Foder

Hvilken tørfoder kan i anbefale :?
Lige nu får Magnus Sportsmans pride, har pæn pels ovs. men ved ikke om det er et godt mærke…
Hat tænkt på Royal Canin MC foder MEN MEN MEN RC konserverer deres forder med BHT bl.a. som hat vist sig kan være kræftfremkaldende, så jeg synes ikke det er det fedeste at fodre med…
Er der nogen der kender til REGAL :?

på forhånd tak…

Jeg har brugt Hills en længere periode men er nu gået over på Perfect Fit fra Føtex - ganske udemærket foder til 100kr pr. kat om måneden :slight_smile:

Okay…
Er det foder okay - er nemlig af den opfattelse at supermarkedsfoder tit er noget l…:tihi:

Jeg tror ikke jeg bruger 100 kr pr. kat om måneden.

Jeg er ret glad for Sanabelle. Det koster 280 kr for 10 kg Sensitive, som har +30% (et par og 30, kan ikke lige huske præcist hvor meget) protein og 22.5 % fedt. Deres alm. er 250 kr og deres Grande o.a. er 350 kr.
I hvert fald på udstilling :slight_smile:
Mine får dog lidt af hvert hvad jeg ellers får rundt omkring, også Hill’s og RC får mine og andre mærker. Hill’s og RC synes jeg dog er for dyrt for mig på SU og indtil videre lever Sanabelle fint op til mine krav

Jeg vil generelt gerne have protein og også noget fedt i mit foder og ikke så meget kulhydrat/fibre som det jo ellers er blevet lidt på “mode” i visse fodre at have. Så meget forkert ud i hovedet da Hill’s standen ville promovere deres nye foder med ekstra grøntsager i til mig.
Men det er jo forskelligt hvad man gerne vil have i et foder. Hvad vil du gerne have? :slight_smile:

Jeg ønsker et foder med stor protein indhold da katten jo er en kødæder :slight_smile: han ser pæn ud i pelsen og spiser fint af sportsmans pride - føler det er et okay foder, så kan da bare holde mig til det…
At vælge foder er en jungle synes jeg…

[QUOTE=Rikke N;176871]Okay…
Er det foder okay - er nemlig af den opfattelse at supermarkedsfoder tit er noget l…:tihi:[/QUOTE]

Ja det hører man jo tit :slight_smile:

Men mine lever fint på det… Ingen pelsproblemer, vægtproblemer, apetitproblemer og hvad der ellers kan være…

Jeg har en kat med urinvejsproblemer og der passer den ene variant perfekt på ham hvad angår indhold af fosfor og en ting mere (som jeg ikke lige husker nu :p)

Hvis det skal være noget uden BHT, hvad så med Orijen eller James Wellbeloved?
Jeg kender ikke de fodermidler, du nævner.

Perfect Fit er vist lavet af producenten bag Whiskas.

Lena - Det lyder da interessant.
Kunne man ikke overtale dig til at skrive indholdfortegnelsen herinde? :slight_smile:

jeg lader mine leve af Feline Porta - både tørfoder og vådfoder… det synes de er vidunderligt - jeg er en populær moar :slight_smile: især omkring kl 20 hvor de får en ½ dåse til deling… det passer ca til hvad de kan og gider spise

Mange tak for jeres svar :slight_smile:

[QUOTE=Eva K;176896]Lena - Det lyder da interessant.
Kunne man ikke overtale dig til at skrive indholdfortegnelsen herinde? :)[/QUOTE]

Det får du da bare lige :slight_smile:

Variant: Active; bibeholder et sundt stofskifte, styrker musklerne og kroppens naturlige forsvar, og så skulle det give et klart og og godt syn…

Indeholder:
A, B, C, og E vitaminer

Der er altså mange ting så du får bare lige det jeg har kigget efter da jeg købte :slight_smile:

Magnesium: 0,1% (ud af 9% mineraler)
Fosfor: 1%

Begge disse skal være MAX 1 hvis man har kat med urinvejsproblemer

Variant: In-form; 30% mindre fedt (end de andre varianter), fedtforbrændingen igang, bibeholder et stærkt hjerte, let fordøjelig

Indeholder: L-carnitine (som hjælper på forbrændingen)

Magnesium: 0,08% (ud af 9 % mineraler)
Fosfor: 0,9%

[quote=Lena S;176979]Magnesium: 0,1% (ud af 9% mineraler)
Fosfor: 1%

Begge disse skal være MAX 1 hvis man har kat med urinvejsproblemer
[/quote]

Til info så skal magnesium ikke være max 1, det skal være max 0,1 og dette foder ligger derfor lige på vippen.

