Min er af samme type som Camillas. Det er en hjemmebygget jeg har “arvet” fra en pige, der ikke kom til at opdrætte alligevel. Den er derfor lige rigeligt stor, men det er praktisk nok at kunne have mad og vand derinde uden problemer, da min hunkat helst vil have det så tæt på som overhovedet muligt
Ann Ks Butik www.annk-butik.dk har nogle få tilbage i ubehandlet fyrretræ (se billede). Leveres uden håndtag og kroge.
Kan evt medbringes til JYRAKs generalforsamling eller Hedensted efter aftale med Ann.
Kan nogen hjælpe med at vende billedet rigtigt:? :surrender1:
Vi har også brugt flyttekasser, den skiftes til en ren efter fødslen.
Husk med råt træ at det kan suge alt og blive lidt af en bakterie bombe. Så behandle træet. Men huske at lade det stå længe så dampe er væk fra behandlingen.
Min katte har altid født i en transportkasse (af plast) med nogle håndklæder i bunden - og når så killingerne er en uge el. to gamle så er de kommet over i en større kravlegård med dertil hørende stof hule… Har så lige købt en sturdi som min plan er skal bruges til fødekasse i stedet for… jeg har ikke haft held med trækasserne, og tror heller ikke jeg får det…
Vi har også brugt flyttekasser, den skiftes til en ren efter fødslen.
Husk med råt træ at det kan suge alt og blive lidt af en bakterie bombe. Så behandle træet. Men huske at lade det stå længe så dampe er væk fra behandlingen.[/QUOTE]
Den er godt nok smart med gården og det hele.
hvor har du købt det henne ?
Yep det er det samme som når vi bygger bure til vores kaniner
det træ som vi har er noget rødt varmebehandlet krydsfiner
og så bliver bund og sider med laminat netop for at det kan gøres rent.
[QUOTE=Juvena;1158322]Den er godt nok smart med gården og det hele.
hvor har du købt det henne ?[/QUOTE]
Det var et tysk firma men de findes vist ikke mere. Men der er et andet der har lavet nogen der ligner, men har ikke lige link til dem. Måske en anden har? Ellers leder jeg.
Jeg har altid brugt en stor papkasse som eks en flyttekasse. Købt en billig babyskummadras i IKEA og billige lagener til. De blå stykker fra vet som udskiftelige underlag.
Når så kuldet er vokset ud af den smides hele molevitten ud. Samtlige misser jeg har præsenteret en sådan anordning for har været ganske tilfredse…
Dione ville ikke se den vej den var og fødte i den her
[QUOTE=Juvena;1158285]Har også kigget på nogle som i viser det er nemlig mest dem der kommer frem
når man lige tager en hurtig tur på Google
Eva hvor stor er din kasse ?[/QUOTE]
Ja, jeg synes det er praktisk både at kunne klappe op og ned for mere plads, men så også at kunne lave mere hule effekt når det er.
Pas mht størrelse, men kan lige måle når vi finder den frem i eftermiddag til Trille
Jeg er i øvrigt vildt glad for min kravlegård også Den kommer de op i omkring de små 3 uger, når de begynder at kunne hoppe over kanten
Juvena - Ja, min kravlegård er netop fra animal nursery. Den første var på 65 cm og den vi har nu er på 70 cm (havde en veninde der endte med at bruge min kravlegård meget mere end jeg selv brugte den, så da hun købte en fik jeg den og hun “min gamle”)
Jeg har tidl. brugt div papkasser der har fungeret så fint, og kunne smides ud, nå killingerne havde forladt dem, jmen til mit F- kuld købte jeg en fødekasse til kuldet, - - hvilket var OK men ikke bedrer end papkasserne !
tror også mine katte ville være fint tilfreds med en flyttekasse.
Nok mere mig der gerne vil have det ser flot og lækkert ud men én ting
er sikkert må altså have sådan en lækker gård til de små når det er.
Så må jeg lige gå i tænkeboks om vi blot skal hengive os til en flyttekasse
eller bygge noget