Foder der varer længe

mine kræsne fladnæser vil desværre ikke spise det…jeg ville ønske de gad det, det kunne spare en tandrensning i ny og næ

Ja, og tænker også lidt, at foderet kunne være en god aktivitet for katten, rent mentalt.
Det ligger jo i kattens natur at æde, flå, adskille og ‘lege’ med byttet…
Det virker på en måde mere unaturligt end at hælde en pose tørre knaldperler op i skålen, og jeg tænker ret ofte, at det ikke er noget under at katte får urinvejssten/krystaller/blærebetændelse mm. Jeg skal bare tage udgangspunkt i mig selv - får jeg ikke drukket ordenligt, så får jeg også tendens til blærebetændelse. Men ved at drikke meget dagligt, så kan jeg holde problemet på god afstand.

Øvelse gør mester… Billy tog også over en time om at gnaske sådan et underlår i starten… efter en måneds tid kunne han ordne sådan et på et kvarter :slight_smile:

mvh. tina

Jeg køber rå kyllingehalse hos “rigtig hundemad/kattemad” forhandlere.
Jeg klipper dem ud i små stykker, det er mine vilde med. Det knaser godt og er godt for tænderne. :slight_smile:
Store kyllingelår gider mine ikke, men de har været glade for kyllingevinger, det er bare ikke så tit de fåes uden marinade eller andet på.