Fodre sin slange med levende killing

Måske er jeg pivet, men jeg bryder mig absolut ikke om at folk for åben tæppe fodre sin slange med killinger til lyden af julemusik. Hele konceptet er mig i mod.

Indrømmer jeg ikke turde se videoen.

Man kan da argumentere for, at det er naturligt for en slange at fange og spise sit byttedyr på den måde. Men jeg har nu aldrig hørt, at kattekilling plejer at være på den menu, og da slangen lever (det antager jeg) i fangeskab, burde der være andre alternativer. De fleste katteejere, jeg kender, serverer i hvert fald ikke levende mus, fugle eller hamstre købt i den lokale dyrehandel til deres katte, og det må vel være lidt samme princip.

Sikke en tragisk død for den lille killing, og jeg forstår bestemt godt reaktionen fra medier og dyreværnsorganisationer.

Nej jeg har ikke kigget på linken, men jeg har ofte overværet store slanger få levende bytte, rotter, marsvin og kaniner og som sammenligning kan jeg da sige at jeg har set aflivninger hos dyrlæger der har taget væsentligt længere tid, end det tager slangen at aflive.

Nå det så er sagt er jeg da glad for at min slange tager dødt foder, men det ER der altså slanger der ikke vil, og de skal vel ikke dø af sult

og så bryder man nu en gang loven ved at fodre med levende dyr :S
havde killingen været aflivet på forhånd havde min afsky måske været mindre!

I England er det forbudt. Finder de den der har gjort det, hedder det fængsel op mod 6 mdr og en bøde på 200.000 kr.

I Danmark er debatten meget ‘‘og hvad så…slanger spiser også kaniner’’. I England er de fuldstændig forfærdet og har oprettet grupper der vil forsøge at fange den skyldige.

Synes verden er helt på vrangen - i går blev et forældrepar anholdt for at have udøvet vold og VOLDTÆGT mod deres ET MÅNED! gamle søn, som fik hjertestop pga overgrebene. Han havde brækket lårbenet, ALLE ribbene, kravebenet og havde tydelige skader efter seksuel krænkelse. Jeg har aldrig hørt noget lignende, selvom jeg nok er en af dem der er i kontakt til de værste forbrydelser begået mod børn…(dette skete også i England).

Altså… bob bob… Havde det været et hamster havde jeg ikke trukket en mine… Det har jeg set før. Min venindes guldhamstre fik unger… deres unger fik unger… Samme far, samme mor fik unger med deres børn… og det gik helt over gevind for hende! De gav hamstrene til en af min mors venner som fodrede med dem. Nogen levende. Nogen døde.

Tilgengæld ville jeg ikke se videoen :frowning: Føj altså… En levende killing… :frowning:

Tror også det hænger sammen med måden. Det at en fyr bære en kat ind i en nissehue til lyden af julemusik, for nu skal python slangen rigtig mærke det er jul og så dét at katten er bange, for ikke at nævne den frækhed, at han siger at folk kan glæde sig til, at der kommer mange flere levende fodringer…stadig for øjet, at det er FORBUDT i England.

Du må heller ikke fodre med levende i Danmark mig bekendt… jeg har endnu aldrig haft held til at finde paragraffen, men flere krybdyrsfolk som har fortalt det - en mener det hører under dyreværnsloven. (det med at aflive ordentligt)

Jeg tør ikke se videoen… og jeg kan slet ikk forestille mig, at skulle fodre en slange med en kat… killing eller voksen.
Jeg ville heller ikke kunne give en kanin til en slange… Faktisk ville jeg ikk være i stand til at vælge et levene dyr, og give til slangen. Selvom jeg godt ved den også skal have noget at spise. Men det bliver ikke fra mig!

Tænk hvis det var min lille baby kat:cry:

Det skulle fryde mig at fodre den mand til slangen :arrig:

[QUOTE=Maibrit;743977]Man kan da argumentere for, at det er naturligt for en slange at fange og spise sit byttedyr på den måde. Men jeg har nu aldrig hørt, at kattekilling plejer at være på den menu, og da slangen lever (det antager jeg) i fangeskab, burde der være andre alternativer. De fleste katteejere, jeg kender, serverer i hvert fald ikke levende mus, fugle eller hamstre købt i den lokale dyrehandel til deres katte, og det må vel være lidt samme princip.

Sikke en tragisk død for den lille killing, og jeg forstår bestemt godt reaktionen fra medier og dyreværnsorganisationer.[/QUOTE]

Jeg hørte en gang en samtale i et tog hvor to unge mænd snakkede om de slanger de havde derhjemme og den ene gav følgende råd til den anden “mand du får gjort den mere mæt ved at købe killinger der koster kun en hund eller foræres væk” …jeg var ved at brække mig og ja jeg rejste mig op og gik over i den anden ende af vognen for jeg var ved at tude af raseri ellers havde jeg sku bidt hovedet af vedkommende :frowning:

Men det er vist ikke helt unormalt i den verden :frowning:

[QUOTE=MoMo;744041]

Men det er vist ikke helt unormalt i den verden :-([/QUOTE]

Nu skriver du ikke hvad du mener at “den verden” er, men hvis du generelt mener herpetolog-interesserede, så kan du ikke være mere galt på den, men selvfølgelig er der osse fjolser der har slanger lige som der er fjolser der har katte, hunde o.s.v

Når jeg skriver den verden så mener jeg de krybdyr ejere som har den holdning at man fodre med levende killinger eller hundehvalpe(ja selv hvalpe bruges :frowning: )

Hmm hvorfor er der forskel, er det ok med levende rotter og mus, for dem kan du ikke li’, eller hvad ?

