Foder til killing

Jeg fik en lille hittkat forleden dag. Det eneste foder den havde med var noget supermarkeds-fuldkost til voksne katte… Så det er vel det den har fået før. Det var weekend, og det bedste jeg kunne gøre var at spurte af sted til brugsen, hvor de i det mindste havde et juniorfoder. Det har hun så fået i to dage.

I dag har jeg fået fat i Royal Canins Baby Cat, både tørkost og dåser. Hun har lige fået den første portion, jeg gik bare lige over på RC, hun har haft afføring og det ser ok ud. Hun spiste meeeget bedre end hun har gjort før, dejligt at se!

Er RC et godt kattefoder, eller er det andet og bedre?? Jeg synes hun ser lidt tynd og splejset ud, så hun skal gerne ha’ noget godt foder! Det eneste jeg ellers kender er Flatazor - er det godt?

Ca. en halv time efter måltidet fik hun for første gang fuldstændig tosse-spat, og farer rundt i hele huset! Hun har ellers været ret stille, selvom hun ret tydeligt ikke var bange for noget. Bare sådan lidt stille og mild. Ikke mere!!! Kan det være foderet allerede…? :gruble:

Det der med at fare rundt er en killingeting. Om det nye foder har gjort en forskel, skal jeg ikke kunne sige :slight_smile:

Flatazor ser udemærket ud, men jeg kunne godt tænke mig lidt mere protein. Og den analyse de giver på deres hjemmeside… er noget mangelfuld.

Jeg ville ikke bruge RC …

jeg ville bruge et foder som acana, applaws og orijen det er foder uden korn…
Der er ikke så mange kuæhydrater i det her foder.

Jeg ville og har aldrig brugt killing foder min dyrelæge siger når man bruger et ordenlig foder så er det andet ikke nødvendig.

Mine killinger har altid BabyCat fra RC stående, og når de er omkring 4 måneder sætter jeg RC Kitten frem …Men tørfoder har kun en sekundær rolle her i hjemmet, både voksne og killinger får masser af både vådmad og råt kød/fisk.

Mine killinger er opvokset på RC Baby og RC Kitten, og de trives rigtig godt med det.

Jeg har fået anbefalet at jeg skal stille RC kitten frem i en skål, og så skal jeg hovedsageligt give min nye missedreng vådfoder, og der fik jeg af mange af vide PF21 (tror jeg nok det hedder, ellers omvendt:?) var rigtig godt, så jeg gør det sådan når han kommer at han altid har adgang til sin tørfoder og så får han ellers vådfoder :hjerte: Alt for mine missere hehe.

Okay, det var jo lidt blandede svar - selvfølgelig! :slight_smile: Men da ingen direkte advarer imod RC, tror jeg at jeg fortsætter. Lillemissen synes i hvert fald det smager herligt! Og det der kommer ud i den anden ende ser faktisk allerede nu bedre ud end før, hvor det kunne være en smule løst i det…

Jeg gør som én skrev i tråden - lader tørfoder stå fremme, og serverer vådfoder 2-3 gange om dagen oveni. Lyder det ok? Synes det er svært at vide hvor meget vådfoder hun skal ha’ pr. dag…

Tørfoder får hun indtil videre så meget hun lyster, hun voldæder ikke, men spiser godt, jævnt fordelt over døgnet. Hun er jo lidt tynd i det, så tænker at hun genre må spise, så længe hun spiser på sådan en fornuftig måde.

Mht. protein - er der nogle ønskede % på det?

Hun drikker meget, rigtig meget. Og det er vel godt - hvis ikke man kommer til at lukke hende inde i soveværelset af en fejl, for så tisser hun altså på éns gåsedunsdyne… :argh:

Hvor meget vådfoder af gangen?
2-3 gange er meget fint, mine får morgen og aften :slight_smile: har skåret lidt ned, da min ene kastrat er blevet lidt for tyk :tihi:

[quote=Henriette;496519]Hvor meget vådfoder af gangen?
2-3 gange er meget fint, mine får morgen og aften :slight_smile: har skåret lidt ned, da min ene kastrat er blevet lidt for tyk :tihi:[/quote]

Ja, det er jo mængden jeg er lidt i tvivl om… I dag har hun fået ca. 1/4 af de der RC-dåser, pr. gang altså. Lyder det helt tosset…??

mine får ca. 100gram hver gang de får vådkost, vådt er godt :smiley:

Okay, det lyder af meget…? Har prøvet at veje mislingen i dag, svært!!! Men hvis jeg først vejer mig selv (deprimerende…) og så vejer mig selv + killing bagefter, så skulle hun veje 800g.

:klapper: Jeg bruger altid en køkkenvægt, sætter en skål derpå, nulstiller og så sætter jeg killingen i skålen

HA! Sætte hende i en skål???!!! Vilddyret??? I think not! :argh: :høhø:

Hmmm, må straks gå og prøve! :tihi:

Ja jeg tror at RC er en fint foder, vel på samme stadie som Hill´s og alle de andre “dyre” mærker :slight_smile:

Og stort tillykke med din lille nye misser :smiley:

Okay, det var den hurtigste fede-kur jeg har set!! Fra 800g til 2,5 kg på en halv dag!!! -LOL:klapper:

[SIZE=1]Og det må vel samtidig bevise at min badevægt ikke er til at stole på, og at jeg vejer betydeligt mindre end det den viste…? :gruble:
[/SIZE]

[quote=korvis;496541]Okay, det var den hurtigste fede-kur jeg har set!! Fra 800g til 2,5 kg på en halv dag!!! -LOL:klapper:

[SIZE=1]Og det må vel samtidig bevise at min badevægt ikke er til at stole på, og at jeg vejer betydeligt mindre end det den viste…? :gruble:
[/SIZE][/quote]

Hehehe -LOL Jamen så havde du da god held med RC :uha:

RC - det bli’r aldrig andet til en kat der skal fedes lidt hurtigt op! :høhø:

Ja for søren…

RC Giver garenti for at misserne tager lidt under 2 kg på i løbet af et døgn… Det kræver så lige at du først vejer misserne hvor vægten er blevet drejet lidt på :slight_smile:

Overvejer lidt om der er noget man kan tabe sig på :uha:
Så kunne det nemlig være jeg skulle prøve det…:gruble:

[quote=Metiela;496566]Ja for søren…

RC Giver garenti for at misserne tager lidt under 2 kg på i løbet af et døgn… Det kræver så lige at du først vejer misserne hvor vægten er blevet drejet lidt på :slight_smile:

Overvejer lidt om der er noget man kan tabe sig på :uha:
Så kunne det nemlig være jeg skulle prøve det…:gruble:[/quote]

Så skal jeg, og min gamle kat, også… :høhø:

Korvis - RC er såmænd ganske udmærket, godt produkt i samme niveau som Hills og Iams/Eukanuba :slight_smile: R500 som vil bruge noget andet anbefaler altid lige de mærker uanset spørgsmålet, såeh… :slight_smile:
Men tillykke med den nye kat - fedekuren går glimrende kan jeg høre :smiley: :smiley: