Hold da op, der kan fabrikeres mange kreative ting - måske til glæde for børnebørnene ?
Åh ja, der bli er helt klart en del til børnebørnene, men håber også jeg kommer igang med noget til mig selv
Så kom det vigtigst op i vores nye hjem, den er fra en af min fars fragtskibe og den hang i mit barndomshjem.
Jeg har også nogle lanterner og andet fra hans tid på havene, som også skal op
Da jeg læste den sætning, havde jeg kun observeret kattetønden…
Den står jo også foran, og må tilstå jeg overvejede om jeg skulle flytte kradsetønden inden jeg tog billedet
Tønden har indtil nu stået nede i kattenes værelse.
Kan rattet dreje?
Nu er det jo fra et skib, Lykke, og der bruger man ror
Lykke har ret, det er et rat … roret er den del der er nede i vandet
Jeps, min far lavede et beslag til væggen, så den stadig kunne drejes rundt og den hang i vores gang, så vi kunne lege med den.
Og den er hængt op, så vores børnebørn kan få sammen fornøjelse.
Ja helt rigtigt er det et rat, men tror faktisk rigtig mange siger ror, da det hentyder til skib, da mange jo tænker på bil, når de høre ordet rat.
Og mener også at mindes udtrykket at stå ved roret, når vi var med på skibet

mener også at mindes udtrykket at stå ved roret
Det giver vel også mening - tænker at rattet anvendes til at styre roret…?
Super fin detalje, at det fortsat kan drejes!
I en gammel dansk sang lyder det i første vers : I den store tavse nat, står jeg her ved skibets RAT, så begge dele er korrekt.
Men nu kan man jo heller ikke få nat til at rime på ror
Jeg elsker elsker elsker, at det kan dreje

Nu er det jo fra et skib, Lykke, og der bruger man ror
Jeg lærte det en hel dag før dig
Ville rette Birk, der kaldte det et rat… Og så kom farmand sømand ellers på banen. Ikke, @RuneS
Knud har været igang med haven, de første 3 læs blade er kørt væk. Det er mange år siden der er fjernet blade osv. i haven, men flot er det blevet.
Vores indkørsel. Der skal laves plads til camperen på den runde plæne
Stien til hoveddøren
Bedet foran huset taget fra trappen
Nordsiden af huset, ja det er ret tydeligt at se hvor langt han er kommet
Hvor bor I flot - det er da lige til “Bo Bedre”
Tusind tak
Jeg har aldrig set så smuk en påske lilje som jeres i forhaven… dem er jeg ret forelsket i.
(Hed de dobbelt hovede påskeliljer?)