Flytning fra land til by (stort til småt)

Som alle jo efterhånden ved, begyndte tankerne om af flytte fra gården i marts 2021. Stuehuset kræver en gennemgribende renovering, som vi pt bare ikke får gjort noget ved pga helbredet. og ved siden af er der en tøndeland have, som Knud elsker
Gården er på 9.99 hektar. stuehuset er fra 1972 og på 150m2 og laden på 283m2.

Vi startede i januar 2021 med besøg af ejendomsmægler, for at høre hvad vi skulle gøre inden vi satte til salg og hvad prisen for gården ville være. De eftefølgende måneder er gået med at rydde op og få soteret ud. Mens vi ventede på at få mig afsluttet hos kommunen. Det lykkedes heldigvis i april 21 og fra 1. juni var jeg førtidspensionist.
Næste punkt der skulle afsluttes var min arbejdsskadesag. Det tog dog lidt længere tid, men endelig i april 22 kunnne vi sætte punktum der også.

Så fik huset den store omgang med hovedrengøring helt ud i krogene, mere oprydning osv. og d. 6. juli 22. blev gården endelig officielt til salg.
Vi var heldige, for efter 3. fremvisninger var den solgt til prisen.

Nu gik jagten ind på vores nye hjem. og den var svær, for i løbet af den sidste måned var alle de huse vi havde kik på blevet solgt.

Nå, men vi kom da igang husbesøg et par stykke opfyldte de krav vi havde, men hos den en var mavefornemmelsen der bare ikke da vi kom hjem og med den anden, ja der havde de alle forhandling i gang med et andet par og var blevet enige om prisen.
Vi kiggede videre og endte med at skulle ud og se fire forskellige, de to blev kaseret med det same, så vi bød på den første, men kunne ikke blive enige om prisen. I mellemtiden var den, hvor der var forhandlinger igang, blevet til salg igen (De kunne ikke låne i banken) så den valgte vi at byde på som nr to, og vi blev enige om pris og vilkårene.
(Vi endte med at se 14 huse og købte nr 7)

Vores nye hjem pr 1. november bliver i Struer. Vi får nøglerne dagen før
Huset er på 131m2 plus 59m2 kælder og 8,8m2 drivhus grunden er på 1052m2

her i tråden vil I kunne følge vores renovering og flytning. Det bliver hårdt arbejde ikke mindst når vi kommer til laden, for der skal virkelig soteres fra

10 Synes om

Her er lidt billeder fra gården



























Disse tre afsløre en del af det udvendige renovering



8 Synes om

Det bliver noget af en omvæltning, men det nye hus ser nu fint ud :slightly_smiling_face: Og der kan vist laves en rigtig god katteindhegning - hvilket selvfølgelig er det allervigtigste :wink:
Jeg glæder mig til at følge med videre og håber både I og kattene finder jer godt til rette som byboere.

4 Synes om

Ja det bliver helt klart en omvæltning, men må tilstå jeg også glæder mig til at komme i noget der er overkommelig. Ikke mindst håbet om at det vil være bedre for Knuds helbred.
Vi er endnu ikke helt enige om indhegningen. Jeg vil gerne have hel haven hegnet ind

@Beimis Jeg spurgte i dag til de to dimser, da de var væk. Jeg sagde ærligt at jeg havde en bekendt der havde spurgt til dem, hvis de blev her eller ikke skulle gemmes, ja så vill du gerne have dem.
De skulle smides ud, men mente de stadig havde kassen derhjemme, så de ville kigge efter dem
Screenshot_2022-10-11-20-38-22-944

8 Synes om

Sådet er da alt for meget @Jeanette og gøre, men jeg siger mange tak :blush:


Tak for du vil tage tid og dele jeres oplevelser med os. :smiley:

Jeg glæder mig til og følge kattens rejse, og jeres hårde arbejde, og jeres og kattene omvæltning

Med venlig hilsen

1 Synes om

Vi har i dag hentet nøglerne og jeg beklager I kommer til at vente på billeder, men overskudet var der ikke.

12 Synes om

I går blev det hellere ikke til så meget pga sygdom,
men jeg fik da taget billeder og pillet gardiner og stænger ned.











Kælderen







9 Synes om

Lækkert hus - håber dit helbred snart er til at få gjort noget mere :kryds:

2 Synes om

Syndes det var god plads efter billeder i kælderen før, nu virker det som en par hele bal sale :grin:

Med venlig hilsen

2 Synes om

Der er rigtig lækkert og jeg har det lidt bedre i dag, kun let feber og ikke nær så mange smerter. kun når jeg skal af med noget :see_no_evil: :hear_no_evil: :speak_no_evil:

vi er gået i gang med nedrivning af køkkenet

Der er ritig god plads i kælderen hele 59m2


Vi valgte at køre hjem allerede kl 17, da vi var færdige, vi skulle også aflevere Signe, hun var med da hun har skoldkopper

7 Synes om

Knud hsr det ikke så godt, men vi fik da ryddet op fra i går og fjernet skabene på den ene væg, ovn og emhætte. Samt det meste af panelvæggene. I morgen skal vi lige have en elektrikker ud i den vi kan komme videre.

Jeg har helt glemt at vise billede af loftet, den er perfekt til opbevaring, den er tæt og tør, så det vi pt har med at flyttegodt er til loftet. Førstepriotet er alt vores katteudstyr :tihi:




15 Synes om

Sikke en dejligt loft :ok:

Og god bedring til Knud, håber han snart er oven på

Med venlig hilsen

3 Synes om

Så er der åbnet op mellem køkken og stue. I morgen kommer der en tømmer så vi kan få planlagt opbygningen

15 Synes om

Wauw I er hurtige! imponeret Var det 1. december I skal være ude af jeres gamle?

1 Synes om

9 dec

1 Synes om

Og I får badekar. Jeg er dybt misundelig :heart_eyes: tillykke med det nye hus. :smiling_face_with_three_hearts:

3 Synes om

Mange tak :heart: Tænker kun det er børnebørne der kommer til at bruge den :tihi:

I forhold til vores helbred ja, det går lidt langsom, dagene er ikke så lange for os. Nu krydser vi fingre for at tømmeren har tid til at lave resten, så vi har et køkken inden jul

3 Synes om

Jeg er opvokset med badekar, og boede også med et fra jeg var 18 til 21, og jeg savner det meget.

Ja jeg tog nok også udgangspunkt i mit og til dels jeres helbred, og ud fra det synes jeg godt nok I har nået meget. Især med tanke på at I er i gang med to huse på en gang.

5 Synes om

Nu fik jeg kigget hele tråden igennem:

sku’ der ikke ha’ stået 1972 - for ellers var de da noget fremme i skoene mht. byggestil oppe i det nordjyske…? :thinking:

3 Synes om

Sjovt det tænkte jeg også da jeg læste det, men kom fra det igen. :grin:

2 Synes om