Fodre sin slange med levende killing

:inlove::inlove:

Nå… lovede at vende tilbage …(har i øvrigt ikke set noget videoklip - jeg kan kun se billeder - og jeg tror nu heller ikke, at jeg ville bryde mig om at se det - uanset, om det var en mus, rotte eller en killing)

Jeg har ikke været i mange stalde i mit liv… men jeg ser dog dagens aviser og Nyhederne, og jeg ser ting ved dyrenes måde at leve på - som jeg ikke bryder mig om :s:S:S

Derfor spiser jeg ingen former for kød - men alle I andre skal da spise lige det I har lyst til :savle:

Jeg vil nu stædigt holde fast :

Om det er en levende mus, rotte, kanin eller kattekilling der ender sit liv som foder for en slange - det går ud på et for mig.

Og nu er det jo sikkert langt fra hverdagskost, at nogen får ideen om at give sin slange en kattekilling at spise… hvis det var det, ville denne tråd vel næppe have fået nogen større opmærksomhed…

Nå… lovede at vende tilbage …(har i øvrigt ikke set noget videoklip - jeg kan kun se billeder - og jeg tror nu heller ikke, at jeg ville bryde mig om at se det - uanset, om det var en mus, rotte eller en killing)

[B]Jeg har ikke været i mange stalde i mit liv… men jeg ser dog dagens aviser og Nyhederne, og jeg ser ting ved dyrenes måde at leve på - som jeg ikke bryder mig om :s:S:S

[/B]Derfor spiser jeg ingen former for kød - men alle I andre skal da spise lige det I har lyst til :savle:

Jeg vil nu stædigt holde fast :

Om det er en levende mus, rotte, kanin eller kattekilling der ender sit liv som foder for en slange - det går ud på et for mig.

Og nu er det jo sikkert langt fra hverdagskost, at nogen får ideen om at give sin slange en kattekilling at spise… hvis det var det, ville denne tråd vel næppe have fået nogen større opmærksomhed…[/QUOTE]

Jeg syns det er rigtig synd at du sætter lighedstegn mellem dårlige stalde og alle stalde, for alle stalde er IKKE dårlige stalde. Det vil svare til at du sætter lighedstegn mellem dårlige opdrættere og alle opdrættere. JA gu’ er der brodne kar indenfor opdræt af enhver slags (kat, hund, køer, svin…) men det er ikke ensbetydende med alle er brodne kar.

Jeg har ikke set videoen, og har heller ikke den store trang til at se den, for det magter mit hjerte ikke (og det var uanset om det var mus, rotter, katte, kaniner, hundehvalpe eller hvad pokker det nu var). Det er i mine øjne noget forb***** svineri, og jeg håber virkelig de finder gutten, fængsler ham, tager slangen fra ham og stikker ham den største bøde.

[QUOTE=Anne Korsbakke;744489]Jeg syns det er rigtig synd at du sætter lighedstegn mellem dårlige stalde og alle stalde, for alle stalde er IKKE dårlige stalde. Det vil svare til at du sætter lighedstegn mellem dårlige opdrættere og alle opdrættere. JA gu’ er der brodne kar indenfor opdræt af enhver slags (kat, hund, køer, svin…) men det er ikke ensbetydende med alle er brodne kar.

Jeg har ikke set videoen, og har heller ikke den store trang til at se den, for det magter mit hjerte ikke (og det var uanset om det var mus, rotter, katte, kaniner, hundehvalpe eller hvad pokker det nu var). Det er i mine øjne noget forb***** svineri, og jeg håber virkelig de finder gutten, fængsler ham, tager slangen fra ham og stikker ham den største bøde.[/QUOTE]

:ok::ok:

Du har fuldstændig ret… jeg kan ikke skære alle over en kam.

Jeg burde vide bedre… og jeg burde besøge et par gårde…

Måske jeg skulle en tur på landet den dag alle øko-landbrug holder åbent hus… så ville jeg blive så glad :):slight_smile:

Du har fuldstændig ret… jeg kan ikke skære alle over en kam.

