrengøring… men dit problem lyder som sørgemyg

Kunne lyde som de små fluer Sørgemyg der lever i plantejord.

De kan udrydes ved at lade jordren være tør.

http://www.husetoghaven.dk/kunder/cyberia/artikler.nsf/start?Readform&ContentFrame=http%3A//www.husetoghaven.dk/kunder/cyberia/artikler.nsf/0/FBB7220F07C87FF8C1256D950073110E%3FOpenDocument%26Banner%3D1%26&HeaderFrame=javascript%3AsetlinkAndMenuItem("Huset"%2C%20"ID0")%3Btop.setbanner("/C12568D90040DD6B/WebAdShow%3FOpenAgent%26Section%3DHUSETALT_OM_HUSETBLOMSTER_I_BOLIGENPASNING_OG_PLEJE%26Region%3D")%3B%20

Det er hverken sørgemyg eller bananfluer. Det er fluer :slight_smile:

hvis det er reelle fluer - så prøv at undersøge om der er et hul i væggen…

jeg ved godt det her lyder ulækkert, MEN sommetider, så ligger der mus og eller rotter som er døde i væggene… og når de er i forrådnelse - så kommer der fluer… i stor stil… og er der hul i væggen - så kommer de ud i dit køkken…

klamt - og det værste er - det bedste du kan gøre er at stoppe hullet til med polyfylla

Jeg ved at under køkkenvasken der kan komme mus ind (simba har selv fanget en der), men jeg kan altså ikke få øje på noget hul derinde… Så jeg aner ikke hvor de kommer ind. :expressionless:

Har du planter stående, som har fået for meget vand så de er fugtige for længe, kan det osse få fluerne frem.

Jeg er en nød til det med vanding af planter, så ind imellem kvajer jeg mig med for meget vand til kattenes stuebambus og så kommer de små sataner

Jeg har slet ikke nogen planter i huset, de overlever alligevel ikke :stuck_out_tongue:

Hvis det er rigtige fluer, hvad så med at sprøjte med noget fluegift??
Det man køber i enhver velassorteret byggemarked.

Støvsugeren ville jeg tømme uanset hvad, hvis jeg var dig.

Luft grundigt ud, i håb om at de flyver deres vej.

Det ville jeg godt nok passe på med, da det umuligt kan være sundt for kattene og hunden at indånde eller slikke i sig…
Camilla

Ja fluegift har jeg ikke tænkt mig at bruge. Jeg ved at med fluegift skal man ud af huset i nogle timer. Og jeg har ikke i sinde at sidde udenfor med 5 killinger,8 katte, 2 mennesker og 1 hund :slight_smile:

Du kan sagtens bruge flue gift sprøjt i køkkenet luk døren og vent en time med at gå derud og udluft godt bagefter husk at fjern alle madvarer der skulle ligge fremme…vi har mange dyr og vi har brugt det.