Det er nu engang sådan at ikke alle krybdyr vil tage levende foder, skal de så bare dø af sult ??

og hvad med de katte der fanger levende fugle og mus, er det bare ikke for meget, man skulle tvinge ejerne til at holde kattene inde

(ironi kan forekomme :slight_smile: )

Ud fra beskrivelsen, så synes jeg det lyder ganske sygt og perverst - og jeg vil bestemt ikke se videoen! Kan ikke se hvad pokker der er i vejen med at aflive foderdyrene først. Det gør de da rundt omkring i zoo og dyreparker.

Og helt ærligt, hvis krybdyr i fangeskab ikke vil spise aflivet foder, ja, så rører det mig godt nok ikke at de dør af sult.

[QUOTE=Marianne H;744058]Hmm hvorfor er der forskel, er det ok med levende rotter og mus, for dem kan du ikke li’, eller hvad ?

Det er nu engang sådan at ikke alle krybdyr vil tage levende foder, skal de så bare dø af sult ??

og hvad med de katte der fanger levende fugle og mus, er det bare ikke for meget, man skulle tvinge ejerne til at holde kattene inde

(ironi kan forekomme :slight_smile: )[/QUOTE]

Jeg må tilstå at jeg er nok pivet når det kommer til katte og hvalpe, jeg kan slet ikke se logikken der selv om en kvæler ville kunne finde på at spise en stor kat eller gris ude i naturen…men jeg er nok sådan at indrettet at jeg synes ikke at slanger er et kæledyr men et dyr der bør beundres ude i den natur i det land de hører til :slight_smile:

[QUOTE=Marianne H;744058]Hmm hvorfor er der forskel, er det ok med levende rotter og mus, for dem kan du ikke li’, eller hvad ?

(ironi kan forekomme :slight_smile: )[/QUOTE]

Jeg ville ikke bryde mig om, at se et dyr spise et andet dyr levende, ligemeget hvilket dyr det drejer sig om. Jeg ville endnu mindre bryde mig om at være den der aktivt deltog, ved at fodre med levende føde.
Bare tanken kan give mig tårer i øjnene.

Og så vil jeg ikke mene at slangerne skal sulte, nej jeg mener, at de ikke bør holdes som kæledyr/hobbydyr, men leve der hvor de nu engang hører hjemme, hvor det er naturens orden, at de intager deres føde som de nu engang gør.
Når man vælger kæledyr, så vælger man også at at tage ansvaret for, at ens kæledyr ikke skader andre. Og det gælder i mine øjne også katte i forhold til fugle og mus, så vidt det er muligt. :slight_smile:
Men det er min holdning, og jeg ved at det ikke er alle der vil være enig.

Jeg ville så bare ønske, at man kunne være sikker på, at kødet vi selv spiser og kødet i dyrefodder, kom fra dyr der havde haft et værdigt liv og en værdig død, men på det punkt kan jeg vist også godt drømme videre. :frowning:

Jeg vil ikke se videoen, både af frygt for at ende med at tude hele natten, og fordi ham idioten, der har lavet den, ikke skal have mig som opmundring til at lave flere videoer af den slags.
Mange visninger = interesse!

Selvfølgelig gyser det også i mig ved tanken om, at levende killinger og hvalpe bruges til slangefoder, men de andre foderdyr bliver altså lige så bange, for de ved instinktivt, hvad der skal ske, når de fornemmer slangens nærhed, og det er akkurat lige så synd og i øvrigt unødvendigt.

Det er byttedyrets varme og bevægelse, der tiltrækker slangen, og i Zoo brækker man derfor først nakken på dyret og mens det er varmt, bevæges det foran slangen, som så hapser det.

At gøre det til en jule-happening er direkte usmageligt og følelsesmæssigt afstumpet.
(Og også, hvis det f.eks. havde været en mus eller en rotte, som for nogle er lige så meget kæledyr som katte og hunde)

Hos en dyrlæge bliver et dyr også bedøvet før aflivning, og jeg tror ikke, det tager så lang tid at aflive det, som det tager for en slange at kvæle det.

[QUOTE=Mega;744074]At gøre det til en jule-happening er direkte usmageligt og følelsesmæssigt afstumpet.
(Og også, hvis det f.eks. havde været en mus eller en rotte, som for nogle er lige så meget kæledyr som katte og hunde)[/QUOTE]

Helt enig.

Jeg har ikke set videoen og vil heller ikke. Jeg kan simpelthen ikke se på dyr bliver aflivet på den ene eller anden måde (selvfølgelig vil jeg altid være der for mine dyr). Har selv set et dyr blive skudt og et hvor der blev brugt kniv og det er altså bare ikke mig. Prøver endda at fange de mus Njord kommer med og sætter dem ud længere nede af vejen.
Nej jeg er det jeg selv kalder ådselæder - ikke så flaterende, men sådan er det. Og jeg ville ønske Njord også var det.

Vil SLET IKKE se den video :besvimer::nix:

Jeg ved godt at man fodrer slanger med mus, rotter, kaniner og hamster afhængig hvor stor slangen er.
Det har jeg ikke noget problem med. Men ligefrem killinger der synes jeg godt nok det er dyreplageri. Især på den måde det gøres på der. Jeg har ikke set videoen, da jeg ikke lige har lyst til at se den, og håber virkelig at de fanger ham