Måske jeg skulle en tur på landet den dag alle øko-landbrug holder åbent hus… så ville jeg blive så glad :):)[/QUOTE]

Jeg er faktisk sikker på at mange har den ordning, at man kan ringe til dem og få en rundvisning. Min svoger har en minkfarm, og oppe ved vejen har han et skilt med tlf.nummer og teksten “Ring og se min farm” (mener jeg). Så kan man ringe og aftale at se farmen/gården. Er helt sikker på du ikke behøver vente til et åbent hus arrangement

…og lige en ting. Når du ser en so være møgbeskidt og ligge i en dynge mudder, er det bestemt ikke fordi bonden er dyremishandler. Det er deres egen MudBath… De tager bare full body versionen, hvor vi kun tager ansigtet :wink:

:inlove::inlove:

Tak…det lyder som en rigtig god udflugt med børnebørnene (selvom de selv bor på landet og har gårde lige omkring sig)

:høhø::høhø:

Neej… så meget ved jeg da - tænker mere på de grise, der bare ligger i en bås hvor de end ikke kan vende sig - men bare ligger så grislingerne kan patte… :brist:

Jeg ville nu også gerne smide mig i en ordentlig omgang mudder og give den gas… hvis jag kunne få andre til at vaske mit tøj bagefter :wink:

Tak…det lyder som en rigtig god udflugt med børnebørnene (selvom de selv bor på landet og har gårde lige omkring sig)

:høhø::høhø:

Neej… så meget ved jeg da - tænker mere på de grise, der bare ligger i en bås hvor de end ikke kan vende sig - men bare ligger så grislingerne kan patte… :brist:[/QUOTE]Jeg synes i hvert fald, at du skal give landbruget en chance. Der findes altså også kyssekøer og kælekøer (jeg har selv haft én som barn), som forlanger kys og kram hver dag. Husk gummistøvler! :cool2:

Du må også gerne lure lidt på Jyraks billeder fra landsskuet: Jyrak og her er Landsskuets eget galleri: http://www.landsskuet.dk/pages/billeder/vis_serie.asp?serienr=70254

[QUOTE=Maibrit;744526]Jeg synes i hvert fald, at du skal give landbruget en chance. Der findes altså også kyssekøer og kælekøer (jeg har selv haft én som barn), som forlanger kys og kram hver dag. Husk gummistøvler! :cool2:

Du må også gerne lure lidt på Jyraks billeder fra landsskuet: Jyrak og her er Landsskuets eget galleri: http://www.landsskuet.dk/pages/billeder/vis_serie.asp?serienr=70254[/QUOTE]

:høhø: :wehuu:

Kyssekøer… det er lige noget for mig - bare det ikke skal være med tungen :yikes::uha:

Tak for links, nu skal Tut på landet…

[QUOTE=Tante Tut;744541]:høhø: :wehuu:

Kyssekøer… det er lige noget for mig - bare det ikke skal være med tungen :yikes::uha:

Tak for links, nu skal Tut på landet…[/QUOTE]

Nu tror jeg godt du kan regne med at køerne bruger tungen hehe :slight_smile: de er meget glade for at slikke, og smage på ting :wink:

Selv mistede jeg noget af hestehalen til en lidt for nysgerring kvie

Jeg er ikke bange for dem og det ville ikke genere mig at holde en.

Dog ved jeg ikke meget om slangers naturlige føde; er gnavere ikke mere naturlig føde end kattekillinger (og hundehvalpe)?
Det kunne også være en årsag til det usmagelige i den handling. Præcist som det usmagelige i de arrangerede møder mellem arter der aldrig ville møde hinanden i naturen, der resulterer i til døden slåskampe, som blev vist som natur-film i gamle dage (forhåbentlig ikke mere).

Jeg har ikke set linket og har på ingen måde lyst til at medvirke til at han får scoret mange views.

