Hej Milles mor
Tak for dine gode erfaringer og ideer til hvad man kan gøre, når kattens smagsløg lægger hindringer for et godt helbred i vejen. Kors, hvor er de altså stædige, de små!
Men suk. Og suk igen. Jeg blev ringet op af dyrlægen i fredags og fik den besked, at der alligevel ikke er noget galt med Tias bugspytkirtel; blodprøve 2 kunne ikke bekræfte mistanken fra blodprøve 1.
Det er jo sådan set en glædelig besked, når man altså ser bort fra, at det stadig er uopklaret, hvad pokker min lille kat døjer med. Dermed kan jeg ikke komme i gang med at gøre det, der er bedst for hende.
Nå, men status er, at vi fortsætter på i/d, da vi er enige om, at der altså er et eller andet med den mave. Hvis det stadig ikke er helt godt om nogen tid, så er næste skridt røntgen- og kikkertundersøgelse. Stod det til mig gik vi i gang med det samme, for jeg tror, at hun døjer med en del smerter. Men jeg skal altså lige trække vejret, for vi skal have en chance for at vurdere, om skånekost hjælper, plus det er for synd at slæbe den lille kat unødigt til dyrlæge (hun tager det meget tungt - det sidder stadig i kroppen på hende efter sidste besøg).
Tak for tippene til, hvordan jeg kan gøre måltiderne mere lækre - det er jo slet ikke til at bære, når ens kat står og græder ned i madskålen! Forresten har jeg læst noget om et pulver til katte med bugspytkirtelinsufficiens, som man kunne købe i Tyskland: http://www.apo-rot.dk/detaljer/pernaturam-pankreakat/8009420.html?_menuid=7687905&_nav=tierapotheke.katzen.erkrankungen__beschwerden.diabetes__pankreas
Mon det svarer til Panzym?
Ønsker dig en rigtig god søndag,
Lise