Flytning fra land til by (stort til småt)

Som jeg læser det, er det gården de flytter fra, der er fra 1772, ikke det nye hjem.
Men det fortæller @Jeanette nok om.

1 Synes om

Enig, men jeg syntes nu stadigvæk det ser nyere ud, end 1772. Men det kan selvfølgelig snyde på billeder.

2 Synes om

Det læser jeg også - og det er det, jeg ikke helt kan få til at passe med designet… :sunglasses:

2 Synes om

Den er derfra men der skete noget med huset før de flyttede ind, så det fik en kraftig forandring… måske en brænd men er ikke helt sikker, selvom jeg spurgte jeanette om det en gang vi besøgte hende

:lol: Jo Det er helt klart en fejl, jeg har rettet det, må så dog sigge vi bor i det Vestjydske :tihi:

Gården er oprindelig fra 1652, og var firelænget. Der er dog ikke længere noget tilbage af de oprindelige bygninger
Det gamle stuehustet brændte i 1971 og der blev derfor bygget et nyt som stod færdig i 1972 der var dengang byggebom og så det var svært at få håndværker og ham der byggede huset var ikke af de bedste, nøj det byggesjusk vi har måtte rette op på.

I 2001 rev vi de gamle stald og ladebygninger ned og satte den nye hal. Det gamle var i så dårlig en forfatning og det altid skulle repareres efter bare små storme.

Dette billede er fra 1989

6 Synes om

Nå, for pokker - ja, Jylland er jo faktisk ret langt, kan jeg se… :grin:

2 Synes om

Projekterne er ikke kun i det nye hus, men også at få soteret og ryddet ud herhjemme. Ikke mindst lade virker håbløs.
Men i går kom mim ælste søn hjem, for at hjælpe med at hente båden og så gik han elleres igan i laden og tog det kasse for kasse

Loftet er næsten tømt og halvdelen af hylderne på væggen til højre. Næste weekend tager vi en tørn mere, så burde der være styr på det hele, hvad der skal skrottes, sælges eller gemmes.
Jernbunken vokser stødt og salget går lige så stille

9 Synes om

Der sker da lidt. Stue/køkken og gang ligges sammen, men der er lavet en forgang, så kattene ikke får helt så nemt til at stikke ud mellem benene på os.
Nuafventer vi den køkkenmand vi havde besøg af i fredags, så vi kan få elektrikker og tømmer igang igen.


Værelset og soveværelse er færdigmalet, i morgen køre vi forbi garant og kigger tæppe til soveværelse og høre efter gode råd til at fjerne tape fra trægulvene

16 Synes om

Så blev det sidste værelse færdigmalet, de mangler skygge og gulvliater

Gæste/børneværelse, gulvet skal lige renses for tape striben

Soveværelse, nyt gulvtæppe er købt i dag, bliver leveret d 30-11

Syværelse, der bliver vi desværre nød til at invistere i nyt gulv pga den væg tidligere ejer har fjernet


Vi har købt laminat gulv til køkkenet

Samt vi har i dag købt alle hårde hvidevare til køkkenet, det var ned at udnytte black week tilbudene.

16 Synes om

Vi har betalt os fra at få malet loft i gang og entre
Hold da op det har lysnet derude

6 Synes om

Plantegning af vores nye køkken, den leveres og opsættes i uge 50. Så håber jeg kan få fat på tømmeren i morgen, og de har tid til at gøre resten færdig


De har glemt at tegne emhætten ind på billederne

17 Synes om

Meget, kunne ikke lige kende det i første kig :grinning:, hvor ser køkkenet fin ud :ok:

Med venlig hilsen

1 Synes om

det bliver et rigtig lækkert køkken ser det ud til :smiley:

1 Synes om

Tælleren kommer forbi i dag

Takker, det er lidt svær at gengive lyset på billederne

Glæder mig så meget til den halvø og masser af arbejdsplads

@Lykke & @Susanne_W I har på et tidspunkt skrevet om en fotovæg i har fået lavet.
Knud vil gerne have en newyorker væg

2 Synes om

Ja, vi har en dejlig eng i soveværelset og udsigt over Toscana i køkkenet :slight_smile: Vi har bare fundet dem på Ebay (tysk udgave = ingen told!) - der er tonsvis at kigge på :slight_smile: fototapete new york online kaufen | eBay
VH
Susanne

3 Synes om

Tusind tak, så skal der studeres billeder til stuen :heart:

1 Synes om

Vi købte på en dansk side, hvor vi kunne købe efter mål. Ingen af dem med faste mål passede til den væg, vi skulle have det på :sweat_smile:

3 Synes om

Så er der bestilt fotovæg til manden
s-l500

12 Synes om

Dagens flyttehold, nu er der kun få møbler tilbage på gården

Drengene syntes det var snart at deres sommerhavestole også kunne bruges i stuen
Tablet og en rugbrødsmad er lige sagen i pausen




Vores stue nu


lænestol, skammel, lille bord og skab/reol i hjørnet skal ikke med til det nye hus

15 Synes om

Det ser nu helt forkert ud når man ved hvordan i boede, men jeg ser nu frem til at hele jeres nye hus bliver jeres hjem og tingene har fundet en plads der

4 Synes om