[QUOTE=Lærke;744410]Tror I ikke det handler om hvornår man synes at dyrene har det godt? Om det er når de har plads til at lægge sig ned uden at lægge på hinanden, eller om det er x antal udetimer om dagen osv osv…
“at dyrene har det godt” kan jo være et vidt begreb alt efter hvornår man selv synes de har det godt…[/QUOTE]
Jo, det kunne der sagtens være noget om. Men hvis antallet af udetimer pr. dag er et parameter at måle “have det godt” på, så er der jo en hel del katte her på KG der pr. definition ikke har det så godt…

Måske jeg skulle en tur på landet den dag alle øko-landbrug holder åbent hus… så ville jeg blive så glad :):)[/QUOTE]
Det behøver ikke engang være en øko-gård. der findes masser af andre landbrug, hvor dyrene har det godt. Langt fra dem alle vil invitere dig indenfor, men det er ikke det samme som at de har noget at skjule - det har lige så meget at gøre med smittebarrierer!

Det er en ski´ go´ ide´! I mine yngre dage har jeg set mangen en minkfarm i Nordjylland, og de er slet ikke det rædselskabinet som man oplever i medierne. Der findes naturligvis rådne æbler overalt - det gør der også blandt katteopdrættere, forældre, børnehaver osv. - men normalt lader vi jo heller ikke f.eks. forældrene i Brønderslev sagen tegne billedet af forældre som helhed.

[QUOTE=Tante Tut;744541]:høhø: :wehuu:

[/QUOTE]
Koen er et dejligt dyr :hjerte: De der store brune øjne, den store rolige krop - jeg kan rigtigt godt lide køer! Og jeg har kun sjældent set nogen, der ikke blev passet ordentligt.
Tip til kød: Køb kød der er slagtet i Danmark! Her afleverer landmanden ikke ustraffet dyr med skader på slagteriet! Køb svinekød der er slagtet af Danish Crown - her er selv den elektriske stav bandlyst! Jeg tror mange ville blive overrasket over at se hvor roligt det foregår, når grisene ankommer til slagteriet nu om dage.
VH
Susanne

kælekøer er verdens bedste landbrugsdyr!
Jeg har haft min helt egen gamle tyr at ride rundt på som barn :tihi: han fik et tov i hver side af sin grime, og så tøffede jeg ellers ud af Søndergårdsmark ned til den gamle smed og tilbage igen :tihi: når nu jeg ikke måtte få min egen pony for mine forældre, så kunne min morfar da give mig den fineste rareste stort tyr med ring i næsen og det hele :tihi: han var en RAR tyr! :smiley:

og ja - landbruget har rådne æg, men det er heldigvis ikke flertallet!

hvilket minder mig om, at det kunne være spændende at kontakte den minkfarm igen, som jeg og to andre lavede forsøg sammen med på HTX. :tihi: vi testede aggressivitet hos minkene - kors hvor blev vi faktisk skuffede over, hvor rolige de var og hvor godt dyrene havde det - vi havde jo hørt alle skræk historierne… Faktisk var der meget bedre hos minkene end hos den konventionelle svinefarmer…

og “besøg din minkfarmer” er et fantastisk koncept! Der er ikke noget, som sætter gang i dyrevelfærden, som når offentligheden kigger ind i tide og utide :tihi:
Og jeg mener faktisk at den “åbent hus”-dag blev gjort lovpligtig sammen med de minimum 4 “dyrlægeundervisningsdage” om året ude på minkfarmene…
og når jeg skriver minimum 4, er det fordi, at hver gang forholdene ikke er ok - så kommer dyrlægen sørme forbi en ekstra gang om året for hver gang tingene ikke er i orden og besøget er betalt af minkfarmen selv!
Selv formanden for dansk mink foreningen (eller hvad det nu hedder) har fået lagt et ekstra besøg oveni sammen med en lille bøde der kunne mærkes i den første runde de kørte (pga. et sygt dyr, som ikke var kommet i karantæne så vidt jeg husker)… så dyrlægerne tøver heldigvis ikke med, at være skrappe derude!

det danske landbrug er slet ikke så forfærdeligt som vi hører ekstremisterne fortælle om, når de bruger flere år gamle billeder og videoer fra ulovlig indtrængen…

men ok - skal min samvittighed være helt ren - så spiser jeg kun det kød jeg selv har skudt - der ved jeg nemlig, at dyret har haft et fantastisk liv ude i skoven og klitterne lige indtil det splitsekund, hvor lyset gik ud… :slight_smile: