Det er 2. gang hun holder flytte dag med killingerne, og vi har bare så svært ved at tyde hvad hun egentlig vil. :surrender1:
Første flytte dag 23/12, lykkedes det os at holde hende inde i soveværelset, mod at hun fik dem ind i mit tøjskab, i en skuffe vi flyttede nederst i skabet.
Killingerne begynder så selv at kravle ind og ud af skabet og vi anser at det nok vil være en god idé at sætte kravlegården op, så de ikke vænner sig til for meget plads inden de er bakketrænet. Så det gjorde vi i går aftes.
Det skulle vi så ikke have gjort, for hun blev helt hys og ville flytte på dem igen. Efter et par timer hvor hun prøvede flere gange at flytte på dem, tog vi kravlegården ned igen, for så kunne vi bare sætte nogle flere bakker op i soveværelset som nødløsning.
Hun faldt til ro, og holdt dem derinde ind til i morges, hvor hun så beder om at komme ud, ved at skrabe på døren som hun plejer.
Med sig ud havde hun så en killing, og den smed hun midt på stuegulvet, og lagde sig så ned og kiggede på den gik på opdagelse.
Skal vi gå ud fra at hun vil have dem med ud i den store verden nu, og så sætte kravlegården op i stuen.
Killingerne virker lidt overvældet. Den ene har fundet sig en hule at ligge i, og den anden har et mod uden lige - han hvæser og langer ud efter Figaro. :høhø:
Det kunne lyde, som om hunkatten vil være med i familiens liv og have killingerne med. Sæt kravlegården op i stuen - indret kravlegården med en hule, så der er lidt skjul.
Åh ja, de kattemødre :høhø: vil hun gerne være hvor I er ? for så vil jeg prøve at sætte kravlegården op i stuen - måske et lidt mørkt sted -og så masser af huler, de små (og mor) kan ligge i og så se hvad hun siger til det.
Ellers - har I mulighed for at “sætte” kravlegården til “skabet” i soveværelset så de kan tusse rundt i den derinde ?.
Jeg håber I finder en løsning som mor finder tilfredsstillende
Jeg plejer at lade min hunkat fortælle, hvor hun vil have killingerne. Når hun har besluttet det, sætter jeg kravlegården op der.
Derfor man er nødt til at have en mobil kravlegård
Det var det vi prøvede på i går aftes, altså at sætte kravlegården op til skabet - men ak nej.
Ja hun er meget socialt anlagt og elsker vores nærhed, og måske hun har savnet Figaros selskab til trods for at hun kom ud meget tit i løbet af dagen. Men når hun endelig var ude, så ville han bare parre hende, og det blev hun altså træt af.
Men sjovt nok, har han slet ikke lagt an til at ville parre hende, efter hun tog killingerne herind.
Men nu er de placeret i en hule i kravlegården, herinde i stuen. Og nu suser hun rundt og leger med Figaro.
Kravlegården er ikke god nok, nej de skal hentes midt ud på stuegulvet og have pat. Var ellers ved at blive lidt bekymret, da de intet har fået siden i morges.
Nå men vi må lige fnde ud af hvordan vi så gør det bedst. For et kompromis med hende, finder man nok ikke lige. Så det bliver jo nok til at vi må overplastre med tissebakker i hele stuen.
Fanny har besluttet sig for at holde godt fast på sine killinger, der bestemt ikke skal have lov til at komme uden for fødekassen - og hvis de ikke makker ret, så får de stukket en pat i munden (samtlige killinger har taget 20 gram på fra igår til idag, så der har nok været mange udbrudsforsøg )
Er det en “kaninkravlegård” I har ? eller enkelte elementer som kan sættes sammen ?
Jeg har begge dele, men lige nu er vores stue delt op i to, afskærmet med elementerne og så har vi sat 5 tissebakker op rundt omkring ikke kønt men effektivt med små misser i huset
[quote=MZJ;522403]Er det en “kaninkravlegård” I har ? eller enkelte elementer som kan sættes sammen ?
Jeg har begge dele, men lige nu er vores stue delt op i to, afskærmet med elementerne og så har vi sat 5 tissebakker op rundt omkring ikke kønt men effektivt med små misser i huset :)[/quote]
Det er en hjemmelavet som passer til et hjørne, dog kan der sættes flere plader på alt efter hvad vi har af materiale i stalden.
Bedstefar er faktisk ved at lave en af plexiglas, det ser ikke så rodet ud nemlig. Men måske en lang plade til at dele stuen op vil være en bedre idé.
[quote=MZJ;522403]Er det en “kaninkravlegård” I har ? eller enkelte elementer som kan sættes sammen ?
Jeg har begge dele, men lige nu er vores stue delt op i to, afskærmet med elementerne og så har vi sat 5 tissebakker op rundt omkring ikke kønt men effektivt med små misser i huset :)[/quote]
Det er en hjemmelavet som passer til et hjørne, dog kan der sættes flere plader på alt efter hvad vi har af materiale i stalden.
Bedstefar er faktisk ved at lave en af plexiglas, det ser ikke så rodet ud nemlig. Men måske en lang plade til at dele stuen op vil være en bedre idé.
Jeg har indtryk af at plexiglas er “sjove” - de små kan kigge ud og følge med og de andre katte kan kigge ind til dem
Det kan være moderen synes, den, I har lavet, er for “lille”
Jeg har som sagt 5 (små) tissebakker stående og det er nok på, øøøh, 30 kvm., tror jeg! - jeg synes ikke, man kan have for mange bakker stående, men mindre kan nok gøre det.?
[QUOTE=En forhenværende bruger;522431]Jeg bliver helt glad for mine hunner, de bliver pænt hvor de skal. Tror kun det var vores første kuld der levede en tilværelse som nomader
Kan hun være på vej i løb?[/quote]
Nej ingen løb, for hun har siden uge 1 været på p-piller, da jeg har hannen rendende frit. og sidst lod jeg der kun gå 5 dage imellem for at være sikker.
[quote=MZJ;522432]Jeg har indtryk af at plexiglas er “sjove” - de små kan kigge ud og følge med og de andre katte kan kigge ind til dem
Det kan være moderen synes, den, I har lavet, er for “lille”
Jeg har som sagt 5 (små) tissebakker stående og det er nok på, øøøh, 30 kvm., tror jeg! - jeg synes ikke, man kan have for mange bakker stående, men mindre kan nok gøre det.?[/quote]
Ja det kan godt være hun synes den er for lille. Men så er hun mærkelig :høhø: for der har været en stor blandings kat med 6 killinger i den for et par år siden.
Suk* …Jeg kender det ALT for godt Gaia ( mit sidste kuld ) var på præcis samme måde - Hun flyttede rundt på hendes børn i et væk, og ville ABSOLUT ikke have dem indhegnet i kravlegård - Hun strittede dem rundt forskellige steder i stuen, og da jeg som dig ved, det er vigtig med god bakketræning lige fra starten valgte jeg at flytte Gaia og de 5 killinger ud i vores køkken ( som ikke er ret stor ) her kunne jeg bedre sætte killingebakker op med kort afstand. Resultatet blev at Gaia og børn boede i køkkenet med en lukket dør til det øvrige del af hjemmet, indtil killingerne var omkring 7 uger. - Derefter var de fint bakketrænet, og kunne få størrer råderum.
Jeg tror hun har besluttet sig. Hun ligger ihvertfald i hulen under sofabordet sammen med killingerne, og giver pat. Hun er stoppet med den desperate snakken og virker afslappet.
Jeg synes bare det er lidt synd for killingerne, for de virker utrygge ved den store verden, og alle ungerne på én gang.
Nu skal jeg så bare lige have målt op, så bedstefar kan lave en lang plexiglas plade, så stuen kan blive opdelt.