Af supermarkedsfoder at være er det ikke så skidt endda, men det er - så vidt jeg husker - stopfyldt med korn, der er totalt unødvendigt for katte og så har det en højere kilopris end f.eks. Hills (750 gram Perfect Fit koster ca. 50 kroner i Føtex).

:):):slight_smile:

Jeg har ladet mig fortælle, at det tørfoder man kan købe i Aldi til 12 kr. for et kilo - skulle være på højde med Hills, som er rimeligt dyrt.

Der er blevet lavet en test, som Leopolds mor smed herind for noget tid siden - eller også var det på det gamle forum jeg var.

:?

Men en ganske god test, hvis man er i tvivl om foderets næringsværdi.

:ok:

[QUOTE=Lena S;176887]Ja det hører man jo tit :slight_smile:

Men mine lever fint på det… Ingen pelsproblemer, vægtproblemer, apetitproblemer og hvad der ellers kan være…

Jeg har en kat med urinvejsproblemer og der passer den ene variant perfekt på ham hvad angår indhold af fosfor og en ting mere (som jeg ikke lige husker nu :p)[/QUOTE]

Så længe du har råd til at betale 50 kr (eller mere) for 750 gram er det vel et nogenlunde ok foder. Men det er ihvertfald ALT for dyrt i forhold til kvaliteten.
Del el sæk på 10 kg af et kvalitetsfoder med en anden - det sparer ale på

Lena - Tak for det, jeg var nu meget interesseret i at se protein, fedt og natrium indhold også. Faktisk lidt det hele? :slight_smile:

http://www.perfect-fit.dk/upload/pdf/dk_produktbrochure.pdf

Temple bar - tak for det, nu var det jo ikke en decideret indholdsfortegnelse, men skal man tro brochuren så er der 40 % protein, 25 % kulhydrat og 35 % fedt. Det lyder jo mere godt, ville dog gerne vide om det er tørproteing eller ej :slight_smile:

(Ikke at jeg har tænkt mig at fodre med det, for dyrt)

[quote=Eva K;177021]Temple bar - tak for det, nu var det jo ikke en decideret indholdsfortegnelse, men skal man tro brochuren så er der 40 % protein, 25 % kulhydrat og 35 % fedt. Det lyder jo mere godt, ville dog gerne vide om det er tørproteing eller ej :slight_smile:

(Ikke at jeg har tænkt mig at fodre med det, for dyrt)[/quote]

Jeg er godt klar over, at det ikke er en indholdsfortegnelse, men nu har du hjemmesideadressen og kan selv søge på den/tage kontakt til dem :slight_smile:

[quote=Rikke N;176844]
Er der nogen der kender til REGAL :?

på forhånd tak…[/quote]

REGAL er et foder som jeg tidligere brugte, men de katte jeg har nu foretrækker Feline Porta og James Wellbeloved :slight_smile:

[QUOTE=Temple Bar;176984]Til info så skal magnesium ikke være max 1, det skal være max 0,1 og dette foder ligger derfor lige på vippen.

Af supermarkedsfoder at være er det ikke så skidt endda, men det er - så vidt jeg husker - stopfyldt med korn, der er totalt unødvendigt for katte og så har det en højere kilopris end f.eks. Hills (750 gram Perfect Fit koster ca. 50 kroner i Føtex).[/QUOTE]

Det har du no ret i - jeg huskede lidt forkert - tak :slight_smile:

Dem får du så lige imorgen aften eller mandag, da jeg ikke er hjemme lige nu og skal til konfirmation imorgen - derfor blev det lige et lidt hurtigt svar…

Om det er dyrt, det ved jeg nu ikke… Jeg synes ikke 100kr pr kat om måneden er så slemt… de spiser 1½ kg mad hver om måneden… hvis jeg skal købe 3kg af Hills/RC eller lignende så koster det altså ikke 200kr men nok nærmere 300-400kr