Flytning fra land til by (stort til småt)

I går aftes fik vi fotovæggen sat op

13 Synes om

Jeg er så vild med det :smil: :ok:

Med venlig hilsen

2 Synes om

I skal da lige se hele væggen

Og ikke mindst det pæne gulv, der var under gulvtæppet, det er ikke til at se det er næste 50 år gammelt

14 Synes om

Sikke dog så flot det hele er :blush:, skulle lige til og sige, hvornår har i fået hund, syndes lige den var virkelig ved første kig, jeg må vist heller snart finde sengen :see_no_evil:

Med venlig hilsen

2 Synes om

Det er det mest positive, der kan siges om gulvtæpper - man kan være heldig at finde noget godt under dem… :sunglasses:
Og hold nu op, en forskel - ved det første billede af fotovæggen var jeg knap så imponeret, men den passer jo super godt ind nu! :+1:

2 Synes om

Tusind tak :heart: Jammen vi har da fået hund, bare den nemme slags :tihi: og den er blevet passet og fodre efter alle kunsten regler af Frej her i weekenden :tihi:

Tusind tak, nu var første billede jo også fra skæv vinkel, men ja gulvet gør lige det sidste.

Vi havde jo spurgt til hvad der var under tæpperne, så vi kunne forberede os til hvilken arbejde og udgifter der kom, når tæpperne blev fjernet.
Det var så først da vi overtog nøglerne, at datteren fortalte at der kom gulvtæppe på i heler huset 3-4 år efter det blev bygget.

Kan tilføjes at gulvtæpperne er så møre de han rives over og gummiet på bagsiden smuldre total og nøj det er ulækkert og er overalt :frowning:

5 Synes om

Da vi overtog vores nuværende hus, var tidligere ejer lige blevet færdige med renovering af 1. sal - og havde lagt gulvtæppe i alle rum… :roll_eyes:
Vi valgte at beholde dem i første omgang (stueetagen var akut behandlingskrævende :see_no_evil:) - de nåede vel “kun” at ligge i knap 10 år, inden vi lagde trægulve deroppe også, og der var gummibagsiden allerede mere eller mindre smuldret… :mask: :grimacing:

3 Synes om

Utroligt så hurtig det går. Det gulvtæppelagde de lagde i stuen for 45 år siden, er den vi pt har fjernet halvdelen af i kælderen (rsten bliver fjernet når vi har pakke flyttekasser ud), der er også gummibagside, men det er så stift, det er mega besværligt at arbejde med. Hvor gammel gulvtæppet i stuen er ved jeg ikke

3 Synes om

Wow, lækker parket. Slap i for at slibe den?

2 Synes om

Tusind tak, ja heldigvis. den er bare blevet vasket

3 Synes om

Nu vi er flyttet til byen, har jeg lånt min datters cykel, til når jeg skal handle.
I går car jeg ude hos hende og hun spurgte om jeg havde en cykelhjelm, nope svarede jeg og result hentede hun denne, med beskeden, npr du har husets eneste cykel, skal du også have hjelmen, og den SKAL bruges :rofl::rofl::rofl:

15 Synes om

Meget klog datter du har der, hende er du meget heldig med :blush:

Med venlig hilsen

5 Synes om

Ja gu skal den det :venter: :regler:
Havde jeg ikke hjelm på dengang jeg blev kørt ned, var jeg ikke sluppet med en en brækket arm + ben. Hjelmen flækkede og hovedet holdt :ok: Så ikke noget pjat - på med den - hver gang!

10 Synes om

Stuen mangler kun lamper, nye stikkontakter og fjernelse af det sidste gulvtæppe, som dog først ryger til sidst, når alle møbler og nips er vasket af. Den er god beskyttelse af gulvet, da jeg jeg bruger lidt ekstra krads rengøringsmidler. Vores hjem er nu røgfri, så der skal lidt ekstra til for at vaske nikotinen af.
Vi har fået solgt nogle af møblerne, vi har ikke plads til alle og der skal også vurderes på nips og pokaler, vi skal have i stuen fremover.

Rattet her er fra en af min fars fragtskibet, den skal op på væggen i stuen

Syværelset begynder også at tage form

Skænken ser vi lige om kan bruges til stof ellers ryger den også til salg

13 Synes om

Hvor er der kommet meget på plads og jeg syndes stadig jeg skal siger, hvornår har i fået hund :see_no_evil: :ups:
Hvor ser det så hyggeligt og indbydende ud

Med venlig hilsen

3 Synes om

Er gulvet helt nyvasket? For det ser virkelig lækkert ud, men okay, jeg er grundlæggende også stor fan af trægulve, alle mulige slags. :smil:

1 Synes om

Nej det er vel ved at være 14 dagen siden vi gjernede tæppet og vaskede den. Men den er stort set som ny

2 Synes om

Der pakkes ud i syværelset, alt stof skal lige ligges sammen på en anden måde, for at udnytte hele skabet. Den er jo 60 dyb, mod det tidligere lagde på 40 cm hylder.

Jeg håber alt stoffet kan være i de to skabe. Pt er der tømt næste 6 kasser med stof :see_no_evil:

11 Synes om

Sikke en skatte kisten af en skab, :blush:, ja grin bare af mig, jeg ville kun står meget længe og se ind i skabet og sige ihh og åhhh

Med venlig hilsen

4 Synes om

For mig er det ogs et skattekammer.

See er tømt 14 kasser i dag, de 4 med ringbind. Der er endnu en kasse med rib. Det m op på de bne hylder, når de er færdige, så tænker de ryger i en stor plastkasse i første omgang.

I morgen skal ringbindene med mønstrene vaskes af og sættes på plads

7 Synes om