Foder

Hmm, jeg synes dog at det er lidt ærgeligt at kilo prisen er taget ud fra det maks dyreste man kan købe kvalitets foder til. Køber du 10 kg Hill’s C/D f.eks. er kiloprisen jo “kun” 53,50 kr fremfor 109,50 kr. (Det er hos dyrlægen, så lige min farmors regning her til aften)

Hvem bruger forresten kosmetik og olier til deres kats pels? Mine kattes pels skinner da også af sig selv? (Undrer mig over Birger Perssons udtalelse, det lyder som om det er alm. at det gøres, men at han ikke gør fordi… Men det kan jo også være ude af kontekst, så det betyder at fordi man normalt ikke gør den slags, så er det vigtigt at fodre med godt foder)

Mine lever også højt på RC til Main Coon, det har fået Nynne på rette kurs, da hun var en smule undeernæret da vi fik hende… Derudover får de lige nu også Hills Killinge foder og RC hairball, de spiser det hele med velbehag… Jeg blander så Main Coon foderet med andre forskellige ting, så de får lidt af hvert… Råfoder er de desværre ikke fan af… Hverken fars, eller kylling, eller fisk. :S Desværre :frowning:

Jeg er normalt ikke så meget for RC, men er pt ved at prøve at gå lidt over på den brite-blanding til drengene førhen har vi kun fodret med hills nemlig…

Nej, desværre ikke endnu, jeg lover at jeg nok skal melde tilbage, hvis jeg hører noget.

Sofie - Okay, super, tak :slight_smile: (for 80% protein lyder da vildt tillokkende)

Lidt om taurin Hvad er Taurin?

Mine vil kun ha’ RC, de får killingefoder, foder for tænder, forder for langhået katte og foder for hårboller.

giver du dine katte vådfoder hver dag?? og hvor meget tørfoder ca?? jeg har tænkt mig at købe det foder som nævner her, Feline Porta, det kan godt være at freja missen bliver sur, men men men, jeg vil ikke købe whiskas til hende… (det får hun der hvor hun befinder sig nu.) håber du kan hjælpe mvh Iben

Nu er det her en 3 år gammel tråd så det er nok ikke det hele der er relevant mere…

Men jeg kan da fortælle at jeg giver mine vådfoder hver dag, som hovedfoder. De får, 5 katte, lige knap 1 kilo vådfoder tilsammen, fordelt over tre måltider. Morgenmaden bliver sjældent spist op. Eftermiddags - og aftensmaden er altid væk, med mindre vi har forsøgt noget nyt som de så ikke kan lide.

Eftermiddagsmaden (sådan mellem 15 og 16) er hovedmåltidet hvor de får “pose-vådmad” - enten Lidl’s Coshima eller Lux poser (fra Aldi i Tyskland) eller Real’s TiP poser, også fra Tyskland. Lux poserne er desværre de eneste der ikke er sukker i, men jeg vil hellere gi’ dem noget de rent faktisk spiser end noget jeg kan smide ud at par timer senere for at se dem fylde sig med tørfoderet.

De har altid tørfoder stående. I øjeblikket er det en blanding af Sanabelle Dental, Go Care Royal Light og Hills. jeg blander altid flere typer tørfoder, efter hvad der enten er på tilbud, eller i tilfældet med Hills og Go Care Royal at jeg har været heldig at vinde dem :slight_smile:

[QUOTE=pivnu;176893]Hvis det skal være noget uden BHT, hvad så med Orijen eller James Wellbeloved?
Jeg kender ikke de fodermidler, du nævner.

Perfect Fit er vist lavet af producenten bag Whiskas.[/QUOTE]

Yeps og det er osse dem der er bag Royal Canin

Jeg har købt applaws på zooplus.de nu er kræene så begyndt at spise udenom og kun tage Perfect Fit, det er et fornuftigt foder, men jeg er kræsen grin, så det er jeg ikke tilfreds med, så nu prøver vi Orijen og indtil videre er det meget populært

Heh, se dato på indlægget :wink: